Taitei de orez: rețete cu fotografii

Conținutul articolului



Taitei de orez – o carte de vizită a bucătăriei orientale. Este o farfurie potrivită pentru mâncăruri cu carne și pește, poate deveni o componentă a salatelor, supelor și chiar a umpluturii de coacere. Gătitul tăiței este rapid și ușor: nu necesită gătit, aburit miraculos cu apă clocotită. Un punct important: produsele din făina de orez sunt potrivite pentru cei cărora li se arată o dietă fără gluten.

Cum se gătește taiteii de orez

Fanii care experimentează aluatul se pot încerca singuri în producția de făină de orez. Este posibil să simplificați prepararea tăiței de orez folosind o mașină de paste, dar chiar și fără acest dispozitiv minunat veți obține delicioase „spaghete” subțiri. Faina pentru produse poate fi achiziționată gata, dar dacă aveți o moară de casă, încercați să o faceți din cereale. Porniți cel mai bun mod de măcinare, macinați 400 g de orice orez și obțineți făină albă ca zăpada.

Pentru fiecare 110 g de făină, luați un ou mare, frământați un aluat strâns și elastic. Rotiți stratul mai subțire, dacă este posibil – treceți-l prin rolele mașinii de lipit și tăiați fidea cât mai subțiri. Manual, acest lucru se poate face astfel: rotiți stratul într-un sul și tăiați fâșii foarte înguste de pe margine. Uscați taiteii pe masă înainte de a găti..

Cât să gătești

Benzile tăiate din aluatul de orez de casă trebuie gătite pe măsură ce pastele sunt fierte: fierbeți în cantități mari de apă pentru aproximativ cinci minute. Un alt lucru este dacă ai cumpărat un produs dintr-un magazin. Înainte de a găti taitei de orez acasă, citiți instrucțiunile de pe pachet și urmați-l. Producătorii recomandă fierberea unei cantități mari de apă (aproximativ doi litri), scoateți-o de pe căldură, încărcați conținutul pungii în apă clocotită și păstrați-l sub capac timp de 10-15 minute. Apoi scurgeți, clătiți taiteii cu apă rece pentru a opri procesul de umflare..

Conținut de calorii

Pasta de orez este o farfurie completă, plină de conținut de carbohidrați, care creează un fundal neutru pentru principalele preparate orientale. Conținutul caloric al tăiței de orez este de 109 kcal, raportul dintre proteine, grăsimi, carbohidrați (BJU) este de 1: 0,2: 27,7%. Se crede că al doilea nume de spaghete de orez este ciuperca. Acest lucru este greșit, vermicelele din ciuperci din sticlă, deși sunt similare cu orezul, sunt obținute din substanțe amidonice din leguminoase și cartofi. Produsul conține de trei ori mai multe calorii, utilitatea acestuia este adesea contestată. Pentru a mulțumi înțelepciunea convențională, aici tăiței din orez vor fi numiți în mod obișnuit fungicose.

Fidea de orez pe o farfurie

Rețete cu fidea de orez

Utilizarea acestui produs în bucătăria orientală este peste tot. Mâncărurile din taitei de orez asiatici pot fi calde și reci, acestea se adaugă la supe, salate, gătite cu carne, legume și fructe de mare. Zece rețete uimitoare te vor ajuta să privești tradițiile culinare chineze, coreene, japoneze dintr-un unghi diferit, să le adaptezi la condițiile locale, păstrând farmecul romantic al Asiei.

Cu pui și legume

  • Timp de gătit: 30 minute.
  • Porții pe container: 6.
  • Mâncăruri calorii: 172 kcal.
  • Scop: pentru micul dejun, fel principal.
  • Bucătărie: asiatică.
  • Dificultate de a face: ușor.

O salată asiatică cu taitei de orez și pui este bună ca micul dejun. Bucățile prăjite de file de pui și ciuperci se completează reciproc, fac ca salata să fie înconjurată, iar legumele și ierburile vor da un început puternic zilei, vor umple corpul cu vitamine. Pentru pansament de salată, utilizați un amestec de oțet de vin și ulei de măsline cu condimente – un sos tradițional oriental. Este important să nu uscați carnea la prăjire, astfel încât să fie fragedă.

  • taitei de orez – 600 g;
  • file de pui – 2 buc .;
  • salata verde – 4 buc .;
  • usturoi – 2 căței;
  • ceapă (mică) – 1 buc .;
  • ulei de măsline – 7 lingurițe. l .;
  • otet de vin – 5 linguri. l .;
  • zahăr – 1/2 lingură;
  • amestec de sare, piper.

Metoda de gătit:

  1. În uleiul încălzit (nu mai mult de 2 linguri), treceți căței de usturoi, împărțiți în mai multe părți. Scoateți usturoiul, puneți sânii de pui tăiați în bucăți mici în unt. Se prăjesc până la fiert.
  2. Fierbeți ciuperca și clătiți-o cu apă.
  3. Tăiați fiecare roșie în patru părți, tocați salata cu mâinile, rupând bucăți din ea.
  4. Amestecă ingredientele preparate și condimentează-le.
  5. Pentru a realimenta, încălziți uleiul, prăjiți în el bucăți de usturoi. Folosiți ulei și aruncați usturoiul. Puneți oțet, ulei, piper, sare într-un recipient cu un capac (sticlă, borcan). Amestecați sosul agitând. Îmbrăcați-le cu vasul terminat. Serviți cald.

Cuscus, tăiței de orez și salată de pui

Salată

  • Timp de gătit: 15 minute.
  • Porții pe container: 4.
  • Feluri de calorii: 256 kcal.
  • Scop: pentru micul dejun, salată la felul principal.
  • Bucătărie: japoneză.
  • Complexitatea preparatului: simplă.

Pentru a face salata de tăiței chinezești nu numai că are un gust bun, dar arată și apetisant, aburită în mod corespunzător ciuperca. Nu uitați să-l clătiți cu apă rece, astfel încât firele subțiri să nu se lipească între ele. Din moment ce compoziția salatei include sos de soia – nu este necesar să folosiți sare, abuzați piperul și alte condimente. Bucurați-vă de gustul legumelor naturale într-un cadru oriental: funchoza și pansamentul tradițional japonez vă vor umple dimineața cu motive orientale.

ingrediente:

  • ciuperci – 100 g;
  • tomate – 2 buc .;
  • ardei iute – 1 buc .;
  • castravete – 1 buc. (aprox. 100 g);
  • mazăre verde – 70 g;
  • usturoi – 2 căței;
  • verdeață (mărar, busuioc) – un buchet mic;
  • ulei de măsline – 30-50 ml;
  • sos de soia – 3 lingurițe. L.

Metoda de gătit:

  1. Înainte de a găti, fierbe taiteii până la fiert. Tăiați-l în bucăți după cum doriți: bucățile pot fi lungi sau nu foarte.
  2. Se unge usturoiul tocat în ulei, se adaugă taiteii și se prăjește puțin.
  3. Tăiați bine roșiile (trebuie să fie decojite) și piper.
  4. Frecați castravetele pe o răzătoare grosieră.
  5. Amestecă ingredientele salatei, condimentează-le cu sos de soia.

Salată de nuci de orez cu morcovi coreeni

Creveți Funchosa

  • Timp de gătit: 30 minute.
  • Porții pe container: 6.
  • Mâncăruri calorii: 344 kcal
  • Scop: pentru micul dejun, prânz.
  • Bucătărie: tailandeză.
  • Dificultate de a face: ușor.

Un fel de mâncare din bucătăria thailandeză care va încânta iubitorii de fructe de mare sunt tăiței de orez cu creveți. Poate fi servit rece sau cald, după bunul plac. Pentru a experimenta spiritul Orientului, veți avea nevoie de legume, vermicelli chinezi și creveți prăjiți. Vă rugăm familia, pregătiți acest fel de mâncare pentru o cină în familie și veți avea un motiv să discutați cu copiii despre țările îndepărtate, să planificați excursii comune.

ingrediente:

  • taitei de orez – 200 g;
  • creveți – 350 g;
  • ou – 2 buc .;
  • ceapă – 1 buc .;
  • morcovi – 1 buc .;
  • Varză de piper (mică) – 1 buc .;
  • usturoi – 2 căței;
  • ulei de măsline – 3 linguri. l .;
  • sos de soia – 4 lingurițe. l .;
  • sos teriyaki – 2 lingurițe. l .;
  • zahăr – 1 lingură. L.

Metoda de gătit:

  1. Pregătiți Vermicelli chinezi. În timp ce fierbe, aveți grijă de ouă..
  2. Se încălzește uleiul într-o tigaie, se toarnă ouă batute încet și se prăjesc, amestecând. Când ouăle răzuite sunt gata, tăiați-le în panglici subțiri.
  3. Folosiți două lingurițe de ulei pentru a prăji ceapa, morcovii, usturoiul tocat în fâșii subțiri. Adăugați slow, prăjiți încă câteva minute.
  4. Prăjiți creveții separat până la auriu.
  5. Se amestecă toate ingredientele farfuriei, se adaugă sosurile și zahărul, se ține pe foc încă două minute.

Taitei de orez cu semințe de susan, legume și creveți

Cu pui

  • Timp de gătit: 30 minute.
  • Porții Per Container: Pentru doi.
  • Conținut caloric: 146 kcal.
  • Scop: pentru micul dejun, fel principal.
  • Bucătărie: tailandeză.
  • Dificultate de a face: ușor

Pad Thai este un preparat delicios din Thailanda, baza pentru care este o ciupercă sănătoasă. La acesta i se adaugă diverse ingrediente din carne sau pește, ierburi, legume, alune. Există la fel de multe rețete pentru Pad Thai precum bucătarii thailandezi, dar principiile pentru execuția sa sunt aceleași. Mai jos va fi prezentată una dintre cele mai simple opțiuni pentru acest fel de mâncare, care poate fi adaptat cu ușurință la condițiile și produsele locale. Încercați să-l gătiți, iar taiteii de pui vor fi mâncarea preferată a familiei dvs..

ingrediente:

  • ciuperci – 200 g;
  • varza de soia – 150 g;
  • file de pui – 1 buc .;
  • sos de soia – 5 lingurițe. l .;
  • sos de pește – 1 lingură;
  • usturoi – 2 căței;
  • alune prăjite – 4 lingurițe. l .;
  • ulei de floarea soarelui – 30 ml;
  • ardei iute.

Metoda de gătit:

  1. Se spală fileul, se usucă, se înmoaie folosind sos de soia ca marinată. Se lasă o oră.
  2. Gatiti funchozu-ul in apa clocotita, clatiti cu apa rece pentru a nu se lipi.
  3. Treceți usturoiul zdrobit în ulei, adăugați chili. Puneți bucăți de pui într-o tigaie, prăjiți până se înroșesc pe toate părțile.
  4. Adăugați vermicelli de orez pe puiul prăjit, continuați să prăjiți câteva minute.
  5. Puneți varza de soia într-o tigaie, adăugați soia și sosul de pește. După trei minute, vasul poate fi îndepărtat de la foc.
  6. Se presară cu alune prăjite când se servește.

Taitei japonezi cu legume și pui

Cu fructe de mare

  • Timp de gătit: 40 minute.
  • Porții pe container: Patru.
  • Feluri de calorii: 289 kcal.
  • Destinație: pentru cină.
  • Bucătărie: asiatică.
  • Dificultate de a face: ușor.

Retetele cu fotografii care infatiseaza taiteii de orez cu fructe de mare, provoaca multe recenzii. Mâncărurile exotice sunt extrem de populare și sunt considerate „restaurant”, cu toate acestea, orice gazdă începătoare poate găti o ciupercă cu caracatițe, creveți și midii. Rețeta este simplă, iar ingredientele pot fi găsite în orice supermarket. Surprindeți-vă familia cu mâncarea orientală acasă.

ingrediente:

  • taitei de orez – 200 g;
  • fructe de mare (creveți, caracatiță, midii sau un amestec din acestea) – 300 g;
  • morcovi (mici) – 1 buc .;
  • Ardei bulgar – 1 buc .;
  • ceapă – 1 buc .;
  • usturoi – 2 căței;
  • ulei vegetal – 2 lingurițe. l .;
  • sos de soia – 4 lingurițe. l .;
  • suc de lămâie – 2 lingurițe. L.

Metoda de gătit:

  1. Spălați, coajați și lăsați fructele de mare în marinadă pentru o jumătate de oră. Pentru marinat, amestecați sucul de lămâie și sosul de soia.
  2. Gatiti si clatiti taiteii.
  3. Tăiați toate legumele în fâșii, prăjiți în ulei vegetal până sunt gata morcovii.
  4. Adăugați fructe de mare în legume. Prăjiți aproximativ 7 minute.
  5. Amestecați conținutul tigaiei cu ciuperca, țineți focul timp de câteva minute. Serviți cald.

Fructe de mare cu taitei de orez pe o farfurie

Cu legume

  • Timp de gătit: 30 minute.
  • Porții Per Container: Pentru doi.
  • Mâncăruri calorii: 172 kcal.
  • Scop: pentru cină, mic dejun, dietă.
  • Bucătărie: japoneză.
  • Dificultate de a face: ușor.

Pentru cei care urmează o dietă sau nu mănâncă proteine ​​animale, rețeta acestei secțiuni va fi o adevărată descoperire. Taiteii de orez gătiti în acest fel cu legume sunt un preparat alimentar, cu conținut scăzut de calorii, contribuind la pierderea în greutate. În plus, este pregătit rapid, nu necesită abilități culinare speciale. Puteți adăuga tot felul de legume în el, înlocuiți una cu alta.

ingrediente:

  • ciuperci – 200 g;
  • morcovi – 1 buc .;
  • praz – 1 buc .;
  • dovlecel – 1/2 buc .;
  • usturoi – 2 căței;
  • sos de soia – 2 lingurițe. l .;
  • ulei de floarea soarelui – 1 lingură. l .;
  • amidon de porumb – 1 lingură. l .;
  • sare, zahăr – 1/3 lingură..

Metoda de gătit:

  1. Spălați și tocați legumele folosind o răzătoare pentru morcovi coreeni. Ar trebui să obțineți „paste” lungi subțire de legume. Prazul, tăiat cu un cuțit de-a lungul becului, treceți usturoiul printr-o zdrobitură.
  2. Lăsați legumele în ulei, după trei-cinci minute adăugați puțină apă, închideți capacul, lăsați-l la foc mic. Adăugați usturoiul zdrobit, sosul de soia cu 5-10 minute înainte de gătit..
  3. În timp ce legumele se toacă, se fierbe taiteii, se clătește.
  4. Adăugați zahăr, sare, amidon în legume (presărați-l puțin). Amestecați amestecul de legume, combinați cu tăiței. Utilizați furcile sau omoplatele pentru a distribui uniform legumele în ciupercă.

Funchoza cu legume și carne

In chineza

  • Timp de gătit: 30 minute.
  • Porții Per Container: Pentru doi.
  • Mâncăruri calorii: 170 kcal.
  • Scop: pentru micul dejun, pentru copii și dietă.
  • Bucătărie: chinezească
  • Dificultate de a face: ușor.

Înainte de a găti taitei de orez în chineză, selectați legumele. În farfurie puteți folosi ceapă, morcovi, varză de diverse feluri, dovlecel, fasole de sparanghel, varză de soia – tot ceea ce vă place. Ingredientele obligatorii sunt usturoiul și sosul de soia – un pansament tradițional chinezesc. Este mai bine să tăiați legumele cu un pai subțire lung.

ingrediente:

  • taitei de orez – 200 g;
  • morcovi – 1 buc .;
  • broccoli (mic) – 1 buc .;
  • ceapă – 1 buc .;
  • Ardei bulgar (mic) – 1 buc .;
  • sos de soia – 3 lingurițe. l .;
  • ulei vegetal – 2 lingurițe. L.

Metoda de gătit:

  1. Demontați broccoli pentru inflorescențe, tăiați legumele rămase în fâșii subțiri.
  2. Se prăjește amestecul de legume în ulei timp de 5-7 minute, se fierbe sub capac până când varza este gata.
  3. Ciupercați, nu uitați să o clătiți cu apă rece.
  4. Amestecați legumele cu pastele, adăugați sosul, țineți pe foc două minute.

Taitei de orez cu legume, pui și mazăre verde.

Salată de Fungose ​​și Porc

  • Timp de gătit: 30 minute (exclusiv timpul de decapare).
  • Porții pe container: 6.
  • Mâncăruri calorii: 172 kcal.
  • Scop: pentru micul dejun, fel principal.
  • Bucătărie: asiatică.
  • Dificultate de a face: ușor.

Fidea de orez luminoasă, delicioasă și satisfăcătoare cu carne de porc este un fel de mâncare preferat al multor rezidenți din țările estice: Japonia, Thailanda, Coreea, China. Carnea prăjită la murat are un gust delicat, indescriptibil de bogat, pastele făcute din făina de orez servesc ca fundal minunat pentru aceasta, legumele proaspete aduc desăvârșirea acestui fel de mâncare. Condimentat cu condimente orientale, sos de soia, oțet de orez, felul de mâncare va spune mai multe despre Asia decât orice emisiune TV.

ingrediente:

  • pulpă de vită – 300 g;
  • ciuperci – 250 g;
  • ardei gras – 1 buc .;
  • morcovi – 2 buc .;
  • castravete – 1 buc .;
  • ceapă – 1 buc .;
  • usturoi – 4 căței;
  • ulei vegetal – 4 linguri. l .;
  • sos de soia – 100 ml;
  • otet de orez – 2 linguri. l .;
  • sare, condimente, zahăr.

Metoda de gătit:

  • Tăiați carnea în bețișoare mici (ca stroganoff de vită), turnați marinata și lăsați 2-3 ore. Pentru marinada, ia jumătate din sos, adaugă în ea mai multe condimente.
  • Tăiați legumele în fâșii subțiri, puteți utiliza o răzătoare specială. Îndoiți fâșiile de legume într-un bol, frământați-le ușor, astfel încât sucul să iasă.
  • Se prepara ciuperca, se clătește și se amestecă cu legumele.
  • Prăjiți carnea la foc mare până se rumenesc, apoi turnați-o cu marinata și continuați să prăjiți 5 minute.
  • Puneți carnea de porc răcită într-o salată cu lichidul rămas, condimentați vasul cu oțet de orez, adăugați condimente.

Taitei de orez cu felii de porc, semințe de susan și legume

Cu sos de soia

  • Timp de gătit: 10 minute.
  • Porții Per Container: Pentru doi.
  • Mâncăruri calorii: 129 kcal.
  • Scop: pentru micul dejun, biciuit.
  • Bucătărie: asiatică
  • Dificultate de a face: ușor.

Principalul avantaj al tăiței chinezești este capacitatea sa de a se transforma rapid și fără gătit într-un fel de mâncare gustos și sănătos. Funchosa cu sos de soia poate fi o mântuire dacă trebuie să gătiți mâncare rapid. În plus, chiar și un copil poate face față acestei rețete. În timp ce tăiței sunt aburi, biciuiesc un pansament pentru ea. Nu va dura mai mult de 10-15 minute pentru a găti.

ingrediente:

  • taitei de orez – 250 g;
  • sos de soia – 2 lingurițe. l .;
  • usturoi – 1 cuișor;
  • ulei vegetal – 2 lingurițe. l .;
  • sos chili – 1/3 lingură;
  • verdeaţă.

Metoda de gătit:

  1. Taitei cu abur conform instrucțiunilor pachetului.
  2. Se unge usturoiul zdrobit în ulei pentru un minut. Adăugați sosul de soia și chili, dați la fiert.
  3. Puneți ciuperca finită în sos, amestecați, țineți pe foc nu mai mult de un minut.
  4. Când se servește, se presară vasul cu ierburi.

Funchosa în sos de soia

Supă

  • Timp de gătit: 30 minute.
  • Porții pe container: 6.
  • Mâncăruri calorii: 172 kcal.
  • Scop: pentru micul dejun, fel principal.
  • Bucătărie: asiatică.
  • Dificultate de a face: ușor.

Reteta incredibil de delicioasa, exotica pentru supa de taitei de orez si creveti in laptele de cocos. Un fel de mâncare care este lăudat atât de thailandezii și de turiștii care vin la ei. Pregătiți tom yum sau tom kha pentru o cină de familie, pentru a diversifica meniul, pentru a gusta gusturi noi, interesante și pentru a trăi atmosfera din Thailanda veselă. Urmați rețeta pentru a face supa delicioasă.

ingrediente:

  • taitei de orez – 100 g;
  • lapte de nucă de cocos – 500 ml;
  • creveți decojiți – 0,5 kg;
  • ghimbir – 2 cm;
  • morcovi – 2 buc;
  • amidon de cartof – 1 lingură;
  • două suc de lămâie;
  • ulei de masline;
  • sare, chili.

Metoda de gătit:

  1. Într-o tigaie cu fundul gros, prăjiți ghimbirul, morcovii, ceapa, turnați legumele cu lapte de cocos, adăugați apă (0,7 litri).
  2. Amestecă amidonul într-un pahar cu apă, adaugă-l în tigaie, amestecând.
  3. Adăugați vermițeli de orez, la foc mic timp de 5 minute.
  4. Turnați creveți, aduceți la fiert. Îmbrăcați supa terminată cu suc de lime, decorați cu verdeață.

Ciorba chinezeasca

Cum să gătești taitei de orez – sfaturi bucătari

Vermicelli de orez este un produs popular în orice fel de mâncare din Asia. Ca mâncare laterală, este potrivit pentru carne, pește, fructe de mare. Orice legume se adaugă în salate cu ciuperci. Principalul ingredient al felului de mâncare poate fi carnea (pui, carne de porc), pește de mare sau fructe de mare (midii, creveți, calmar, carne de crab). Sos de soia obligatoriu și usturoi. Serviți salate de ciuperci pe farfurii plate, mâncați cu batute.

Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate