Salată de rădăcină de țelină – cum să gătești cu mere, nuci, pui, ananas conform rețetelor pas cu pas cu fotografii

Conținutul articolului



Salata apetisantă de țelină rădăcină este o gustare delicioasă, necomplicată și foarte sănătoasă pentru întreaga familie. Astfel de feluri de mâncare sunt suculente și crocante, au o aromă uimitoare picantă și textura originală. Oaspeții vor plăcea cu siguranță o salată dietetică ușoară, telina de mere Waldorf sau o gustare savuroasă de sărbătoare pregătită conform rețetei celebrului bucătar englez Jamie Oliver. Trebuie doar să alegeți legume rădăcinoase de înaltă calitate, să pregătiți corect ingredientele, să faceți pansamentul corespunzător și să respectați proporțiile specificate.

Cum se prepara Salata de telina radacina

Pentru a pregăti o salată cu rădăcină de țelină, se folosesc fructe, legume proaspete sau murate, ierburi, carne fiartă sau afumată, nuci, brânzeturi din diverse soiuri și alte produse disponibile. Ingredientele preparate se taie cubulețe, felii sau paie. Rădăcina de țelină este răzuită, tăiată cu un cuțit ascuțit sau cu un decojitor. Feliile subtiri sunt crocante, inmuiate cu marinata si alte sucuri. Cremă acră, maioneză, un amestec de ulei de măsline cu oțet balsamic sau de mere, iaurt neindulcit sunt folosite ca pansament.

Pregătirea produsului

Gustul salatei va fi cu adevărat bogat, bogat și luminos, dacă sunt preparate în mod corespunzător legume rădăcină și alte ingrediente. Este indicat să alegeți rădăcini de țelină densă, netedă, de dimensiuni mici. Se spală bine, se îndepărtează partea superioară și inferioară. Coaja se taie cu un cuțit ascuțit sau un decojitor. Pulpa trebuie să fie albă, toate fragmentele întunecate sunt tăiate cu atenție. Componentele rămase ale gustării sunt preparate conform rețetei selectate. Legumele sunt murate, fierte sau lăsate crude. Coaja de fructe. Se fierbe carnea sau se prăjește până este fiartă..

Rețete de rădăcină de țelină

Există multe modalități de a pregăti salate de legume, carne și chiar fructe cu rădăcină de țelină. Acest produs merge bine cu hamsii, fasole, ciuperci, ouă, calmar, portocale, brânză feta și alte ingrediente. Ei încearcă să nu încălzească rădăcina de țelină pentru a păstra maximum de substanțe utile. Recolta rădăcină aspră (va fi dată de dimensiuni mari, o suprafață tuberică și procese îngălbenite la vârf) ar trebui să fie fierte în prealabil. Principalul lucru este să alegeți o rețetă dovedită și să aveți încredere în imaginația dvs. culinară..

O salată dietetică simplă pentru pierderea în greutate

  • Timp: 10 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 73 kcal la 100 g.
  • Scop: aperitiv.
  • Bucătărie: internațională.
  • Dificultate: mediu.

O salată cu conținut scăzut de calorii, dar nutritiv, cu rădăcină de țelină, ierburi proaspete și suc de lămâie este ușor de făcut în doar 10 minute. Vă puteți permite un astfel de aperitiv chiar înainte de culcare, când nu sunt recomandate mese grele. Dacă doriți, o parte din pansament este amestecată cu oțet de mere sau vin, care nu are proprietăți de ardere a grăsimilor, dar prelungește senzația de sațietate. Salata dietetică este preparată fără a adăuga sare, deoarece reține lichidul în organism și contribuie la apariția edemului. Este mai bine să acordați preferință altor mirodenii și condimente, de exemplu, coriandru.

ingrediente:

  • rădăcină de țelină – 1 buc .;
  • suc de lime – 2 lingurițe. l .;
  • pătrunjel – 150 g;
  • ulei de măsline – 2 lingurițe. L.

Metoda de gătit:

  1. Cultură rădăcină decojită rădăcină sau pur și simplu tăiată în fâșii lungi.
  2. Se presară cu suc de lămâie proaspăt stors.
  3. Adăugați pătrunjel tocat.
  4. Amestecă ingredientele într-un bol mare.
  5. Adăugați ulei de măsline în aperitiv.

Din țelină și rădăcină de pătrunjel

Salată cu rădăcină de țelină și pui

  • Timp: 40 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 89 kcal la 100 g.
  • Scop: aperitiv.
  • Bucătărie: internațională.
  • Dificultate: mediu.

Salata caldă cu pui suculent, țelină și ardei iute crocant este un fel de mâncare spectaculos și gustos demn de o masă festivă. Pieptul fiert este o dietă bogată în proteine, care conține un minimum de calorii. Carnea va fi aromatică dacă adăugați în clocot frunze de dafin, ceapă decojită sau morcovi. Aperitivul va fi și mai frumos dacă folosiți ardei mici de diferite culori. Roșiile obișnuite de dimensiuni medii pot fi înlocuite cu roșii cherry mici, ușor dulci și foarte delicioase, tăiate în jumătăți sau sferturi.

ingrediente:

  • rădăcină de țelină – 1 buc .;
  • piept de pui – 350 g;
  • ceapă roșie – 1 buc .;
  • Ardei bulgar – 1 buc .;
  • roșii – 2 buc .;
  • ulei vegetal – 3 lingurițe. L.

Metoda de gătit:

  1. Se fierbe pieptul de pui.
  2. Carnea trebuie să se răcească destul de mult, astfel încât să poată fi tăiată în fâșii sau trasă în fibre.
  3. Legumă rădăcină răcită.
  4. Se toacă ceapa și se prăjește în ulei. Ceapa roșie poate fi înlocuită cu ceapă obișnuită.
  5. Când ceapa s-a rumenit, adăugați ardeiul gras, feliat într-o paie foarte subțire, în tigaie. Se prăjesc până la legumele moi.
  6. Combinați ingredientele.
  7. Adăugați roșii feliate.
  8. Serviți aperitiv cald.

Salată caldă cu pui și țelină

Waldorf cu nuci

  • Timp: 2 ore 15 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 174 kcal la 100 g.
  • Scop: aperitiv.
  • Bucătărie: americană.
  • Dificultate: mediu.

Faimoasa salată Waldorf este un preparat clasic american format din mere dulci și acre roșii sau verzi, rădăcină de țelină și nuci. Stafidele, strugurii proaspeți și ardeiul iute cayenne, feliate în inele subțiri, sunt utilizate în mod tradițional ca ingrediente suplimentare. Sosul va fi și mai gustos dacă îl faceți din casă, mai degrabă decât maioneza cumpărată din magazin. În acest caz, nu se poate adăuga suc de lămâie proaspăt stors. Salata Waldorf se servește în porții, decorând fiecare farfurie cu un inel special de gătit.

ingrediente:

  • rădăcină de țelină – 250 g;
  • nuci – 12 buc .;
  • mere dulci și acre – 250 g;
  • maioneza – 100 g;
  • suc de lămâie – 2 lingurițe. L.

Metoda de gătit:

  1. Tăiați rădăcina decojită în fasii.
  2. Cojiți merele dulci și acre. Îndepărtați miezurile, tulpinile. Se taie cubulețe.
  3. Coajă nucile, toacă fin.
  4. Combinați ingredientele, amestecați.
  5. Se amestecă maioneza cu sucul de lămâie.
  6. Condimentează aperitivul cu sosul rezultat.
  7. Pune la frigider.
  8. După 2 ore, amestecați din nou, puneți pe o farfurie de servire cu o lamelă.
  9. Înainte de servire, salata gata poate fi decorată cu felii de mere și jumătăți întregi de nuci.

Waldorf

Salată de rădăcină de țelină cu mere

  • Timp: 10 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 43 kcal la 100 g.
  • Scop: aperitiv.
  • Bucătărie: internațională.
  • Dificultate: mediu.

Salata de fructe și legume de vară cu rădăcină de țelină este un adevărat depozit de vitamine și macronutrienți. Va fi mai suculent, mai frumos și mai vibrant dacă macinați o portocală înainte de a o amesteca cu restul ingredientelor. Pentru a face acest lucru, turta este tăiată din citrice împreună cu pulpa albă, iar apoi tăieturile de-a lungul filmelor care separă feliile de portocale se fac cu un cuțit ascuțit. Orice mere este potrivit, dar este indicat să acorde preferință fructelor roșii, galbene și verzi din soiurile dulci și acri. Ca pansament, puteți folosi nu numai smântână cu conținut scăzut de grăsimi, ci și iaurt natural neîndulcit.

ingrediente:

  • rădăcină de țelină – 500 g;
  • mere – 3 buc .;
  • morcovi – 2 buc .;
  • portocaliu – 1 buc .;
  • smantana – 100 g.

Metoda de gătit:

  1. Legumă rădăcină răcită.
  2. Clătiți merele dulci și acre, îndepărtați miezurile și tulpinile. Tăiați fructele pregătite în cuburi mari.
  3. Grătar morcovii cruzi.
  4. Coaja de portocala. Tăiați fiecare felie în 3-4 părți.
  5. Combinați ingredientele.
  6. Condimentează cu smântână (de preferat este un produs cu 10% grăsimi).

Afară cu mere

Cu brânză și maioneză

  • Timp: 15 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 205 kcal la 100 g.
  • Scop: aperitiv.
  • Bucătărie: internațională.
  • Dificultate: mediu.

Salata suculentă cu brânză tare, țelină rădăcină și maioneză piquantă de casă este un aperitiv copios și delicios. Pentru prepararea maionezei veți avea nevoie de orice muștar – clasic, Dijon, dulce bavaran sau granular francez. Dacă sosul este prea gros, poate fi amestecat cu suc de lămâie proaspăt stors sau cu o lingură de apă curată. Dacă doriți, la aperitiv se adaugă ingrediente crocante – ridiche rasă, castraveți murați, capere. Vasul finit poate fi presărat cu susan sau semințe de in, sare de mare grosieră.

ingrediente:

  • rădăcină de țelină – 500 g;
  • brânză – 250 g;
  • salata verde – 300 g;
  • gălbenușuri de ou – 2 buc .;
  • suc de lămâie – 1 lingură;
  • muștar – 1 lingură;
  • ulei de măsline – 150 ml.

Metoda de gătit:

  1. Bateți gălbenușurile crude cu muștarul clasic, cu boabe sau cu orice alt muștar.
  2. Turnați uleiul de măsline într-un flux subțire în timp ce continuați să bateți.
  3. Adăugați sucul de lămâie proaspăt stors.
  4. Bateți aproximativ 30 de secunde, până când masa devine lucioasă, vâscoasă și uniformă.
  5. Pune maioneza rezultată la frigider pentru câteva minute.
  6. Tăiați brânza tare în cuburi mari.
  7. Rădăcină de grătar decojită pentru morcovi.
  8. Clătiți aisbergul sau orice alt tip de salată. Lasă mâinile lacrimogene.
  9. Amestecă ingredientele.
  10. Condimentează aperitivul cu maioneză răcită de casă.

Cu ouă, porumb și salată

Radacina de telina cu morcovi

  • Timp: 10 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 126 kcal la 100 g.
  • Scop: aperitiv.
  • Bucătărie: internațională.
  • Dificultate: ușor.

Salata crocantă cu rădăcină de țelină și morcovi crudi este o gustare ușoară, suculentă, bogată în caroten și alte vitamine pentru întreaga familie. Fanii mâncărurilor picante și ușor insulare pot înlocui morcovii proaspeți cu morcovi coreeni aromatici pregătiți după rețeta preferată. În acest caz, rădăcina de țelină trebuie tăiată în fâșii subțiri. Puteți folosi orice verdeață – pătrunjel, cilantro, rudă, mărar, pene de arpagic. Salata va fi mai utilă dacă înlocuiți maioneza grasă cu ulei de măsline, lime sau suc de lămâie, un alt pansament scăzut de calorii.

ingrediente:

  • telina radacina – 250 g;
  • morcovi – 150 g;
  • maioneza – 100 g;
  • pătrunjel – 150 g.

Metoda de gătit:

  1. Grătați legumele rădăcinoase decojite.
  2. Clătiți bine pătrunjelul sub apă curgătoare. Pisa.
  3. Grătar morcovii cruzi.
  4. Combinați ingredientele.
  5. Produsele mărunțite trebuie amestecate manual și stoarse ușor pentru a lăsa sucul.
  6. Se condimentează cu maioneză.

Cu morcovi și ceapă verde

Salată de ardere grasă cu ananas

  • Timp: 15 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 61 kcal la 100 g.
  • Scop: aperitiv.
  • Bucătărie: internațională.
  • Dificultate: mediu.

O salată cu conținut scăzut de calorii cu ananas, piept de pui afumat și rădăcină de țelină este o masă abundentă care nu numai că îți va satisface foamea, dar te va ajuta și să pierzi kilogramele în plus. Ananasul va fi un plus excelent la aproape orice dietă, datorită conținutului așa-numitului bromelină de slenderness enzimatic. Această substanță unică stimulează secreția de suc gastric, normalizează sistemul digestiv, activează descompunerea grăsimilor și promovează pierderea rapidă în greutate. Este important ca ananasul să fie proaspăt și să nu fie conserve.

ingrediente:

  • rădăcină de țelină – 1 buc .;
  • ananas – 350 g;
  • smantana saraca in grasimi – 100 g;
  • piept de pui afumat – 150 g;
  • cilantro – 50 g.

Metoda de gătit:

  1. Legumă rădăcină răcită.
  2. Tăiați pulpa de ananas proaspăt în cuburi mari. Dacă doriți, puteți utiliza o gălăgioasă specială, cu care se taie bile mici din fructe.
  3. Cilindru tocat fin.
  4. Se toaca carnea in fasii sau se taie in fibre. Pieptul afumat poate fi înlocuit cu carne de vită fiartă slabă.
  5. Combinați ingredientele, amestecați.
  6. Condimentează aperitivul cu smântână cu conținut scăzut de grăsimi.

Cu ananas și maioneză

Salată de rădăcină Coleslaw și țelină

  • Timp: 10 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 43 kcal la 100 g.
  • Scop: aperitiv.
  • Bucătărie: internațională.
  • Dificultate: mediu.

O salată apetisantă cu varză, mărar proaspăt și țelină rădăcină este o gustare cu conținut scăzut de calorii, aerisit și crocant, care poate fi consumată chiar și în timpul unei diete stricte. Varza albă și cea roșie bogată în vitamine, acid ascorbic și fibre sunt potrivite pentru gătit. Pansamentul va deveni și mai piquant și mai gustos dacă adăugați puțin ghimbir măcinat, usturoi ras, ardei iute tocat, un vârf de ardei sau o lingură de desert. Înainte de servire, puteți presara salată cu semințe de dovleac, grâu sau biscuiti de secară.

ingrediente:

  • telina radacina – 250 g;
  • varză (roșie sau albă) – 450 g;
  • ulei de măsline – 1 lingură. l .;
  • otet balsamic – 1 lingura. l .;
  • sos de soia – 1 linguriță. l .;
  • mărar – 150 g.

Metoda de gătit:

  1. Legumă rădăcină răcită.
  2. Varza tocata.
  3. Combinați ingredientele într-un bol mare.
  4. Se amestecă ulei de măsline de calitate cu oțet balsamic, sos de soia, mărar tocat.
  5. Turnați aperitivul în pansamentul rezultat.

Cu varză de la Beijing și ulei de măsline

Cu avocado și castraveți

  • Timp: 15 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 156 kcal la 100 g.
  • Scop: aperitiv.
  • Bucătărie: internațională.
  • Dificultate: mediu.

Salata cu castraveți murați sau murati, avocado și țelina rădăcină nu este doar foarte gustoasă, ci și sănătoasă. Pulpa de avocado are o structură uleioasă unică, care contribuie la curățarea naturală a intestinelor. Fasolea de conserve va satisface foamea mult timp, dacă este necesar, poate fi înlocuită cu fiartă. Morcovul îmbogățește aperitivul cu caroten și fibre. Conținutul de calorii al preparatului finit poate fi ușor redus dacă înlocuiți maioneza din magazin cu iaurt grecesc sau smântână cu conținut scăzut de grăsimi, amestecat cu un vârf de mirodenii aromatice.

ingrediente:

  • rădăcină de țelină – 1 buc .;
  • avocado – 2 buc .;
  • castraveți murati sau murati – 200 g;
  • morcovi – 150 g;
  • conserve de fasole – 1 lingură;
  • cilantro – 50 g;
  • maioneza – 150 g.

Metoda de gătit:

  1. Grătar de rădăcină de țelină decojită.
  2. Dovlecei murati sau castraveti murati. Dacă doriți, puteți utiliza ardei mici crocanti (trebuie tăiați în cercuri).
  3. Cojiți morcovii cruzi, prăjiți.
  4. Răsfățați conservele într-un frigider.
  5. Clateste cilantro, toaca fin.
  6. Coji avocado, tăiat în bucăți mari.
  7. Combinați ingredientele, amestecați.
  8. Se condimentează cu maioneză.

Cu pătrunjel și avocado

Salată de rădăcină de țelină Jamie Oliver

  • Timp: 15 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 113 kcal la 100 g.
  • Scop: aperitiv.
  • Bucătărie: internațională.
  • Dificultate: mediu.

O salată picantă cu țelină rădăcină, semințe de rodie dulce și acră și brânză moale de capră este un aperitiv festiv, răcoritor, de Jamie Oliver. Celebrul bucătar englez, prezentator TV, autor al multor cărți de bucate și un popularizator al alimentației sănătoase recomandă să acorde atenție aspectului și culorii frunzelor de țelină. Ar trebui să fie galben deschis, tandru, cret. Frunzele verzi au un gust amar amar, deci nu pot fi folosite. Gustările gata pot fi servite pe un platou mare sau pe o tăietură de lemn..

ingrediente:

  • rădăcină de țelină – 1 buc .;
  • ulei de măsline – 4 linguri. l .;
  • brânză de capră – 100 g;
  • frunze de țelină – 50 g;
  • boabe de rodie – 50 g;
  • tulpini de telina – 100 g;
  • suc de lămâie – 2 lingurițe. l .;
  • pătrunjel – 100 g;
  • piper negru măcinat – după gust;
  • sare – un vârf mare.

Metoda de gătit:

  1. Tăiați rădăcina de țelină decojită în felii subțiri folosind un decupător sau un cuțit foarte ascuțit.
  2. Frunzele și tulpina de țelină se toacă.
  3. Se spală pătrunjelul și se toacă fin.
  4. Combinați ingredientele.
  5. Se toarnă ulei de măsline amestecat cu suc de lămâie.
  6. Sare, ardei generos.
  7. Amesteca.
  8. Pe deasupra se pun semințe de rodie coapte, felii de brânză moale de capră.

Prescriptie Jamie Oliver

Proprietăți utile de țelină

Rădăcina de țelină nu este doar un produs delicios, ci și un produs foarte sănătos, care diversifică meniul zilnic și îl face echilibrat. Este bogat în fosfor, calciu, zinc, fier, magneziu, precum și multe alte vitamine și macronutrienți. Rădăcinile și tulpinile de țelină ajută proteina să digere mai repede. Se disting printr-o aromă originală, bogată, ușurință de preparare și conținut minim de calorii. Recomandarea culturii de rădăcini este recomandată să fie introdusă în dietă cu un ulcer stomacal, gastrită. Are următoarele proprietăți utile:

  • Îmbunătățește starea părului, pielii, unghiilor.
  • Are proprietăți antialergice, antiseptice, diuretice, tonice.
  • Are un efect laxativ ușor..
  • Reduce durerile articulare cu artrita, reumatism, gută.
  • Întărește eficient pereții vaselor de sânge.
  • Ajută cu perturbări hormonale.
  • Normalizează presiunea.
  • Încetinește procesul de îmbătrânire.
  • Întărește sistemul imunitar, sistemul nervos.
  • Previne depunerea sărurilor, ameliorează umflarea.
  • Îmbunătățește digestia, pofta de mâncare.
  • Ajută cu colesterolul ridicat.
  • Reduce senzațiile neplăcute, dureroase în timpul menstruației, menopauzei.
Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate