Glucide rapide – un tabel de produse. Lista rapidă de carbohidrați

Conținutul articolului



Principala sursă de energie pentru organismul uman sunt glucidele lente și rapide, pe care sportivii, diabeticii și observatorii de greutate le cunosc de prima dată. Restul au auzit despre carbohidrați, dar nu bănuiesc că datorită lor conținutul de zahăr este reglat, proteine ​​și grăsimi sunt absorbite, activitatea creierului și rezistența cresc. Lipsa de carbohidrați duce la tulburări metabolice, iar un exces duce la obezitate.

Glucide rapide (simple) – ce este?

Fiind o combinație de dioxid de carbon cu apă, carbohidrații rapide includ toate zahărul, amidonul, fibra, consumate de organism. Sunt ușor împărțite și asimilate datorită formulei chimice, au un gust pronunțat dulce, se dizolvă în apă. Aceste carbohidrați includ monozaharide, dizaharide (care conțin una și două zaharide).

Monozaharidele includ glucoză, fructoză, galactoză:

  • Glucoza este depozitată în ficat și mușchi ca un depozit de energie. Când trece prin intestine prin sistemul circulator, este livrat la ficat, unde o parte semnificativă a acestuia devine glicogen. Restul este transportat în întregul corp neschimbat. Surse naturale de glucoză – struguri, morcovi, porumb, fructe de pădure.
  • Fructoza este absorbită ceva mai rău, deoarece organismul trebuie să o transforme în glucoză. Alimente care conțin fructoză: miere, fructe și legume coapte.
  • Galactoza este o parte a produselor lactate..

Dizaharidele includ lactoză, maltoză, zaharoză:

  • Lactoza este singurul carbohidrat derivat de la animale găsit în lapte..
  • Maltoza este zahărul format după fermentarea strugurilor și formarea malțului. El este în bere, portocale.
  • Sucroza, a cărei cantitate principală este sfecla, trestia, zahărul brun, melasa neagră, este prezentă într-o măsură mai mică în fructe și legume..

Având un indice glicemic ridicat (GI), carbohidrații pot afecta negativ sănătatea și forma. Odată ajunși în organism, nu oferă organismului nutrienți, așa că după utilizarea lor, foamea revine rapid. Dacă zahărul care intră în sânge nu devine glicogen prin activitate fizică, atunci insulina îl va elimina din sânge, transformându-l în grăsime. Din nou apare senzația de foame și cercul se închide. Oamenii care încearcă să slăbească nu ar trebui să mănânce acest fel de mâncare..

Importanța glucidelor rapide în alimentația umană

Dacă doriți să câștigați masa musculară sau să pierdeți în greutate, nu ar trebui să mâncați alimente și alimente care conțin carbohidrați (rapid), deoarece acestea vor avea un efect negativ asupra organismului. Dar în termen de 20-40 de minute după încheierea antrenamentului, o cantitate mică de astfel de alimente va veni la îndemână, deoarece acesta este momentul așa-numitei ferestre de carbohidrați, când organismul produce intens glicogen (rezerva de energie) în țesutul muscular.

Nevoia de carbohidrați depinde de activitatea fizică

După exercițiu, se recomandă să mâncați, luând 50-100 grame de carbohidrați pentru a obține cel mai pozitiv efect. Dar totuși, nu folosiți dulciuri sau produse de patiserie în aceste scopuri. Cea mai bună soluție este să mănânci niște fructe, cum ar fi o banană. Carbohidrații complecși (hrișcă, măr) trebuie consumați după-amiaza înainte de exercițiu. Acestea vor fi absorbite mult mai lent, fără a produce rău organismului.

Ce este carbohidrații rapide – Lista de produse

Pentru a reduce efectul stresului asupra pancreasului și a preveni depunerea de grăsimi, cea mai bună soluție ar fi abandonarea carbohidraților (rapid). Următoarele produse conțin multe dintre ele:

  • bauturi dulci;
  • zahăr;
  • Miere;
  • dulciuri;
  • cookie-uri;
  • Pâine albă;
  • amidon;
  • Paste;
  • cartofi.

Dacă este imposibil să excludeți complet din dietă produsele de mai sus, se recomandă utilizarea lor cât mai rar posibil. Metoda de prelucrare a acestor produse are un efect deosebit asupra organismului. Timpul și temperatura de gătit contribuie la creșterea zahărului în farfurie. De exemplu, cartofii fierti neacoperiti sunt mai putin daunatori decat piureul sau legumele radacinoase prajite.

Masă rapidă pentru alimente în carbohidrați

Atunci când alegeți produse pentru meniu, ar trebui să acordați atenție indicatorilor GI. Plimbarea în locuri publice, în special în cafenele, restaurante și unități similare cu masă este problematică. Mai bine amintiți-vă principalele produse care pot fi descrise drept „periculoase”:

  • Bomboane, sifon, fursecuri.
  • Legume tratate termic, după care apare amidon ușor digerabil.
  • Fructe din conserve îmbogățite cu zahăr, ușor de transformat în glucoză.
  • Alcool.
  • Aproape toate felurile de mâncare din restaurantele fast-food care conțin mult amidon, zahăr, grăsimi.

Produse GI sub 40

Aportul de carbohidrați este foarte important pentru o persoană. Pentru performanțe ridicate ale mușchilor și creierului, este necesar să vă asigurați că aportul lor zilnic este cât mai aproape de ceea ce este necesar. Puteți calcula această cantitate pe baza greutății corporale și a activității fizice. Alegeți alimente bogate în fibre (fructe crude, legume) și pentru mai multe informații despre alimentația corectă, vizionați următorul videoclip:

Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Glucide rapide – un tabel de produse. Lista rapidă de carbohidrați
Interior fără tencuială: doar exemple