Fructe cu zahăr scăzut, fructe de pădure și fructe citrice

Conținutul articolului



Unul dintre preceptele unei alimentații bune este respingerea dulciurilor. Zahărul provoacă rezistență la insulină, crește riscul de diabet. Aceste fapte nu pot fi negate, dar limitarea completă a aportului de glucoză este, de asemenea, periculoasă. Fără acesta, corpului îi va lipsi energia. Calea de ieșire din această situație este consumul de zaharuri sănătoase găsite în unele fructe. Ele cresc fără probleme nivelul de insulină, dar sunt o sursă valoroasă de vitamine esențiale, antioxidanți și fibre..

Lămâi, Portocale, Grapefruit

Citrus

Cantitatea minimă de zahăr conține toate citricele. Liderii acestui indicator sunt lămâile și limele – doar 1-2 g de zahăr pe fructe. O jumătate de portocală sau grapefruit cu coajă – 6-7 grame. Un avantaj suplimentar al citricelor este faptul că sunt bogate în vitamina C. Nutriționiștii recomandă consumul de fructe întregi proaspete, deoarece sucurile conțin mult zahăr, dar nu și suficientă fibră..

Lamaia este greu de mâncat integral din cauza palatabilității sale. Acidul afectează negativ smalțul dinților. Sucul poate fi adăugat la un pahar cu apă, pe care îl bei înainte de micul dejun. Băutura începe procesele metabolice după somn, reduce pofta de mâncare. Zestă de lămâie conține substanțe pe bază de plante care ajută la întărirea imunității, protejarea împotriva cancerului și a diabetului.

Avocado

Avocado,

Superfrutul, care poate fi consumat chiar și pe diete stricte, conține doar 2 grame de zahăr. Proprietățile benefice ale avocado se explică prin compoziția sa – 100 g pulpă conțin 2 g proteine, 6,5 g fibre dietetice, 9 g carbohidrați, 14,5 g grăsimi monoinsaturate, multe vitamine, minerale.

Avocado poate reduce nivelul de colesterol „rău” și crește cantitatea de „bun”. Consumul regulat de fructe va ajuta la reducerea riscului de dezvoltare a aterosclerozei și a cancerului. Acest produs este foarte hrănitor. Jumătate din fructe este suficientă pentru a obține suficient, iar cantitatea de fructe recomandată zilnic este de 70-250 g.

prune

prune

Efectul glucidelor asupra zahărului din sânge caracterizează un astfel de indicator ca indicele glicemic (GI). Cu cât este mai mare, cu atât crește conținutul de glucoză, cu atât eliberarea de insulină este mai rapidă. Fructele cu un indice glicemic scăzut sunt cele cu mai puțin de 35 de unități. Printre acestea se numără pruna, a cărei GI este doar 22. Valoarea nutrițională a fructelor proaspete este de 42 de calorii la 100 g, uscate – 225.

Conținutul de fructoză în prune este de 10 g la 100 g, un fruct este de până la 3,5 g. Trebuie să alegeți fructe elastice cu o piele densă, deoarece supraîncărcatul este mai zahăr. Culoarea prunei nu contează. Este util să consumi cel mult 6 fructe mari pe zi. Persoanele cu digestie sensibilă trebuie să ia în considerare proprietățile laxative ale fructelor și să nu mănânce prune noaptea..

Zmeură, mure, căpșuni

Fructe de padure

Un pahar complet de zmeură conține 10 g de zahăr, mure – 9,3 g, căpșuni – până la 8 g în fructe de pădure proaspete și 10 g în congelat. Este indicat să consumi fructe proaspete, iar întrucât sezonul de maturare este foarte scurt, pot fi uscate sau înghețate. Proprietățile nutriționale vor scădea ușor..

Recoltarea fructelor de pădure va fi la îndemână pentru răceli – Vitamina C și acizii organici ajută să facă față infecțiilor.

Boabele sunt utile pentru problemele intestinale. Conțin fibre dietetice, care îmbunătățesc peristaltismul, elimină toxinele din organism. Datorită flavonoidelor antioxidante naturale, fructele de padure întăresc inima și vasele de sânge. Aportul zilnic recomandat este de până la 500 g.

Merele

Merele

Cea mai populară cultură de fructe este disponibilă tot anul. Datorită proprietăților sale, merele sunt considerate foarte sănătoase. Se raportează la alimentele alimentare. Există doar 47 de calorii la 100 g. Conținutul de zahăr al merelor depinde de soi – este mai puțin în verde decât în ​​roșu. În 1 fruct mediu, 19 g zahăr.

Fructele conțin retinol, vitamina C, minerale, pectine și compuși de cenușă. Acizii malici și tartrici opresc fermentarea în intestine. Sub influența lor, grăsimile sunt descompuse, procesul de pierdere în greutate este accelerat. Se recomandă 4-6 mere pe zi. Mai multe pot deteriora smalțul dinților..

piersici

piersici

Unele fructe pot avea un gust dulce, dar conțin o cantitate moderată de zahăr. Acestea includ piersicile. Într-un fruct mediu, doar 7,5 g glucoză. Conținutul său de calorii este de 32 kcal. Zilele de post pentru piersici sunt foarte eficiente și ușor de transportat. La o dietă strictă, acest fruct este contraindicat. Stimulează digestia și crește pofta de mâncare..

Este mai sănătos să mănânci fructe proaspete, conserve prea dulci.

kiwi

kiwi

Fructe cu un nivel scăzut de zahăr și gust neobișnuit – aceasta este coacăza chinezească. Așa se numește kiwi. Fructele sale conțin 5,4 g de zahăr în 1 bucată și compensează complet necesarul zilnic de vitamina C. Rata zilnică nu este mai mare de 2 buc. Acesta este unul dintre puținele fructe care nu își pierd proprietățile atunci când se conservează. Carnea lor are o aciditate specială, datorită căreia se păstrează toate substanțele benefice.

Pepene verde, cantaloupe

Pepene verde și pepene galben

Cea mai mare boabă este foarte gustoasă și sigură pentru figură. Conținutul de zahăr din pepene verde este de până la 10 g per bol de pulpă tocată. Acest fruct este util în special pentru problemele renale – îndepărtează pietrele. Pulpa este saturată de fier, utilizarea sa normalizează nivelul de hemoglobină. Puteți mânca 500 g de pepene pe zi. Pentru tratament, norma poate fi crescută la 1,5 kg.

Cantaloupe sau cantaloupe este un produs cu zahăr moderat. O cană (150 g) de fructe tocate are 13-15 grame de glucoză. Pepenele conține beta-caroten, vitaminele A și C, potasiu și colină. În căldură, consumul cantalupelor va preveni deshidratarea. Fructele din conserve sau uscate își păstrează proprietățile benefice, dar conțin mai mult zahăr..

Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: