Salată de sfeclă fiartă – rețete cu fotografii. Cum să gătești un fel de mâncare sănătoasă

Conținutul articolului



Această legumă sănătoasă este rar folosită pentru gustări – gospodinele își subestimează foarte mult potențialul. Cu toate acestea, sfecla bogată în fierbinte nu este singura mâncare pentru care este potrivită. Care este cea mai simplă, dar mai delicioasă rețetă pentru salate de sfeclă și cu ce este mai bine să combini această legumă rădăcină?

Cum se face salata de sfeclă fiartă

Mai întâi trebuie să pregătiți cultura rădăcinilor pentru muncă și cu cât este mai mică, cu atât este mai ușor pentru dvs. În acest scop, puteți recurge la mai multe metode prin care se obține același rezultat:

  • Simplu și familiar – pe aragaz. Se toarnă apă, după fierbere, așteptați 45-60 de minute.
  • Metoda expres este un cuptor cu microunde. Cojiți rădăcina de rădăcină, așezați într-un bol special cu un capac. Adăugați aproximativ jumătate de pahar de apă. Gătiti 7 minute la 90-100% din puterea cuptorului cu microunde, apoi întoarceți și repetați procedura.
  • Convenabilitate și fiabilitate – multicooker. Puneți legumele rădăcinoase în partea de jos a vasului, completați complet cu apă, gătiți în modul „Gătit” sau „Supa” timp de 35-40 minute.
  • Pentru pulpă fără exces de apă – un cuptor. Înfășurați folia de două ori sau de trei ori, gătiți la 200 de grade timp de o jumătate de oră.
  • Neobișnuit – pentru salate picante / picante. Sfecla feliata sau gratara se toarna marinata de la 1 lingura. L oțet de cidru cu orice condimente, gătește la puterea maximă la microunde 9-10 minute.

Când produsul principal este gata, puteți decide cum să faceți salata de sfeclă: cald sau rece, ușor sau foarte satisfăcător, variat sau doar 2-3 componente. Câteva sfaturi de la profesioniști:

  • Nu sare apa unde este gătită – conține sodiu, prin urmare, va fi soluție salină.
  • Cele mai reușite completări pentru această legumă sunt morcovii, cartofii, varza, merele, ceapa, ouăle fierte, carnea. Se va dovedi foarte gustos dacă introduceți aici fructe uscate, nuci, brânză.
  • Peștele, de asemenea, „se împrietenește” cu această cultură rădăcină, în timp ce fructele de mare sunt mai bine să nu le atașeze.
  • Pansament ideal – ulei vegetal, maioneză, suc de lămâie, sos de oțet de vin cu ulei de măsline (1: 3) și piper negru.

Fiert

Rețete gătite cu salată de sfeclă

Ideile aperitivelor reci și / sau a mâncărurilor discutate mai jos vizează consumul instantaneu sau depozitarea vaselor finite pentru câteva zile, dar majoritatea pot fi răsucite pentru iarnă – sunt foarte bune la conserve. Acest lucru este valabil mai ales pentru compoziții fără brânză, pește, carne, adică numai legume. Acestea sunt turnate cu marinadă de oțet și sterilizate, deși unele gospodine sar peste ultimul pas.

Cu usturoi

Piquant, hrănitor, simplu – aceste epitete descriu cel mai corect acest fel de mâncare. Brânză, folosită în mod necesar aici, este indicat să luați moale: suluguni caucazieni este ideal, dar puteți lua o mozzarella mai dulce (groasă pentru pizza, nu bile). Dacă nu vă plac astfel de soiuri, utilizați Cilantro tradițional rus, sovietic etc., dacă doriți, este înlocuit cu orice verdeață în aceeași cantitate.

ingrediente:

  • Culturi rădăcinoase – 2 buc .;
  • cuișoare de usturoi – 3 buc .;
  • Brânză Suluguni – 110 g;
  • maioneză – 2 linguriță;
  • cilantro – jumătate de buchet.

Metoda de gătit:

  1. Pentru fierberea sfeclei fierte sau coapte. Peeler tăiat în fâșii lungi.
  2. Treceți căței de usturoi decojiți printr-o presă, amestecați cu cilantro rupt, maioneză.
  3. Cum să gătești suluguni – decizi: poți freca și poți planifica în fâșii.
  4. Conectați componentele, asezonați, serviți imediat.

Salată de sfeclă cu maioneză pe o farfurie

Cu măr

Profesioniștii numesc această combinație de produse un clasic: un tandem de măr verde suculent și crocant și o pulpă delicată, sfeclă de sfeclă, chiar și fără componente suplimentare, creează deja un gust delicios. O salată ușoară de sfeclă și mere este plăcută copiilor cărora nu le place această cultură de rădăcini, iar dacă o presarați cu nuci mărunțite și asezonați cu stafide mici fără semințe albe, veți obține un desert util.

ingrediente:

  • sfeclă mare;
  • mere verzi – 2 buc .;
  • o mână de stafide;
  • nuci – 1 lingură;
  • sare;
  • iaurt natural – 1 lingura. L.

Metoda de gătit:

  1. Legume de rădăcină spălate de baie cu apă rece, gătite după fierbere timp de 35 de minute. Coajă, grătar grosolan.
  2. Îndepărtați coaja din mere, îndepărtați miezul, tăiați-le în sferturi și grătați la fel.
  3. Prăjiți nucile fără ulei, stafide.
  4. Amestecând toate produsele, faceți o salată, condimentați cu iaurt, sare. Nu lăsați vasul să stea – merele vor începe să se întunece.

Salată de mere și sfeclă într-un bol de salată

Cu nuci

Este important pentru dvs. că nu este numai gustoasă, ci și frumoasă în fotografie? Reteta discutata mai jos are toate sansele care iti plac. Această salată, așezată într-un inel și acoperită cu boabe strălucitoare de rubin, se numește „Brățară de rodie”. Tehnologie simplă de creare, prezența cărnii dietetice, valoare nutritivă ridicată – el nu poate decât să-i placă.

ingrediente:

  • sfeclă – 2 buc .;
  • piept de pui;
  • nuci – jumătate de cană;
  • cartof – 2 buc .;
  • morcovi – 2 buc .;
  • semințe de rodie;
  • maioneză;
  • condimente, sare.

Metoda de gătit:

  1. Pui la fiert, ciuperci.
  2. Se prăjesc miez de nucă până se rumenesc.
  3. Gătiti legumele, tăiate ca carnea.
  4. Puneți un pahar în centrul vasului plat. În jurul valorii de răspândire a straturilor de ingrediente: sfeclă cu nucă, pui, cartof, morcov, sfeclă.
  5. Inele de salată se acoperă cu maioneză, se presară cu semințe de rodie, presându-le cu o spatulă sau o palmă. Scoateți paharul.

Bratara de granat cu salata

Cu varză

Acest fel de mâncare ușor sănătos este un analog al celebrei „perii”, care trebuie făcută pe baza legumelor proaspete. Folosește fiert, care înmoaie gustul, oferindu-i dulceață. Dacă doriți, componentele rămase pot fi prelucrate termic – o salată cu sfeclă fiartă și varză nu va deveni mai rea, deși este mai bine să lăsați ultima componentă proaspătă și crocantă.

ingrediente:

  • varză albă – 1/2 buc .;
  • sfeclă – 2 buc .;
  • morcov;
  • ulei de măsline – 2 lingurițe. l .;
  • condiment.

Metoda de gătit:

  1. Se taie varza în fâșii, se strecoară cu mâna, se amestecă, asigurați-vă că o împingeți până când sucul iese.
  2. Legumele rădăcinoase fierte (crude sau, de asemenea, prelucrate termic) se prăjesc la fel de grosier.
  3. Amestecă aceste produse, condimentează cu ulei de măsline. Condimentați, serviți imediat.

Salată de legume cu varză, morcovi și sfeclă

Cu ou

Farfurie foarte frumoasă în fotografie și în viață, ceea ce merită încercat pentru iubitorii gustărilor reci de puf. Datorită ouălor fierte și cartofilor, acesta se dovedește a fi foarte satisfăcător, iar aspectul competent al produselor oferă un aspect atractiv. Unele gospodine consideră acest fel de mâncare un analog mai tandru al celebrului hering sub o haină de blană.

ingrediente:

  • sfeclă fiartă – 2 buc .;
  • cuișoare de usturoi – 3 buc .;
  • cartofi fierti – 3 buc .;
  • ouă 1 pisică. – 2 buc .;
  • morcov;
  • maioneza – un pahar;
  • ceapă – 1/2 buc .;
  • epice.

Metoda de gătit:

  1. Ouă fierte tari, lasă-le să se răcească. Dacă celelalte produse au fost deja supuse unui tratament termic (cu excepția morcovilor), puteți începe să formați o salată prin straturile de dispunere. Dacă nu, fierbeți legumele.
  2. Gratiți cartofii mari, umpleți cu el fundul bolului de salată. Sezon.
  3. Se acoperă cu maioneză și ceapă.
  4. Grătați morcovii, întindeți usturoiul defilat prin mașina de tocat carne pe ea.
  5. Se unge cu maioneză, se acoperă cu chipsuri de sfeclă.
  6. Ultimul strat este oul.
  7. Este indicat să lăsați salata să stea câteva ore, o puteți amesteca înainte de a servi, deși prezența straturilor clare face ca structura să fie mai frumoasă.

Salată de sfeclă pe un vas înainte de servire

Cu carne

Dacă nu căutați salate esențial dietetice, încercați această opțiune savuroasă cu cartofi prăjiți crocanti și pansament la maioneză. Modul original de servire face ca această salată să fie deosebit de interesantă, iar combinația de produse te face să ceri suplimentul din nou și din nou. Dacă oaspeții au venit la tine, este mai bine să gătești o porție dublă – se vor îndepărta în câteva minute.

ingrediente:

  • Sfeclă;
  • morcovi – 2 buc .;
  • carne slabă – 300 g;
  • cartof – 2 buc .;
  • ulei de prajit;
  • amestec de piper măcinat;
  • maioneza – 2 lingurițe. l .;
  • ceapa verde;
  • rosii mari;
  • păstăi cu ardei iute.

Metoda de gătit:

  1. Transformă cartoful cu o răzătoare coreeană într-o paie subțire lungă. Dacă utilizați un cuțit, aveți grijă și răbdare – rezultatul întregului angajament depinde de forma și grosimea pieselor. Clătiți, uscați cu prosoape de hârtie.
  2. Încălziți o tigaie cu ulei (stratul trebuie să fie vizibil, nu doar un fund uns). Turnați cartofii în porții, astfel încât paiele să nu fie îngrămădite una peste alta. Prăjiți până aurie și curățați pe un șervețel.
  3. Se taie carnea în cubulețe, se prăjește în aceeași tigaie, dar cu mai puțin ulei. Ardei, întunecat sub capac. Scoate.
  4. Frecați legumele rădăcinoase fierte cu paie lungă, ca cartofii mai devreme. Miliți împreună.
  5. Derulați roșia și ardeiul iute tocat într-o mașină de tocat carne. Adăugați această masă tandemului sfeclă-morcov.
  6. Apoi trimite-le carne, cartofi, ceapă verde. Se condimentează cu maioneză, se amestecă, se servește imediat.

Carne prăjită

Cu morcovi

Chiar și fără carne, gustările de legume pot fi incredibil de satisfăcătoare dacă sunt gătite cu leguminoase. Boabele roșii sunt perfecte pentru asta. Puteți merge pe calea grea și să lucrați cu boabe uscate, puteți economisi timp și puteți utiliza o cutie de conserve. Toate salatele de legume rădăcinoase sunt nepretențioase pentru această nuanță, în special cea dată mai jos.

ingrediente:

  • sfeclă – 2 buc .;
  • fasole roșie – un pahar;
  • morcovi – 3 buc .;
  • pasta de rosii – 1 lingura. l .;
  • piper roșu măcinat – 1 lingură;
  • o grămadă de cilantro, mărar;
  • ulei vegetal;
  • cățel de usturoi.

Metoda de gătit:

  1. Înmuiați fasolea roșie peste noapte, clătiți dimineața, fierbeți până la moale (40-45 minute).
  2. Spălați culturile de rădăcini, în mod similar tratament termic. Coajă, tăiată în fâșii.
  3. Amestecați fasolea fiartă și paiele de sfeclă, piperul.
  4. După 10-12 minute adăugați morcovii răzuți prăjiți în ulei vegetal cu usturoi.
  5. Se adaugă mărarul tocat cu cilantro. Condimenta. Condimentează cu pasta de roșii, amestecă bine. Serviți recomandat cald.

Salată de fasole cu sfeclă

Cu ceapă

Acest fel de mâncare este deosebit de cald iarna, când îți dorești ceva sănătos, bogat în vitamine, ușor, dar încălzitor. Salata de sfeclă picantă cu ceapă și unt, suc de lămâie și ierburi proaspete cu paie de ardei iute poate fi servită ca farfurie sau cină completă. Este la fel de bun în formă rece și caldă. Dacă se dorește, cultura rădăcinilor se coace sub ierburi uscate pe un suport de sârmă – astfel leguma capătă o aromă deosebit de strălucitoare.

ingrediente:

  • sfeclă – 3 buc .;
  • ardei mari;
  • ceapă – 2 buc .;
  • ulei vegetal – 2 lingurițe. l .;
  • lămâie;
  • o grămadă de verdeață;
  • sare.

Metoda de gătit:

  1. Fierbeți fructele până la moale timp de o jumătate de oră (pentru culturile de rădăcini mari – puțin mai mult). Frecând grosolan.
  2. Se toacă ardeiul, se taie în fâșii.
  3. Stoarceți sucul din lămâie, adăugați o linguriță de pulpă, măcinați cu verdeață sfâșiată. Se adaugă uleiul, se amestecă.
  4. Asezonați tandemul de sfeclă cu acest sos și condimentați cu sare. Porția poate fi servită pe o foaie de salată.

Salată de legume dietetice pe o farfurie

Cu hering

Acest aperitiv este atât de faimos încât a apărut la fiecare cină și masă de sărbători cel puțin o dată. O salată frumoasă și gustoasă, cu hering sub o „haină” de legume, este ușor de preparat, mâncată rapid și întotdeauna primită cu căldură de oaspeți. Raportul dintre elementele de bază ale gazdei variază de la sine, dar straturile în timpul calculului trebuie să fie aproximativ aceleași și să nu se repete.

ingrediente:

  • sfeclă mică – 2 buc .;
  • cartof – 2 buc .;
  • hering sărat;
  • ceapa mov;
  • maioneză – jumătate de pahar;
  • morcovi – 3 buc..

Metoda de gătit:

  1. Legumele pot fi fierte, coapte, împachetate individual cu folie sau fierte cu ajutorul unui cazan dublu – acest punct nu este fundamental. Este important să obțineți alimente răcoritoare care pot fi râșnite după grosiere.
  2. Hering privat de un cap cu coadă, oase, piele. Tăiate în bucăți.
  3. Începeți să umpleți un bol de salată îngustă: strat de pește, ceapă, morcov, maioneză, cartof, sfeclă. Întindeți maioneza deasupra cu o spirală și frecați-o pe suprafață doar după 4-5 ore. Este ideal să lăsați vasul să stea peste noapte.

Salată de palton cu puf înainte de servire

Cu murături

Acest preparat excelent are un efect pozitiv asupra sistemului digestiv, deși trebuie utilizat cu precauție în cazurile de aciditate gastrică. O salată simplă și rapidă cu muraturi constă din doar 5 elemente, dar, dacă doriți, puteți adăuga puțină carne afumată (nu se posteste), fasole fiartă, alte legume.

ingrediente:

  • sfeclă mare – 2 buc .;
  • murături de dimensiuni medii – 3-4 buc .;
  • ceapă;
  • ulei vegetal – 1 lingură. l .;
  • grămadă de mărar.

Metoda de gătit:

  1. Fierbeți fructele, cojiți-le, răziți grosolan sau tăiați-le în fâșii. În mod similar tocați castraveții.
  2. Se toacă ceapa în jumătate de inele, dacă este foarte amară – se toarnă apă clocotită sau se presară cu oțet de cidru de mere, dar se clătește bine după.
  3. Amestecați aceste produse într-un bol de salată, condimentați cu ulei, presărați cu mărar proaspăt rupt.

Salată de iarnă de sfeclă fiartă și murături pe o farfurie

Cu oțet și ulei

Pentru majoritatea femeilor care sunt preocupate de frumusețea figurii lor, această salată dietetică ușoară și aromată este mai mult un preparat rapid decât o gustare. Completează bine carnea grea și chiar peștele, poate fi servită ca o componentă vegetală cu cereale fierte. Rețeta este atât de simplă încât vei avea timp să o gătești chiar și în condiții de lipsă clară de timp..

ingrediente:

  • sfeclă mare;
  • o grămadă de pene de ceapă verde;
  • ulei de măsline – 2 lingurițe. l .;
  • otet de cidru de mere – 1 lingura;
  • sare, ierburi uscate;
  • boabe de coriandru.

Metoda de gătit:

  1. Sfecla fiarta la rece (se poate coace), se cojeste, se taie in farfurii subtiri sau fasii lungi.
  2. Se macină boabele de coriandru cu un dop, se toarnă ulei. Adaugă acolo ierburi uscate, amestecă.
  3. Condimentează paiul de sfeclă cu oțet, presară cu verdeață de ceapă tocată, sare. Se adaugă uleiul cu ierburi și coriandru, se amestecă.

Salată de sfeclă fiartă cu oțet și ierburi

Cu cartofi

Cine nu este familiarizat cu vinetă clasică? Această salată sănătoasă, gustoasă, foarte hrănitoare și ușoară este aproape un clasic al oricărei mese pe care regii nu le-au disprețuit niciodată. Chiar și în Rusia, el a apărut numai datorită împăratului Alexandru I, ca urmare a unei mici neînțelegeri în bucătărie. Formula tradițională de vină este o proporție egală între toate produsele, cu excepția cepei – puțin mai mult. Morcovii se pot pune mai mici.

ingrediente:

  • cartofi – 200 g;
  • sfeclă – 200 g;
  • morcovi – 170 g;
  • ceapă – 240 g;
  • castraveți murati – 200 g;
  • otet 6% – 1 lingurita;
  • varză – 230 g;
  • ulei vegetal – 3 lingurițe. l .;
  • piper negru.

Metoda de gătit:

  1. Fierbeți legumele spălate sau gătiți până la abur.
  2. Se toacă mărunt ceapa, se toarnă peste apă clocotită ca să nu se amărăcească.
  3. Tăiați legumele fierte, strecurați varza cu mâna. Amesteca.
  4. Variația clasică a acestei salate de sfeclă asezonată cu oțet de 3%, deci 6% trebuie combinate în jumătate cu apă.
  5. Se adaugă uleiul, ardeiul măcinat, se amestecă. Insistența vinetă este opțională.

Gata Vinaigrette înainte de servire

Cu prune

O rețetă foarte simplă, 4 pași, doar 6 componente și un rezultat foarte gustos? Acesta nu este visul utopic al fiecărei gospodine, ci o salată de sfeclă fiartă cu prune și nuci de pin prăjite. Bun pentru sănătate, incredibil de gustos, frumos și ușor de efectuat. Pentru realimentare, profesioniștii recomandă iaurt natural, dar puteți lua maioneză de casă sau smântână cu conținut scăzut de grăsimi.

ingrediente:

  • sfeclă – 4 buc .;
  • nuci de pin (sâmbure) – 4 linguri. l .;
  • iaurt alb gros – o jumătate de cană;
  • prune – o mână;
  • cuișoare de usturoi – 3 buc .;
  • sare.

Metoda de gătit:

  1. Se toarnă într-o legumă rădăcină periată cu apă, după fierbere, se gătește 35-40 minute. Se răcește, se îndepărtează coaja. Răciți grosolan.
  2. Înmuiați prunele în apă clocotită, lăsați să stea o oră și jumătate. Uscați cu un prosop de hârtie, tăiat în fâșii.
  3. Încălziți tigaia, presărați sare pe ea – ar trebui să obțineți un strat subțire. În urma sâmburelui de nuci de pin. Se prăjesc până se întunecă, amestecând constant: nucile trebuie acoperite cu sare.
  4. Strângeți usturoiul printr-o presă, combinați cu bărbieritul de sfeclă, paiele de prune și nucile prăjite. Se condimentează cu iaurt.

Salată de sfeclă fiartă cu prune

Cu alge marine

Pe unele fotografii, această gustare neobișnuită, dar foarte utilă, poate fi confundată cu un tort real: colorat, stratificat, incredibil de frumos. Din punct de vedere pentru un număr mare de oameni, nu este foarte convenabil, dar foarte eficient. Salata are nu numai un gust excelent – este abundentă, nu prea bogată în calorii, are un efect bun asupra digestiei și proceselor metabolice. Dacă maioneza este de casă, cifra nu va suferi deloc.

ingrediente:

  • ceară uscată – 220 g;
  • culturi de rădăcini – 2 buc .;
  • cartofi – 2 buc .;
  • maioneza – 4 linguri. l .;
  • ceapă;
  • morcov;
  • epice.

Metoda de gătit:

  1. Calea de mare toarnă apă clocotită timp de 10-12 minute. Dacă este proaspăt – clătiți bine, uscați. Puteți folosi și versiunea murată – nu trebuie să faceți nimic cu ea, decât pentru a toca.
  2. Fierbe sau abur fructele, în mod similar, cu cartofii.
  3. Cojiți legumele rădăcinoase, tăiate în cuburi egale.
  4. Încingeți morcovii grosolan. Dacă doriți, se poate face și la fiert.
  5. Se toacă ceapa, se toarnă apă clocotită. După 3-4 minute, strecurați.
  6. Acest fel de mâncare se colectează în straturi: mai întâi morcovi, apoi sfeclă și cuburi de cartofi, ceapă, varză. Între ele, maioneză cu condimente.
  7. Umpleți această masă, porniți un vas plat. Topul poate fi acoperit cu un strat subțire de maioneză și ierburi.
Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: