Faina de cereale integrale – cum se face acasă. Retete de paine si coacere cu fotografii

Conținutul articolului



Fiecare dintre noi a auzit probabil că făina de grâu integral aduce multe beneficii pentru organism. Este bogat în vitamine, nutrienți și este potrivit pentru prepararea unei mari varietăți de feluri de mâncare. Citiți despre ce este acest produs, despre ce are proprietăți și din ce alimente pot face parte.

Faina integrala – ce este

Faina integrală de cereale (CZM) este obținută într-un mod special, astfel încât să păstreze toate proprietățile boabelor de cereale. Această metodă a fost folosită de mult timp, primele tipuri de pâine au fost făcute din făină integrală. Cerealele sunt tratate în întregime printr-o singură măcinare fără cernere, fără a separa coaja, partea interioară a bobului, germenul. Produsul rezultat este format din particule relativ mari de diferite dimensiuni. Ce proprietăți deține și cum se diferențiază de cea obișnuită. Principalul avantaj este că în produs se păstrează absolut toate componentele de cereale.

Cea mai bogată în vitamine și minerale coajă, și este absentă în compoziția făinii obișnuite, spre deosebire de pământ întreg. După o singură măcinare a cerealelor, o mulțime de vitamine din grupa B, H, E, crom, fier, mangan și calciu rămân în produs. Se crede că consumul de mâncăruri din el are un efect benefic asupra sistemului digestiv, inimii, vaselor de sânge. Produsul este bogat în fibre, care, atunci când este ingerat, stimulează motilitatea intestinală, nu permite absorbirea colesterolului. Faina grosieră poate provoca, de asemenea, rău organismului:

  1. Iritant pentru mucoasa tractului gastro-intestinal, care este nesigur pentru persoanele care suferă de gastrită sau colecistită.
  2. Poate perturba microflora intestinală naturală.
  3. Capabil să conțină particule de metale grele dacă este făcut din cereale care cresc în locuri cu o ecologie slabă.

Faina de cereale integrale de casa

Tipuri de făină integrală

Produsul poate fi preparat din diferite tipuri de cereale. În funcție de aceasta, aceste tipuri se disting:

  • secară de tapet;
  • ovaz;
  • făină de grâu (făină grosieră);
  • Mazăre;
  • secară decojită;
  • hrişcă;
  • orz.

Cum se face făina de cereale integrale acasă

Procesul nu este nimic complicat. Un produs util este fabricat din cereale folosind unul dintre următoarele tipuri de echipamente:

  1. Moară electrică sau manuală. Prețul acestui dispozitiv este mare, dar este foarte convenabil să-l folosești. Cumpărarea morilor este doar pentru acei oameni care au decis deja că dieta lor trebuie să conțină mâncăruri numai din cereale integrale.
  2. Blender Cu cât este mai puternic, cu atât mai bine..
  3. Procesator alimentar. Un dispozitiv care are o duză cu cuțite metalice este potrivit.
  4. Mașină de tocat cafea, moară pentru mirodenii. O opțiune bună pentru gătirea unei cantități mici de produs..

Există câteva recomandări utile cu privire la procesul de gătit:

  1. Măcinarea grosieră se obține mai bine în uneltele de mână, de exemplu, o moară, o mașină de tocat cafea.
  2. Cerealele procesate trebuie să fie așezate pe hârtie curată cu un strat de doi până la trei centimetri și uscate într-o cameră care este bine ventilată. Periodic trebuie să amestecați produsul. El va fi gata când va înceta să se lipească de mâini.
  3. Materiile prime ar trebui păstrate într-un loc răcoros și uscat într-o pungă de hârtie sau pânză. Folosiți-l ar trebui să fie o lună.

Moară electrică

Ce să gătești

Produsul nu este foarte popular deoarece are o serie de proprietăți specifice. Faina integrala contine o cantitate imensa de fibre, din cauza carora coacerea nu este potrivita. Dacă aveți nevoie de un aluat magnific magnific, și nu de o firimitură mică, atunci este mai bine să nu folosiți acest lucru, ci obișnuit. Dacă sunteți interesat de produsele făinoase care beneficiază organismul, folosiți o masă grosieră. Din ea sunt preparate o mulțime de produse: pâine, plăcinte, prăjituri, rulouri și chiar terci.

Coacerea – Rețete

Există multe preparate dulci și neîndulcite, care sunt făcute dintr-un produs grosier. Gătirea din ea este foarte utilă pentru a pierde în greutate, deoarece conținutul de calorii este minim. Puteți face clătite, clătite, plăcinte, prăjituri, rulouri, briose, prăjituri deschise, închise și puf. În funcție de ce umplutură alegeți și cum veți servi mâncărurile, veți obține deserturi sau produse de patiserie abundente.

Pâine

  • Timp de gătit: 2 ore.
  • Portii pe container: 1 buc.
  • Mâncăruri calorii: 1287 kcal.
  • Scop: coacere.
  • Bucătărie: engleză.
  • Dificultate: mare.

Cuptorul cu pâine integrală la cuptor poate fi grâu, secară, fulgi de ovăz sau cereale mixte. Gătirea nu este prea ușoară, dar rezultatul vă va provoca o admirație autentică. Pâinea de drojdie preparată după următoarea rețetă cu o fotografie este foarte aromată, cu o crustă crocantă. Are un conținut scăzut de calorii și poate fi consumat chiar și în timpul scăderii în greutate..

ingrediente:

  • czm – 0,4 kg;
  • sare – 20 g;
  • făină de ovăz măcinată grosieră – 0,1 kg;
  • tărâțe – 25 g;
  • zahăr brun – 10 g;
  • apă caldă – 0,4 l;
  • drojdie instantanee – 2 lingurițe.

Metoda de gătit:

  1. Setați cuptorul la temperatura minimă și încălziți făina timp de 10 minute. Cerneti-l de cateva ori.
  2. Se amestecă cu sare, zahăr, drojdie, se toarnă apă. Frământați aluatul și treceți imediat la matriță. Acoperiți cu un film sau un prosop. Se lasă o oră. Masa se va dubla.
  3. Aduceți cuptorul la 190 de grade. Se presara paine de tarate si se coace 40 de minute. Ieșiți din formă. Coaceți încă 10 minute pentru a face o crustă.

Pâine integrală

terci de ovăz

  • Timp de gătit: o jumătate de oră.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Mâncăruri calorii: 895 kcal.
  • Scop: mic dejun, pentru copii.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: ușor.

Terciul de cereale din cereale integrale este un fel de mâncare minunat pe care ar trebui să îl introduci cu siguranță în dieta familiei tale. Este bogat în vitamine, substanțe utile și, cel mai important – foarte gustos și dulce. Gătitul este foarte ușor. Dacă faceți asta o dată, atunci cel mai probabil terciul va deveni una dintre opțiunile dvs. preferate pentru micul dejun. Amintiți-vă cum să-l gătiți.

ingrediente:

  • grâu czm – 3 căni;
  • apa – 2 l;
  • miere – 100 g;
  • suc de boabe – 2 pahare.

Metoda de gătit:

  1. Fierbe apa. Turnați suc în ea, adăugați miere. Se toarnă făina în porții mici, fără oprire..
  2. Se fierbe terci la foc mic timp de 20-25 de minute.
  3. Se răcește vasul și se servește, garnisit cu fructe proaspete sau presărat cu zahăr.

Porridge cu fructe și scorțișoară

Rețete

Știți deja că produsul este potrivit pentru prepararea unui număr imens de feluri de mâncare. Face parte din clătite, clătite, plăcinte și rulouri, brioșe, prăjituri, prăjituri de turtă. Dacă sunteți interesat de produsele neîndulcite, atunci puteți încerca să faceți pâine, tortillas sau chiar paste de casă. Orice fel de mâncare pe care îl gătești se va dovedi nu numai foarte gustos, dar și sănătos.

clătite

  • Timp de gătit: 1,5 ore.
  • Servire pe container: 6 persoane.
  • Conținut caloric: 1462 kcal.
  • Destinație: Mic dejun.
  • Bucătărie: rusă.
  • Dificultate: mediu.

Clătitele din cereale integrale din lapte sunt doar uimitoare. Puteți alege orice umplutură pentru ele: dulce, carne, ciuperci, legume. Sunt bune și calde doar cu unt sau smântână. Felul de mâncare nu conține multe calorii, așa că este potrivit chiar și pentru persoanele care urmează o dietă. Amintiți-vă cum să gătiți o porție de clătite care durează mult timp..

ingrediente:

  • făină integrală – 0,4 kg;
  • sare – 1 lingură;
  • lapte – 5 pahare;
  • zahăr – 2 lingurițe. l .;
  • ouă – 4 buc .;
  • ulei vegetal – 4 linguri. L.

Metoda de gătit:

  1. Bateți ouăle, zahărul, sarea. Adăugați lapte și continuați să agitați..
  2. Introduceți treptat făina. Nu înceta să biciuiești.
  3. Turnați untul în aluat. Se lasă o jumătate de oră.
  4. Ungeți o tigaie cu ulei, sau mai bine zis o bucată de slănină.
  5. Coaceți clătitele, culegând aluatul cu o lingură, pe foc puțin mai mult decât media pe ambele părți.

Un teanc de clătite și un borcan cu miere

Paste

  • Timp de gătit: 2 ore.
  • Servire pe container: 8 persoane.
  • Mese calorii: 2358 kcal.
  • Scopul: Garnitura.
  • Bucătărie: italiană.
  • Dificultate: peste medie.

Produsele utile sunt potrivite nu numai pentru prepararea produselor de patiserie, ci și pentru delicioase paste de casă sau tăiței. Pasta din cereale integrale nu conține prea puține calorii, dar sunt foarte hrănitoare și satisfăcătoare. Chiar dacă sunteți pe o dietă, vă puteți permite o mică porție pentru prânz. Cea mai bună completare la paste va fi o bucată mică de carne slabă sau salată de legume.

ingrediente:

  • czm – 7 pahare;
  • paprika macinata – 4 linguri. l .;
  • ouă – 8 buc .;
  • pătrunjel uscat – 4 lingurițe. l .;
  • apă – 50 ml;
  • busuioc uscat – 4 linguri. l .;
  • sare – 1 lingură.

Metoda de gătit:

  1. Din ingredientele principale se face un aluat foarte rece. Se adaugă sare, condimente, se lasă în pungă o jumătate de oră.
  2. Se rulează într-un strat foarte subțire. Rotiți și tăiați fâșii subțiri de tăiței.
  3. Uscați pastele. Durează până la o oră.
  4. Puneți la păstrare la congelator sau gătiți imediat adăugând o linguriță de sare la un litru de apă. Gătiti la trei minute după ce apar fideaua..

Paste

plăcinte

  • Timp de gătit: 1,5 ore.
  • Porții pe container: 10 persoane.
  • Mâncăruri calorii: 3211 kcal.
  • Scop: coacere.
  • Bucătărie: rusă.
  • Dificultate: mare.

Placintele cu cereale integrale, fara drojdie, nu sunt la fel de luxoase ca produsele de patiserie fanteziste, dar gustul lor nu il strica deloc. Vi se oferă o rețetă cu o fotografie a unui fel de mâncare umplut cu ouă fierte de pui amestecate cu ceapă verde, dar puteți alege o altă umplutură la discreția dvs., inclusiv dulce. Puteți încerca să faceți prăjituri cu brânză de căsuță și stafide..

ingrediente:

  • făină integrală – 260 g;
  • gălbenușuri de ou – 2 buc .;
  • făină de secară decojită – 240 g;
  • seminte de susan;
  • ulei vegetal – 100 ml;
  • ceapă verde – o grămadă;
  • sare – 1 lingură;
  • ouă fierte – 10 buc .;
  • apă – 250 ml.

Metoda de gătit:

  1. Se amestecă făina cernută cu sarea, uleiul și apa. Faceți o bilă din aluat, înveliți-o cu folie și lăsați o jumătate de oră.
  2. Se macină ouăle, ceapa. Salutați aceste alimente într-o tigaie..
  3. Rulează aluatul subțire. Cu un bol sau alt obiect adecvat, tăiați cercurile din el.
  4. Puneți umplutura în mijlocul fiecăruia, prindeți marginile.
  5. Introduceți plăcintele în formă. Ungeți-le cu gălbenuș crud și presărați cu semințe de susan. Coaceți la cuptor, încălzit la 180 de grade, timp de o jumătate de oră.

chifle

chifle

  • Timp de gătit: 4 ore.
  • Porții pe container: 18 bucăți.
  • Mâncăruri calorii: 4504 kcal.
  • Scop: coacere.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: mare.

Coacazele cu drojdie integrală sunt produse de patiserie delicioase care aduc beneficii organismului. Pulpa lor se dovedește poroasă, iar crusta se crispa. Coșurile rămân proaspete mult timp. Serviți-le cu smântână, unt, gem sau lapte condensat. Dacă doriți să coaceți mai puține rulouri, atunci o parte din aluat trebuie doar înghețată la frigider, nu își va pierde proprietățile.

ingrediente:

  • făină integrală de grâu – 0,6 kg;
  • semințe de susan – 40 g;
  • făină de grâu de clasa I – 0,3 kg;
  • mac – 2 lingurițe. l .;
  • apa – 0,4 l;
  • seminte de in – 4 linguri. l .;
  • lapte – 0,2 l;
  • drojdie de mare viteză – 2 lingurițe;
  • unt – 100 g;
  • sare – 2 linguriță;
  • zahăr – 50 g.

Metoda de gătit:

  1. Cerneti faina. Se amestecă cu drojdia, zahărul, sarea.
  2. Se toarnă lapte și apă caldă.
  3. Frământați aluatul, introducând treptat unt moale în el. Faceți mișcări intense timp de cel puțin 15 minute.
  4. Formați o minge din aluat. Se pune într-un bol uns cu ulei vegetal. Lasa sa stea o ora la cald.
  5. Faci aluatul. Trimite-l înapoi timp de o oră pentru a se încălzi din nou.
  6. Testul ar trebui să fie de trei ori mai mult. Împărțiți-l în 18 porții egale. Mai bine folosiți o scară de bucătărie..
  7. Rotiți fiecare piesă într-o bilă.
  8. Combinați semințele de in, mac și susan. Umectați fiecare chiflă cu o cantitate mică de apă și înmuiați-o în partea de sus cu un topping sau doar păstrați-o deasupra.
  9. Acoperiți-l cu hârtie de copt. Întindeți semifabricatele. Se toacă făina și se acoperă cu folie. Se lasă să stea timp de 40 de minute.
  10. Scoateți filmul de pe rulouri. Dați-le la cuptor timp de 10 minute la 200 de grade și încă o jumătate de oră la 180C.

Pâine de susan

Plăcintă cu mere

  • Timp de gătit: 1 oră.
  • Servire pe container: 12 persoane.
  • Mâncăruri calorii: 3147 kcal.
  • Scop: desert.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: mediu.

Apple Pie este un desert delicios cu calorii delicioase, care arată excelent. Acesta va atrage toți iubitorii de charlotte și alte produse de patiserie cu fructe proaspete. Realizarea acestui tort minunat este foarte ușoară, procesul durează doar o oră. Dacă așteptați oaspeți pentru vacanță și doriți să le tratați cu ceva util, asigurați-vă că vă amintiți cum să faceți acest desert.

ingrediente:

  • făină integrală – 0,4 kg;
  • suc de lămâie – 2 lingurițe. l .;
  • praf de copt – 5 linguriță;
  • scortisoara – 25 g;
  • zahăr – 100 g;
  • stafide – 100 g;
  • vanilină – 2 pliculețe;
  • amidon – 4 linguri. l .;
  • unt – 150 g;
  • mere – 10 buc .;
  • ouă – 2 buc .;
  • lapte – 50 ml.

Metoda de gătit:

  1. Faceți aluat din făină, 70 g zahăr, praf de copt, vanilină, unt moale, ouă și lapte.
  2. Împărțiți în două părți, rulați fiecare dintre ele.
  3. Întindeți un cerc, formând partea de jos și laturile plăcintei.
  4. Se amestecă merele feliate cu zahărul rămas, amidonul, scorțișoara, sucul de lămâie și stafidele. Stabiliți baza pentru plăcintă.
  5. Acoperiți piesa de prelucrat cu a doua rundă de aluat, prindeți marginile.
  6. Se dă la cuptor la 190 de grade pentru o jumătate de oră.

Plăcintă cu mere

  • Timp de gătit: 45 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 897 kcal.
  • Scop: dieta.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: ușor.

Cookie-urile sunt o alegere ideală pentru persoanele care preferă alimentația pentru alimentație și avocații de viață sănătoși. Coacerea este moderat dulce, plină de suflet și hrănitoare. Procesul de preparare a unor astfel de fursecuri nu vă necesită mult timp. Lista componentelor care alcătuiesc vasul conține doar cele mai utile și mai puține calorii. Serviți cookie-urile cel mai bine cu iaurt natural sau cu lapte sărac.

ingrediente:

  • făină integrală de grâu – 320 g;
  • ulei de măsline – 60 ml;
  • sare – 0,5 linguriță;
  • lapte – 230 ml;
  • praf de copt – 0,5 linguriță;
  • miere – 2 lingurițe. l .;
  • sodă – 0,5 linguriță.

Metoda de gătit:

  1. Se amestecă făina cu sarea, praful de copt și soda.
  2. Adăugați miere, lapte, ulei de măsline.
  3. Frământați aluatul cu mâna sau într-o mașină de pâine, rulați într-o bilă. Se lasă pe foc 10 minute..
  4. Se întinde aluatul cu un strat, a cărui grosime nu va fi mai mult de jumătate de centimetru. Tăiați prăjiturile cu un pahar sau cu alte ustensile potrivite (puteți folosi forme de cret).
  5. Puneți golurile pe o foaie de copt și coaceți la 180 de grade la cuptor pentru un sfert de oră.

Biscuiți de boabe

Cupcake Kefir

  • Timp de gătit: 1 oră 20 minute.
  • Servire pe container: 6 persoane.
  • Mâncăruri calorii: 1296 kcal.
  • Scop: desert.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: mediu.

Cupcakes-ul Tszm este un desert minunat ușor, care poate fi servit în siguranță pentru băutul de ceai dimineața sau seara. Rețeta este simplă și sunt preparate relativ repede. Puteți face o ceașcă mare sau turnați aluatul în matrițe speciale și puteți face brioșe mici, care sunt foarte convenabile pentru servire și mâncare. Mac, care este în această rețetă cu o fotografie, poate fi înlocuit cu nuci zdrobite, diferența de gust va fi semnificativă.

ingrediente:

  • kefir – 3 pahare;
  • miere – 2 lingurițe. l .;
  • ouă – 2 buc .;
  • mac – 2 lingurițe. l .;
  • czm – 3 pahare;
  • praf de copt – 1 lingură;
  • soda – 1 lingurita.

Metoda de gătit:

  1. Se amestecă făina cu praful de copt, soda, ouăle bătute, chefirul. Se lasă o jumătate de oră.
  2. Adăugați aluat semințe de mac și miere. Amesteca bine.
  3. Turnați aluatul în forme fără a le umple până la vârf.
  4. Coaceți la cuptor preîncălzit la 150 de grade, 50 de minute.

Tort

Rețete de slăbire

Există multe alimente dietetice care conțin un minim de calorii:

  1. Cheesecakes de pere. Se macină 0,4 kg brânză de căsuță printr-o sită. Adăugați 2 ouă și 1 pere, rumenite grosier Introduceți 60 g de TsZM, 0,5 linguriță. praf de copt, un vârf de vanilină. Lasă aluatul 10 minute. Formați cheesecakes. Prăjiți-le în tarate de ovăz. Se coace la 180 de grade 10-15 minute.
  2. Chapati. Cerneti 0,25 kg de czm. Se adaugă 0,5 linguriță. sare, 150 ml apă caldă. Framanta aluatul. Se lasă o jumătate de oră sub film. Împărțiți aluatul în 5 felii, fiecare rulou subțire. Prăjiți prăjiturile într-o tigaie uscată pe ambele părți.
  3. Biscuiti de in. Cerneti 150 g de czm, adaugati 0,5 linguri. zahăr, cât mai mult praf de copt. Introduceți 2 lingurițe. L semințe de in, 60 ml lapte, se amestecă. Turnați în 30 ml ulei vegetal, frământați aluatul. Se rulează într-un strat, se taie biscuiti. Așezați-le pe o foaie de copt, străpungeți cu o furculiță. Coaceți un sfert de oră în cuptor la 200 de grade.

Preț

Produsul este foarte accesibil. Îl puteți cumpăra în supermarketuri sau magazine alimentare obișnuite, comandați-l în magazinul online cu livrare. La vânzare există atât produse ieftine, cât și bunuri ale producătorilor de elite cu costuri mai mari. Tabelul de mai jos arată cât costă czm:

Denumirea făinii

Preț aproximativ la ruble

Porumb „Stil de viață” 0,5 kg

89-96

Faina de ovaz „Stil de viață” 0,5 kg

75-88

Tapet de grâu „Divinka” 1 kg

65-74

Grâu „Altai Health” 1 kg

125-168

Grâu bio „Pâine brună” 1 kg

130-193

Secară decojită „Divinka” 1 kg

65-103

Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: