Rețete cu carne de soia

Conținutul articolului



În diferite țări ale lumii, soia este un produs alimentar comun, al doilea nume este mazăre cu ulei. Carnea de soia este considerată mâncarea ideală pentru vegetarieni, deoarece conține aproape la fel de multe proteine ​​ca vită naturală.

Carnea de soia – beneficii și dăune

Produsul include o mulțime de substanțe utile organismului uman, al căror rol este de neprețuit – este calciul, fierul, acizii grași polinesaturați, potasiul, sodiul, vitaminele din diferite grupuri, fosforul, magneziul, fibrele etc. Un preparat de carne este preparat din făina de soia, care este degresată și conectat la apă prin extrudare (proces în care bateria este trecută prin găuri dintr-o mașină specială). Ca urmare, materia primă este sterilizată, devine texturată, fibroasă și, ulterior, perfect absorbită de organism..

Prin proprietățile sale nutritive, soia poate concura cu carnea de vită. Avantajul cheie al produsului este la ce este activat? este format din proteine ​​vegetale, perfect absorbite de organism. Beneficiul cărnii de soia, în plus, se datorează conținutului de acizi grași polinesaturați și acid linoleic – substanțe care pot intra în organism exclusiv cu alimente. Acestea previn acumularea de colesterol pe pereții vaselor de sânge, reducând astfel riscul de a dezvolta boli grave.

Un număr mare de fibre conținute într-un înlocuitor de carne, pentru o lungă perioadă de timp, asigură unei persoane senzația de sațietate, în timp ce normalizarea / accelerarea intestinului. În ciuda faptului că produsul este considerat util, poate provoca daune organismului. Beneficiile și prejudiciile cărnii de soia nu sunt echivalente: proprietățile negative ale soia sunt mult mai mici. În acest caz, doar un produs modificat genetic poate fi considerat dăunător. Soia GMO, atunci când este utilizată în mod regulat, poate dăuna unei persoane, determinând îmbătrânirea prematură a corpului și o scădere a greutății creierului.

Conținut de calorii

Produsul conține aproximativ aceeași cantitate de proteine ​​(proteine) ca și carnea obișnuită, în timp ce substanța este vegetală, de aceea este foarte apreciată de vegetarieni. Înlocuitorul cărnii nu include grăsimi, dar poate conține aditivi / umpluturi bogate în carbohidrați, astfel încât este dificil să denumim conținutul de calorii exact al cărnii de soia. Numărul de calorii de care aveți nevoie pentru a privi ambalajul acestui produs sănătos. În medie, conținutul caloric al acestui produs este de 100-105 kcal / 100 g.

Carne cruda de soia

Cum să gătești carnea de soia

Înainte de a pregăti preparate din soia, un produs alimentar alimentar trebuie să fie înmuiat în apă sau fiert. Datorită tratării prealabile, procesele de rehidratare sunt demarate. Fibrele de plante uscate absorb lichidul, crescând în volum. Atunci când gătiți soia, se recomandă utilizarea condimentelor care vor oferi mâncărului un gust expresiv. Gătirea cărnii de soia asigură o creștere de trei ori a produsului. Mai jos găsiți câteva rețete delicioase cu fotografii care implică utilizarea unui înlocuitor de carne vegetală.

Salată

  • Timp de gătit: o jumătate de oră.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 180 kcal / 100 g.
  • Destinație: Prânz / Cina.
  • Bucătărie: coreeană.
  • Dificultate: scăzut.

O salată de legume din carne de soia este ideală pentru post sau pentru o dietă vegetariană. Un fel de mâncare delicioasă aparține categoriei gustărilor abundente, dar poate servi și ca cină / prânz complet, dacă crești cantitatea de soia indicată mai jos. Suplimentarea dietei dvs. cu o salată cu o sursă atât de bogată de proteine ​​este pentru persoanele care se recuperează de la o boală gravă sau o intervenție chirurgicală. Dacă doriți, puteți adăuga mazăre, porumb conservat, castravete proaspăt sau roșii în farfurie.

ingrediente:

  • ardei gras – 2 buc .;
  • soia – 0,1 kg;
  • sare, condimente;
  • morcov mare – 1 buc .;
  • verdeaţă;
  • ulei vegetal – 3 lingurițe. L.

Metoda de gătit:

  1. Puneți produsul de soia într-un recipient adânc, umpleți-l cu apă fierbinte (înmuiați-l timp de cel puțin 10, dar nu mai mult de 20 de minute, altfel soia se va transforma în carne tocată).
  2. Urmăriți bucățile, treceți la un bol uscat.
  3. Cojiți morcovii, frecați-i cu o răzătoare coreeană sau tăiați-o în fâșii subțiri. Presărați condimente de legume pentru salata coreeană, amintiți-vă cu atenție cu mâinile.
  4. Puneți ingredientele preparate într-un bol de salată cu ardei dulce tocat.
  5. Condimentează salata cu condimente, ulei, adaugă biscuiti dacă se dorește și servește, presărată cu ierburi.

Salată în stil asiatic

În coreeană

  • Timp de gătit: 12 ore.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 141 kcal / 100 g.
  • Destinație: Prânz / Cina.
  • Bucătărie: coreeană.
  • Dificultate: scăzut.

Soia este un produs indispensabil pentru vegans și vegetarieni, așa că rețetele cu carne de soia ar trebui să fie întotdeauna la îndemână pentru fanii alimentelor vegetale. Acest fel de mâncare combină o sursă utilă de proteine ​​cu morcovul coreean, iubit de mulți: datorită acestui tandem de gusturi, delicioasa este delicioasă, neobișnuită, parfumată și suculentă. Pentru a face carnea de soia coreeană perfectă, trebuie lăsat să se prepară la frigider pentru cel puțin 10 ore.

ingrediente:

  • soia – 0,1 kg;
  • ulei de floarea soarelui – 2 linguri. l .;
  • Morcov coreean – 150 g;
  • otet – 3 linguri. l .;
  • piper roșu măcinat 1/5 lingură;
  • cuișoare de usturoi – 4 buc .;
  • coriandru -? linguriță;
  • zahăr – 2 lingurițe. L.

Metoda de gătit:

  1. Pentru a face o marinată pentru un vas, trebuie să amestecați zahărul, coriandrul și piperul cu oțet, 1 lingură de apă și ulei vegetal.
  2. Cojiți morcovii, răziți pe o răzătoare coreeană, vindeți usturoiul.
  3. După ce amestecați legumele, umpleți-le cu marinata pregătită, acoperiți cu folie de clingă și lăsați câteva ore la rece.
  4. Pregătiți un înlocuitor de carne. Trebuie să-l fierbeți într-un litru de apă cu sare la foc mic timp de aproximativ 7 minute.
  5. Apoi, pliați produsul într-un coliator, lăsând să se răcească.
  6. Scoateți legumele murate din frigider, adăugați-le boabele de soia fierte, acoperiți din nou vasul cu o peliculă și puneți la rece 10 ore. Acest tratament poate fi mâncat în timpul postului și pentru pierderea în greutate..

Salata coreeană

Cum se face carnea de soia acasă

  • Timp de gătit: 2,5 ore.
  • Porții pe container: 2 persoane.
  • Conținut caloric: 140 kcal / 100 g.
  • Destinație: Prânz / Cina.
  • Bucătărie: estică.
  • Dificultate: scăzut.

Proteina de soia este digerată mult mai ușor decât animalele, de aceea nutriționiștii recomandă includerea ei în dietă nu numai pentru persoanele care pierd în greutate, dar și pentru cei care au grijă de propria sănătate. Pentru a obține o cină delicioasă, trebuie doar să tocați produsul într-o tigaie sau într-un aragaz lent împreună cu alte legume și sos. Cu toate acestea, carnea de soia acasă asigură anumite nuanțe de gătit. Deci, trebuie să fie înmuiat preliminar în apă sau fiert. Cum să gătești preparate din carne de soia?

ingrediente:

  • texturat de soia – 0,3 kg;
  • cuișoare de usturoi – 3 buc .;
  • sos de soia -? st .;
  • mărar proaspăt – 50 g;
  • apă – 1 lingură;
  • pasta de rosii – 5 linguri. l .;
  • ceapa – 2 buc .;
  • piper roșu măcinat;
  • morcov de talie medie;
  • ulei vegetal.

Metoda de gătit:

  1. Se preîncălzește apa la 65-75 grade, se adaugă pasta de roșii, sos de soia, piper.
  2. Sosul rezultat ar trebui să toarne soia uscată timp de 15 minute pentru a se umfla (lichidul trebuie să fie fierbinte).
  3. Se macină legumele decojite: ceapa – inele subțiri subțiri, se freacă morcovii cu o răzătoare.
  4. Verzele trebuie spălate, apoi tocate foarte fin.
  5. Încălziți uleiul turnându-l într-o tigaie. Prăjiți ceapa și chipsurile de morcov pe ea până când ingredientele sunt moi.
  6. Adăugați gulaș aici, turnați sosul, prăjiți ingredientele timp de 7 minute.
  7. Adaugă ingredientele, usturoiul zdrobit la ingredientele prăjite. Închideți recipientul cu un capac, lăsând vasul să se încingă timp de 3 minute. Serviți înlocuitorul cărnii cu orice fel de mâncare sau pe lângă supele slabe.

Carnea de soia în marinadă

In cuptor

  • Timp de gătit: 1 oră.
  • Porții pe container: 5 persoane.
  • Conținut caloric: 114 kcal / 100 g.
  • Destinație: Prânz / Cina.
  • Bucătărie: estică.
  • Dificultate: scăzut.

Rețetele din carnea de soia implică pregătirea obligatorie a componentei principale înainte de gătit. Pentru a obține structura dorită, soia este supusă rehidratării, înmuind-o în apă caldă sau fierbând în bulionul vegetal cu mirodenii. Utilizarea unui produs dietetic este posibilă pentru prepararea unor versiuni vegane ale preparatelor preferate ale fiecăruia – gulaș, pilaf, chili, paste marine, etc. Următoarele descrie cum să gătești carnea de soia la cuptor.

ingrediente:

  • gulaș de soia (puteți cumpăra tăieturi de soia) – 0,2 kg;
  • bulion de legume – 6 lingurițe;
  • orez fiert brun – 2 lingurițe;
  • ceapa – 2 buc .;
  • ulei de floarea soarelui neterminat – 2 lingurițe. l .;
  • cuișoare de usturoi – 4 buc .;
  • verdeaţă;
  • morcov;
  • verdeață de țelină – 50 g;
  • condimente, inclusiv busuioc uscat, oregano;
  • ardei gras – 1 buc .;
  • unt de arahide (opțional).

Metoda de gătit:

  1. Gătiti înlocuirea cărnii într-o tigaie cu bulion de legume până este fiartă (durează aproximativ 8 minute).
  2. Cuptorul trebuie încălzit la 200 de grade.
  3. Într-o tigaie unsă, prăjiți legumele tocate – ceapă, usturoi, morcovi, țelină și ardei gras (este mai bine să cumpărați verde sau galben).
  4. După 10 minute, scoateți tigaia de pe foc..
  5. Combinați soia cu orez brun, adăugați ingredientele rămase, condimente aici. Amestecă bine amestecul.
  6. Pune masa rezultată pe o foaie de copt uleiată și coace la cuptor o jumătate de oră.
Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate