Managementul stresului: 4 metode de calmare

Cum să încetezi să fii nervos la serviciu?

Managementul stresului este știința modernă a managementului stresului. Pentru a fi sincer, este dificil să gestionezi un astfel de proces și, în unele situații, nu este necesar. Cert este că acesta este un mecanism natural de apărare, un mod de funcționare a ființelor vii în anumite condiții. Dar este destul de realist să controlăm starea emoțională și psihologică, să reducem riscurile de stres și să minimalizăm consecințele.
În prezent, acest concept este asociat cu un management eficient al birourilor. Aceasta include metode pentru soluționarea conflictelor de afaceri, a problemelor, adaptarea angajaților la echipă, programul de lucru și orice mediu non-standard. Aceste metode reduc ponderea efectelor negative asupra oamenilor și ajută să facă față reacțiilor organismului la evenimentele externe..

Cauzele stresului ocupațional

omul este nervos și vorbește la telefon


• fizic


Dacă condițiile de lucru sunt incomode, corpul se încordează. Prin urmare, este dăunător să lucrezi mult timp într-o cameră rece, îndesată sau foarte zgomotoasă. Programul de lucru neregulat, ecologia slabă, călătoriile de afaceri constante, cu fusuri orare în schimbare afectează, de asemenea, starea unei persoane.


• Psihologic emoțional


Plasarea incorectă a priorităților profesionale este inclusă în această categorie de factori. Monotonia muncii sau, invers, schimbarea frecventă a sarcinilor reduce rezistența la stres a angajatului. Problemele de etică profesională sunt, de asemenea, cauze ale stresului..


• Informație


Atunci când o persoană suferă de o supraabundență a îndatoririlor, devine mai greu pentru el să se adapteze ritmului vieții, pentru că trebuie să reușiți să faceți multe sarcini și, în același timp, să reîncărcați bagajul de cunoștințe și abilități. Acest lucru este valabil pentru angajații care combină mai multe poziții sau caută în mod activ o creștere rapidă..


• Comunicativ


Orice problemă în comunicarea cu colegii sau superiorii poate duce la stres. De exemplu, pentru introvertiri, o ieșire bruscă din zona de confort va fi o situație în care trebuie să faceți contacte utile sau să vă apărați tare interesele.


• Organizațional


Acesta este stresul conducerii. Nevoia de monitorizare și motivare constantă a angajaților, o responsabilitate financiară mare. Muncitorii obișnuiți au, de asemenea, stres organizațional. Ea rezultă din cerințele supraevaluate ale superiorilor, întârzierile în concediu, salariul, subestimarea și lipsa perspectivelor.

Cum stă stresul la locul de muncă?

fata este nervoasa la serviciu

În primul rând, merită să vorbim despre schimbări la nivel fiziologic:

• Există o tulburare de somn.
• Îngrijorat de durerile de cap frecvente.
• Există probleme de memorie.
• Tonul general al unui organism scade.
• Sistemul imunitar începe să funcționeze defectuos.
• Apetitul dispare, se detectează probleme la stomac.

Dacă vorbim despre fondul emoțional și psihologic, atunci o persoană aflată în stres devine neatentă, distrasă, iritabilă. Există o oboseală puternică sau o supărare cauzală, nu există bucurii din partea activităților preferate și a rezultatelor muncii. Un sentiment de anxietate și neputință crește. Astfel, este necesară o activitate imediată asupra ta și eliminarea factorilor agravante..

 1. Relaxare de bază

om care face meditație la birou

Atunci când stresul este cauzat de o muncă intensă sau de un focar emoțional neașteptat, este important să vă relaxați rapid, să reduceți povara asupra corpului și să eficientizați gândurile. În acest caz, se recomandă utilizarea relaxării de bază – aceasta este o concentrare alternativă pe diferite părți ale corpului dvs., ceea ce vă va ajuta să vă distrageți și să vă cufundați într-o transă ușoară. Concentrează-te doar pe torace și membre, în timp ce îți încordezi și îți relaxezi mușchii.

Adăugați la această tehnică meditația, elemente de antrenament auto, afirmații pozitive și exerciții de respirație (inclusiv cea mai simplă: respirație profundă, pauză de câteva secunde și expirație lentă).

2. Tehnica „ambulanței”

omul trăiește bucurie la birou

Dacă la locul de muncă există un stres sever, de care trebuie să scăpați în 10-15 minute pentru a termina ceea ce ați început, trebuie să acționați clar. Pentru formatul „aici și acum”, sunt adecvate următoarele sfaturi:


• Activitate fizica


Deplasați-vă pentru a accelera circulația sângelui. O scurtă plimbare prin curtea zonei biroului, urcarea scărilor și chiar ghemuite sau balansarea brațelor departe de ochii indurerați va ajuta.


• Chatter


Alegeți un coleg care nu este prea ocupat cu fluxul de lucru și este pozitiv în ceea ce privește dvs. Vorbeste cu el timp de 5-10 minute, evitand subiecte profesionale. Acest lucru va ajuta la schimbarea procesului de gândire..


• Munca mecanica


Încercați doar să vă mențineți mâinile ocupate cu ceva, astfel încât capul să se sprijine. Pune lucrurile în ordine pe masă, udă florile sau curăță colțul bucătăriei.


• Lucruri și activități preferate


Dacă știi exact ce te face fericit sau cel puțin vesel, implementează această metodă: privește imaginile copiilor sau animalelor de companie, include melodia ta preferată, citește câteva articole într-un blog interesant.

3. Tehnica „Act de dragoste și respect”

două fete îmbrățișate în natură

Dacă aveți cel puțin o oră și jumătate de timp liber pentru a vă calma nervii, folosiți această tehnică. De asemenea, puteți apela la sfaturi acasă pentru a consolida un rezultat pozitiv..


• O excursie în mediul rural


Mersul în pădure, alergarea în parc, patinajul sau bicicleta, schiul și alte tipuri de activități fizice care vă vor permite să respirați aer curat și să aruncați excesul de energie vor fi la fel de utile aici..


• Activități sportive în studioul de fitness


Înscrieți-vă la o secțiune de gimnastică, piscină sau arte marțiale, astfel încât emoțiile negative să dispară cu caloriile dvs. și apoi. Încercați yoga, sala de bal sau dansul sportiv.


• Somn


Încercați să dormi suficient în fiecare zi și să nu reduceți modelele de somn în weekend. Din cauza lipsei de odihnă adecvată, organismul este susceptibil la iritanți ușori, ceea ce înseamnă că există riscul de a dezvolta stres cronic. Chiar dacă doar dormi 60-90 minute, problema după trezire nu va mai părea atât de serioasă și periculoasă.


• Căutarea și dezvoltarea unui hobby


Găsiți ceva care aduce plăcere și care dă emoții noi. De la cursuri culinare la voluntariat, de la colectare la acțiune – căutare bazată pe interese și gusturi personale. Dacă v-ați hotărât deja, abordați acest lucru într-o situație stresantă și obțineți o poziție pozitivă.


• Conversația cu prietenii și familia


Nu vă limitați la o corespondență simplă pe rețelele de socializare sau la un apel – ieșiți într-un weekend în afara orașului sau organizați „turism cultural”. Orice călătorie în afara vacanței ajută la relaxarea la cel puțin o distanță scurtă..


• Obiceiuri sănătoase


Este important să vă monitorizați starea de sănătate, astfel încât o situație stresantă să nu deranjeze toate sistemele din corp. Vei fi ajutat prin întărire, gimnastică la locul de muncă, masaj de sine, alimentație bună, vitamine, utilizarea regulată a apei sau decocturi pe bază de plante. Dar este mai bine să refuzați ceaiul puternic și cafeaua, precum și stimulentele narcotice și alcoolice.

4. Modificarea comportamentului

fată care încearcă să se relaxeze și să fie distrasă

Principiul „Dacă nu puteți schimba o problemă, schimbați-vă atitudinea față de aceasta” funcționează în acest exercițiu. Traduceți reacția negativă într-un câmp pozitiv. Încercați să vă reformulați observațiile când discutați despre o problemă cu colegii și familia și când defilați prin ea în cap. De exemplu, propoziția „Am probleme la locul de muncă” poate fi reproiectată într-o replică „Am o situație la locul de muncă care necesită atenție”.


Concluzie


Amintiți-vă că pentru a face față stresului, trebuie să recunoașteți mai întâi problema. Înțelegeți toate cauzele unei situații depresive și determinați potențialul propriu. Află cu ce poți elimina și repara și cu ce trebuie să te ocupi din când în când, în orice caz.

Articole similare
Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Managementul stresului: 4 metode de calmare
Sapa de pardoseala semi-uscata: tehnologie, avantaje si contra