Țelină – rețete de gătit

Conținutul articolului



Planta aparține familiei umbrele. Spre deosebire de alte culturi de legume, toate părțile sunt folosite în alimentele din ea: rădăcină, tulpină, semințe sau frunze. Petiolul sau țelina tulpină este considerată cea mai frecventă în Rusia, CSI. Dă mâncărurilor un gust specific, îmbunătățește metabolismul și este indicat bolilor gastro-intestinale. Acesta este un ingredient universal, acesta poate fi adăugat la aproape orice fel de mâncare din bucătăria rusă.

Cum să gătești țelină

Toate părțile plantei sunt potrivite pentru gătirea mâncărurilor de casă. Amantele au mai multe șanse de a folosi tulpini, sunt prăjite, coapte, adăugate la umplutură pentru umplutură sau mâncate gata făcute cu alte legume. Planta are un gust picant, sărat, merge bine cu macrou. Din pețiolele coapte puteți strecura suc, care ajută la pierderea în greutate, îmbunătățește tenul. Există multe variante ale vasului de țelină rădăcină. Poate fi consumat în formă coaptă, adăugat la salate sau grătar, ca piureul și amestecat cu cartofi. Se dovedește nu numai gustoase, dar și utile.

Retete de telina

Proprietățile vindecătoare ale țelinei erau cunoscute în Grecia antică. Au fost țesute coroane din plantă, spiritele rele au fost alungate și bolile au fost, de asemenea, tratate. De când oamenii de știință au studiat compoziția țelinei, leguma a fost folosită pe larg în gătit. Frunzele plantei sunt foarte suculente, crocante, dau energie și rezistență. Acest lucru se întâmplă deoarece fibrele, vitaminele B6, A, potasiu, fier, magneziu și acid ascorbic sunt incluse. Ce se poate face din țelină – rețetele de mai jos.

Supă

  • Timp de gătit: 30 minute.
  • Porții pe container: 2 persoane.
  • Conținut caloric: 36 kcal / 100 g.
  • Scop: pentru micul dejun, prânz.
  • Bucătărie: rusă.
  • Dificultate: ușor.

Pentru pierderea în greutate eficientă, nutriționiștii prescriu adesea o dietă care include supa de legume cu țelină. Planta are o aromă minunată, oferă oricărui fel de mâncare un gust neobișnuit. Țelina în combinație cu alte legume accelerează metabolismul. Este bogat în vitamine, fibre, dă senzație de sațietate, dar are în același timp un conținut redus de calorii. Orice gospodină poate găti o ciorbă ușoară și sănătoasă din țelină.

ingrediente:

  • varză – 400 g;
  • tulpini – 200 g;
  • roșii – 3-4 buc .;
  • morcovi – 2 buc .;
  • ceapă – 2 buc .;
  • ardei gras – 1 buc .;
  • pasta de rosii – 200 g;
  • sare, condimente după gust.

Metoda de gătit:

  1. Clătiți bine toate legumele în apă curgătoare, curățați ceapa și morcovii.
  2. Se taie varza, ceapa, se toacă morcovii. Turnați ingredientele într-o tigaie adâncă.
  3. Se curăță ardeiul gras din semințe, se scoate tulpina, apoi se taie cubulețe mici.
  4. Tăiați tulpinile, roșiile. Adăugați în tigaie.
  5. Turnați legumele cu pastă de roșii, adăugați 1 lingură. L sare, mutați cu atenție ingredientele.
  6. Adăugați apă astfel încât să iasă 3-4 cm de la legume.
  7. Pune supa la fiert. După fierbere, reduceți căldura și mai lăsați la foc încă 15-20 minute..
  8. Se serveste cu smantana. Dacă doriți, puteți adăuga o bucată mică de pui fiert.

Supa de telina

Salată

  • Timp de gătit: 10-15 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 28 kcal / 100 g.
  • Scop: pentru micul dejun, prânz, cină.
  • Bucătărie: rusă.
  • Dificultate: ușor.

Toată lumea cunoaște beneficiile legumelor, astfel încât salatele din bucătăria rusă sunt atât de comune. Mai recent, țelina a început să fie adăugată la gustări, mâncăruri ușoare. O salată cu un astfel de ingredient trebuie consumată doar în această perioadă a anului. Tulpinile, rădăcinile întăresc sistemul imunitar, elimină toxinele din organism, toxinele, satura corpul cu vitamine. Tot ce ai nevoie pentru frumusețe și sănătatea proprie este să petreci 10 minute pregătind o salată.

ingrediente:

  • castraveți – 250 g;
  • frunza de telina – 250 g;
  • roșii – 4-5 buc .;
  • fasole verde – 200 g;
  • ardei gras – 1 buc .;
  • ceapă – 1 buc .;
  • mărar – 4-5 linguri. l .;
  • ulei vegetal – 3 lingurițe. l .;
  • oțet – 1 lingură. l .;
  • sare, piper – după gust.

Metoda de gătit:

  1. Clătiți foarte bine legumele proaspete în apă curgătoare. Tăiați castraveții în inele subțiri subțiri.
  2. Zdrobiți roșiile într-un mod similar. Ardeiul gras se taie în fâșii, se amestecă toate ingredientele.
  3. Tăiați fin țelina în cubulețe și ceapa în jumătate de inele. Se toarnă în restul legumelor.
  4. Pune fasole verde fiartă. După ce apa a fiert, lăsați-o să se fierbe încă 5 minute.
  5. Adăugați fasolea în salată împreună cu mărarul. Sare după gust, turnați oțet și ulei vegetal pentru a adăuga aroma. Dacă doriți, puteți asezona cu maioneză sau sos de soia.
  6. Se amestecă bine, se servește cu felul principal de masă.

Salata gata într-un bol

Telina umpluta

  • Timp de gătit: 20 minute.
  • Porții pe container: 2 persoane.
  • Mâncăruri calorii cu țelină: 70 kcal / 100 g.
  • Scop: pentru micul dejun, prânz.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: mediu.

După ce a decis să mănânce corect, include în dietă salate de legume cu țelină. Planta are o proprietate diuretică, curăță intestinele. Brânza de mucegai este adăugată în salată, care conține o mulțime de proteine, vitamine și calciu.

ingrediente:

  • brânză albastră – 100 g (ca analog, puteți lua brânză tare obișnuită);
  • pețioli – 5 buc .;
  • mărar – 1 buchet;
  • piper alb – 2 lingurițe;
  • ulei de măsline – 1-2 linguri. l .;
  • condiment după gust.

Metoda de gătit:

  1. Clătiți tulpinile sub apă curentă. Începând de la rădăcină, tăiați pețiolii de-a lungul, dar nu până la sfârșit, ci aproximativ 2/3 din întreaga lungime.
  2. Puneți tulpinile în apă rece timp de 15 minute, timp în care se va deschide incizia.
  3. Pentru a pregăti umplutura, puneți într-un bol brânză tăiată cubulețe, mărar și piper.
  4. Se amestecă ingredientele, se toarnă în uleiul de măsline.
  5. Goliți țelina, puneți toate pețiolele pe un prosop de hârtie.
  6. Folosiți o linguriță pentru a umple fiecare tulpină cu umplutură.
  7. Înfășurați toate pețiolele într-un buchet, pliați-le în pergament sau folie.
  8. Apoi puneți vasul la frigider timp de 2 ore.
  9. Serviți ca o gustare.

Tulpini umplute

Tocană

  • Timp de gătit: 60 minute.
  • Porții pe container: 3-4 persoane.
  • Conținut caloric: 235 kcal / 100 g.
  • Destinație: pentru cină.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: mare.

Cea mai populară rețetă cu adăugarea acestei plante este tocana irlandeză. O caracteristică a unui fel de mâncare tradițional de țelină este că nu poate fi amestecat, ci doar agitat. În caz contrar, tigaia va începe pur și simplu să ardă. Combinația de pețiole cu carne și alte legume oferă mâncărului un gust uimitor. Punctul culminant este un alt ingredient – berea întunecată. Din această cauză, tocanele au o aromă specială de pâine..

ingrediente:

  • bucăți de miel – 700 g;
  • cartofi – 0,5 kg;
  • pețioli de țelină – 250 g;
  • bere închisă – 500 ml;
  • cimbru – 2 lingurițe. l .;
  • faina – 5 linguri. l .;
  • morcovi – 5 buc .;
  • ceapă – 3 buc .;
  • frunză de dafin – 2 buc .;
  • usturoi – 3 căței;
  • mărar – 1 buchet;
  • sare, piper – după gust.

Metoda de gătit:

  1. Clătiți, curățați legumele. Tăiați carnea în bucăți mici, îndepărtați peliculele.
  2. Se toacă morcovii și țelina în bucăți mici, apoi se toacă mărunt ceapa.
  3. Rotiți carnea în făină, prăjiți-o într-o tigaie până se rumenesc.
  4. Pune mielul prăjit pe fundul unei tigaie adâncă, adaugă morcovii, ceapa, pețiolele.
  5. Se toarnă bere într-o cratiță, se fierbe timp de 35 de minute.
  6. Taiați cartofii decojiți, adăugați la legume și carne.
  7. Se presară tocană deasupra cu cimbru, sare. Fierbeți încă 20 de minute.
  8. Cu 5 minute înainte de gătit, adăugați în farfurie foi de dafin, mărar, usturoi tocat.
  9. După gătit, lăsați vasul să se rumenească timp de 10 minute și serviți la cină.

Tocană delicioasă

Piure de cartofi

  • Timp de gătit: 15 minute.
  • Porții pe container: 2 persoane.
  • Conținut caloric: 30 kcal / 100 g.
  • Destinație: pentru micul dejun.
  • Bucătărie: rusă.
  • Dificultate: ușor.

Rădăcina de țelină este un produs versatil. Poate fi fiert, fiert sau consumat crud. Chiar și cu tratament termic, planta nu își pierde proprietățile vindecătoare. Plăcile din rădăcina de țelină vor servi ca un excelent analog al cartofilor fierți. Piureul de țelină conține mai puțini carbohidrați, mai multe fibre, vitamine și dă o senzație de sațietate timp de o jumătate de zi.

ingrediente:

  • telina radacina – 0,5 kg;
  • lapte – 100 ml;
  • sare, condimente după gust.

Metoda de gătit:

  1. Spălați bine rădăcina, curățați-le. Apoi tăiați-l în cuburi medii, ca cartofii obișnuiți.
  2. Umpleți rădăcinile cu apă, sare, puneți gătitul la foc mediu și închideți capacul.
  3. După 15 minute, este necesar să se scurgă apa, se macină bucățile cu un blender sau împingător.
  4. După aceea adăugați smântână, sare din nou. Dacă adăugați crackers și puțină apă, obțineți supă cremă.
  5. Serviți ca o farfurie laterală cu file fierte.

Piure de cartofi

Caserola cu branza

  • Timp de gătit: 40 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Conținut caloric: 220 kcal / 100 g.
  • Destinație: pentru micul dejun.
  • Bucătărie: rusă.
  • Dificultate: mediu.

Caserola cu brânză este considerată un început minunat pentru o nouă zi. Pentru muncă productivă, o persoană are nevoie de carbohidrați, vitamine și alte substanțe utile. Acest fel de mâncare conține toate aceste ingrediente și este ușor și rapid de preparat. Este recomandat să gătiți caserola pentru copii, deoarece se adaugă țelină. Afectează pozitiv activitatea intestinelor și a întregului organism.

ingrediente:

  • brânză cheddar – 150 g;
  • cap de țelină – 1 buc .;
  • biscuiti – 30 g;
  • faina – 3 linguri. l .;
  • lapte – 50 ml;
  • sare, piper negru – după gust;
  • ouă de pui – 2 buc .;
  • ulei de nucă – 3 lingurițe. L.

Metoda de gătit:

  1. Preîncălziți cuptorul la 180 de grade.
  2. Încingeți capul de țelină pe o răzătoare, puneți-o într-o tigaie adâncă. Se toarnă lapte în partea de sus, se fierbe timp de 10 minute. După ce a lăsat amestecul să se răcească.
  3. Răciți brânza, amestecați cu ouăle.
  4. Ungeți tigaia cu ulei. Se amestecă masa de brânză cu țelina, se adaugă biscuiti și făină.
  5. Pune aluatul pe o foaie de copt, coace până se rumenesc.

Caserola cu branza

Periuţă

  • Timp de gătit: 5-10 minute.
  • Porții pe container: 2 persoane.
  • Conținut caloric: 45 kcal / 100 g.
  • Scop: pentru micul dejun, gustare.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: ușor.

Un smoothie de mere și țelină este o adevărată rețetă de frumusețe, ale cărei ingrediente sunt simple bănuți. Băutura dă energie, satura corpul, are un efect de ardere a grăsimilor. Smoothies-ul va atrage cei care își urmăresc figura, deoarece această băutură cu adăugarea de diverse legume și fructe poate fi folosită ca gustare.

ingrediente:

  • Tulpini de țelină – 2 buc .;
  • mere verzi – 4 buc .;
  • Kiwi – 3 buc .;
  • apă distilată – 1 cană (250 ml).

Metoda de gătit:

  1. Se spală fructele, se decojesc și se taie cubulețe mici.
  2. Tăiați bine și tulpinile și lăsați deoparte frunzele.
  3. Puneti toate ingredientele intr-un blender, adaugati apa si macinati.
  4. Turnați băutura în pahare, beți imediat.

Periuţă

Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: