Proprietăți utile și rău de semolă pentru copii, pe o dietă terapeutică, în timpul sarcinii și pentru pierderea în greutate

Conținutul articolului



Care sunt avantajele și prejudiciile terciului de semolă, ce substanțe conține componenta principală a farfuriei – cereale? Organismul are nevoie de hrană hrănitoare pentru a produce suficientă energie, iar semola face față perfect acestei sarcini. Nutriționiștii nu sunt de acord cu privire la importanța consumării unui produs.

Ce este semolina

Denumirea populară a acestui fel de mâncare este „semolină”, ​​este adesea preparată acasă, în instituțiile de învățământ, medicale. Ce componentă este baza rețetei, ce altceva puteți găti din ea? Semolele sunt boabe de grâu mărunțite de măcinare medie (0,25-0,75 mm). Soiurile de grâu dur, moale sau combinația lor (mărcile „M”, „T” sau „MT”) sunt selectate pentru prelucrare. Cumpărarea cerealelor nu este dificilă, este ieftină și este disponibilă în aproape toate magazinele alimentare.

Beneficiile semolului au fost confirmate și respinse de către experți, dar care este terenul de mijloc? Puteți folosi semolă pentru diferite feluri de mâncare. Se compară cu făină, deci se folosește pentru fabricarea briose, caserole, soufflés, pui, tăieturi, budincă și alte feluri de mâncare. Gradul „M” este foarte ușor de digerat, potrivit pentru prepararea terciului în apă sau lapte. Tipurile „T”, „MT” sunt mai potrivite pentru adăugarea în carne tocată, plăcinte, caserole. Cât de mult are nevoie corpul de terci de semolă – toată lumea determină beneficiile și păcatele acestuia pentru sine, pe baza preferințelor gustului.

Bol de semolă

Compoziție de semolă

Crupul este recomandat pentru mono-diete, alimente dietetice în tratamentul stomacului, intestine. Ce este conținut în semolă? Este compus pe jumătate din amidon, iar fibra din el este de doar 2%. Acest lucru nu permite utilizarea cerealelor în dieta persoanelor care nu pot mânca alimente cu o cantitate crescută de gluten. Crucii pot fi de structuri diferite datorită faptului că diferite tipuri de grâu sunt folosite pentru a măcina boabele.

Ce este util terci de semolă, ce substanțe sunt în compoziția sa:

  • vitamine din grupul B, E, PP;
  • proteină;
  • potasiu;
  • fier;
  • fosfor.

Toate aceste substanțe sunt necesare pentru circulația normală a sângelui, funcționarea stabilă a sistemului nervos. Datorită vitaminelor, fierului, potasiului, se asigură o activitate cerebrală bună, energia este crescută, articulațiile, oasele și țesuturile musculare sunt consolidate.

Terci de semola calorie

În diferite surse puteți găsi informații contradictorii despre conținutul caloric al terciului de semolă – aproximativ 123 sau 326 kcal la 100 de grame de produs. Totul este legat de tipul de consum – 123 kcal în vasul finit, 326 kcal – la 100 de grame de cereale uscate. Gustul terciului de semolă depinde de aditivi, lichidul pe care este preparat. Dacă cerealele sunt gătite pe apă, atunci valoarea energetică va fi mai mică, iar la utilizarea unei varietăți grase de lapte, unt, gem, lapte condensat, numărul de calorii va crește.

Beneficiile și prejudiciile terciului de semol

Acest tip de cereale este singurul care este digerat, absorbit în intestinul inferior, prin urmare, trecând prin intestin, îl curăță de excesul de grăsimi, mucus și substanțe nocive. Un astfel de proces are un efect benefic asupra organismului, de aceea terciul este recomandat pentru pacienții care suferă de boli ale stomacului și intestinelor (pancreatită, gastrită). Pentru persoanele cu greutate insuficientă, consumul de terci este, de asemenea, foarte util. Ce altceva este beneficiul și vătămarea terciului de semolă?

Are un conținut ridicat de gluten, util pentru adulți, dar periculos în cantități mari pentru bebeluși. Crupul subțiază mucoasa și provoacă o scădere a absorbției intestinale a substanțelor benefice. Manka nu este inclusă în lista alimentelor bogate în calorii, deși mulți cred că contribuie la colectarea kilogramelor în plus. Este vorba de completările la farfurie: lapte degresat, gem, unt, lapte condensat, gem, zahăr pudră. Gustul este îndulcit semnificativ, dar conținutul de calorii este mai mare..

Placă de terci de semolă

Pentru adulti

Cât de dăunătoare și benefică este semolina pentru adulți? Compoziția chimică bogată a produsului indică faptul că semola în cantități rezonabile este utilă organismului. Multe vitamine, potasiu, fier sunt utile pentru activitatea inimii, a sistemului vascular, a ficatului, a activității creierului. Substanțele active cresc hemoglobina și consolidează imunitatea. Datorită calciului, dinților, oaselor, plăcilor de unghii, părul este întărit.

Dacă o persoană are patologii renale, atunci folosind semolă pe apă, organismul nu va absorbi proteinele. Porridge pentru bolile tractului gastrointestinal are un efect de învăluire moale, elimină toxinele, elimină spasmele, curăță intestinele de mucus. Există o serie de contraindicații pentru care este imposibil să mănânce terci:

  • cu diabet zaharat;
  • fragilitate crescută a țesuturilor;
  • enteropatie celiacă;
  • în prezența disfuncției intestinale.

În timpul sarcinii

Femeile aflate în poziție doresc adesea să-și diversifice dieta, să-i îmbunătățească calitatea. Semka este fiartă rapid și hrănitoare, de aceea satisface foamea bine. Care sunt avantajele și dezavantajele consumului de semolă în timpul sarcinii? Beneficiu:

  • complet digerat de intestine;
  • reumple rezervele de energie;
  • are o compoziție chimică echilibrată;
  • este un produs nutritiv;
  • nu conține colesterol;
  • întărește inima și vasele de sânge.

Ce este dăunător semolelor pentru femeile aflate în poziție:

  • prea mare în calorii dacă se folosesc aditivi grași sau care conțin zahăr, care este plin de umflare și manifestări de osteochondroză;
  • nu cu intoleranță la gluten;
  • interzis pentru diabet și vene varicoase;
  • pot apărea reacții alergice, diaree.

Femeia însărcinată ține burta cu două mâini

Pentru un copil

Copiii adoră terciul, deoarece aceste feluri de mâncare nu trebuie mestecate minuțios, sunt ușor digerate. Beneficiile și prejudiciile de semolă pentru un copil au fost discutate de pediatri de mai bine de un an. Unii experți recomandă introducerea unui copil de la șase luni, considerând că semola îi ajută pe copii să crească, iar unii nu recomandă administrarea de semolă până la trei ani. Dacă bebelușul nu câștigă bine în greutate, atunci semința este utilă pentru fabricarea cerealelor, a caserolelor. Asigurați-vă că respectați sensibilitatea copilului la un produs nou, nu toate cerealele cu un conținut ridicat de gluten sunt potrivite pentru toată lumea.

Pentru persoanele în vârstă

Pentru persoanele în vârstă va fi mai benefic să folosească terci de apă pe apă, și nu de lapte. Beneficiile și prejudiciile terciului de semolă pentru vârstnici sunt aceleași ca pentru orice altă vârstă. Un plus semnificativ este că utilizarea de semolă din când în când este prevenirea cancerului, întărirea mușchiului cardiac, a pereților vaselor de sânge și prevenirea excelentă a bolilor de sânge.

Terci de semolă cu gastrită

În timpul cursului acut al bolii, terciul este preparat pe apă, fără a adăuga sare, zahăr, ulei. Are un efect benefic asupra întregului tract gastrointestinal al pacientului, cu condiția să nu existe contraindicații pentru utilizarea cerealelor. Ce este util terci de semolă cu gastrită:

  • proprietăți învelitoare;
  • vindecarea țesuturilor deteriorate, eroziunea, leziunile ulcerative;
  • prin strângerea microtraumei stomacului;
  • curățarea organismului de substanțe nocive.

Terci de semolă cu pierdere în greutate

Iubitorii de terci de adesea se întreabă dacă semina este permisă atunci când slăbește. În compoziția sa, 70% din amidon, ceea ce își crește conținutul de calorii, iar dacă este preparat cu lapte, cu îndulcitori, valoarea energetică crește semnificativ. Prin urmare, consumul de semolă este recomandat în timpul dietelor terapeutice, cu afecțiuni gastro-intestinale și zgură a corpului.

Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: