Ciorba de legume: rețete cu fotografii

Conținutul articolului



Pentru toți cei care își urmează sănătatea, posturile sau intenționează să slăbească, supele de legume vor fi o opțiune excelentă pentru o varietate de diete. Există un număr imens de rețete cu fotografii despre cum să gătești un delicios vegetarian, dietetic, hrănitor cu carne, supă cremă sau minestrone italiană cu paste.

Beneficiile supelor de legume

Primele feluri de mâncare cu ingrediente din plante sunt alimente sănătoase, bogate în fibre, care au un efect pozitiv asupra sănătății umane. Supa pe bulionul de legume are un efect pozitiv asupra proceselor metabolice, îmbunătățește motilitatea intestinală, se absoarbe ușor și are un conținut scăzut de calorii. Gătirea supelor din legume proaspete de sezon este foarte importantă. După tratamentul termic, ingredientele sunt mult mai bine absorbite decât cele crude, deci sunt potrivite pentru adulți și copii.

Ce este ciorba de legume utilă? Includerea sa în dietă ajută la curățarea organismului de toxine, saturația cu vitamine, scăderea în greutate. Acest lucru se explică prin proprietățile produselor individuale:

  1. Morcovii conțin multă caroten, minerale, vitamine C, B, D, E.
  2. Varza este una dintre principalele surse de beta-caroten, în plus, conține mult potasiu, calciu, fier, vitamina C, E.
  3. Cartofii conțin magneziu, sodiu, fier, potasiu, vitaminele C, B, acid folic.
  4. Ceapa și arpagicul conțin substanțe valoroase care contribuie la normalizarea glandei tiroide, inimii, vaselor de sânge.

Ciorbe vegetariene

În prezent, mulți au decis să abandoneze alimentele de origine animală și au ales vegetarianismul. Există un număr foarte mare de primele preparate delicioase, care sunt preparate din linte, varză, broccoli, țelină, cartofi și alte ingrediente. Supele de vegeta sunt gătite în bulion de legume, adăugând ulei vegetal. Nu ar trebui să luați cuburi de bouillon pentru ei, este mai bine să folosiți condimente naturale din ierburi și inflorescențe.

Pentru pierderea în greutate

Unul dintre cele mai bune moduri de a pierde în greutate este să includeți în dietă primele cursuri de produse vegetale. O astfel de supă poate satura rapid organismul, consumând câteva calorii. Opțiunea dietetică este preparată fără prăjire, grăsimi animale, condimente ambalate, zahăr. Această metodă de a pierde în greutate este considerată foarte eficientă, deoarece primele feluri de mâncare saturează bine organismul datorită conținutului de fibre și, în special, nu este necesar să vă pregătiți pentru o dietă. Cu toate acestea, această opțiune nu este potrivită pentru cei care nu le plac bulionurile și supele..

Supa de legume slabe

Retete de supe de legume fara carne

Multe gospodine sunt obișnuite să gătească bulion de carne bogat, care, asezonat cu legume, este transformat în supă. Cu toate acestea, primul fel de mâncare nu este neapărat gătit cu carne sau conține mult sodiu. Unele rețete pentru supele delicioase de legume se distribuie cu pui sau vită. Un bulion pentru un astfel de fel de mâncare este preparat din țelină conserve cu ceapă, ciuperci sau varză. Bulionul gata, dacă doriți, poate fi congelat și păstrat până la trei săptămâni.

Cum se gătește bulionul de legume:

  1. Luați rădăcină de țelină, morcovi, ceapă și praz 100 g. Fiecare.
  2. Toate spălate bine, tăiate în bucăți.
  3. Ingredientele se pun într-o tigaie, se toarnă cu apă.
  4. Aduceți bulionul la fierbere la foc mare..
  5. Se fierbe aproximativ 30 de minute, reducând flacăra.
  6. Amestecul este filtrat.

Din varză

Această rețetă este potrivită pentru copii și adulți. Supa de pe bulionul de legume cu varză va ajuta la ameliorarea organismului, deoarece are un conținut scăzut de calorii. Pe lângă proprietățile dietetice, este de remarcat faptul că acest fel de mâncare va fi util pentru pacienții cu gastrită sau pancreatită, pacienți după un tratament sau operații prelungite. Puteți lua bulion de țelină sau bulion de ciuperci ca bază.

ingrediente:

  • varză – 1 cap de varză;
  • tomate – 1 buc .;
  • ardei dulce – 2 buc .;
  • morcovi – 2 buc .;
  • ceapă – 2 buc .;
  • bulion de legume – 5 l.

Metoda de gătit:

  1. Se toaca legumele.
  2. Se fierbe bulionul.
  3. Adăugați mâncare în tigaie.
  4. Fierbeți legumele până se moale.
  5. Serviți ciorba cu iaurt alb.

Ciorba de varza slaba

Supă de cremă de legume

Foarte original și gustos se dovedește primul fel de mâncare cu o consistență cremoasă. Multe gospodine știu să facă supă de piure de legume folosind diverse ingrediente. Serviți vasul cu crackers, semințe de dovleac prăjit sau smântână pentru a adăuga saturație și a îmbunătăți gustul. Pentru pierderea în greutate, este mai bine să gătiți supa de legume slabă, fără produse de origine animală. Introducerea condimentelor și a condimentelor este permisă, dacă nu este o supă pentru copii.

ingrediente:

  • dovleac – 650 g;
  • ulei de măsline – 50 g;
  • cartofi – 3 buc .;
  • apa – 0,9 l;
  • suc de lamaie – 30 ml.

Metoda de gătit:

  1. Dovleacul și cartofii sunt decojite, tăiate cubulețe.
  2. Se fierbe separat legumele până sunt fierte.
  3. Bateți dovleacul și cartofii cu un blender..
  4. Puneți împreună două tulpini.
  5. Adăugați sucul de lămâie, uleiul de măsline.
  6. Adu ciorba la fiert.

Ciorba de legume cu dovleac

Într-un aragaz lent

Pentru cei care monitorizează conținutul de calorii din toate felurile de mâncare, pregătește mâncarea pentru bebeluși (este introdusă de la 12 luni) sau gândește un meniu slab, este recomandat să pregătești un piure delicios de legume într-un multicooker. Usturoiul, ierburile, iaurtul sunt potrivite pentru pansament. Dacă doriți, puteți servi ciorba cu biscuiti sau condimente. Puteți prepara primul fel de mâncare cu adaos de carne, caz în care este preparat împreună cu alte produse.

ingrediente:

  • cartofi – 1 buc .;
  • morcovi – 1 buc .;
  • ceapă – 1 buc .;
  • conopida – 6 inflorescente mici.

Metoda de gătit:

  1. Clătiți toate produsele, tăiate în felii, puneți-le într-un multicooker.
  2. Adăugați apă pentru a ascunde toate componentele.
  3. Porniți modul „Gătit” sau „Stingere” (timpul de gătire ar trebui să fie de aproximativ 25 de minute).
  4. Transferați produsele în tigaie, bateți cu un blender până la neted.
  5. Se toarnă în farfurii, se condimentează cu smântână, iaurt sau unt.

Supă de dietă vegetală

Cu dovlecel

În sezonul recoltei, merită să gătiți pentru întreaga familie o supă originală în bulion de legume, cu adăugarea de diverse componente. Aceasta este o opțiune excelentă pentru meniul copiilor, potrivit pentru nutriție în timpul afecțiunilor gastro-intestinale și pentru pierderea în greutate, deoarece dovlecelul este bine absorbit și nu provoacă alergii. Cum se gătește ciorba cu dovlecel și legume este descrisă în rețeta pas cu pas de mai jos cu o fotografie.

ingrediente:

  • cartofi – 4 buc .;
  • dovlecel mic – 1 buc .;
  • ceapă – 1 buc .;
  • ardei iute – 1 buc .;
  • tomate – 1 buc .;
  • ceapă verde – 4 pene;
  • ulei de floarea soarelui.

Metoda de gătit:

  1. Se curăță cartofii, se taie cubulețe, se pun la fiert.
  2. Cojiți, tocați, prăjiți ceapa într-o tigaie.
  3. Cojiți semințele, tocați-le, adăugați-le la ceapă, lăsați-le timp de câteva minute.
  4. Se spală, se taie roșia în felii, se adaugă la prăjit.
  5. Se fierbe până se formează o masă roșie omogenă..
  6. Coji dovlecelul, se taie, se adaugă în oală cu cartofi, se gătește 5 minute.
  7. Se adaugă prăjirea legumelor în supă, se aduce totul la fierbere, se gătește timp de 3 minute.

Cratiță cu supă de legume

Dieta cu broccoli

Este dificil să găsești mai multe mâncăruri care economisesc mai mult decât primele feluri de legume. De regulă, acesta este un aliment cu conținut scăzut de calorii, bogat în vitamine valoroase, ușor digerat, conține foarte multe fibre. Broccoli este un produs ideal pentru un meniu dietetic. Conține aminoacizi, carbohidrați, proteine. În procesul de preparare a ciorbei de broccoli, puteți utiliza diferite ingrediente: sparanghel, cartofi, fasole, mazăre verde, morcovi. Mai jos este o rețetă pentru supă de dietă în bulion de legume cu o fotografie.

ingrediente:

  • broccoli – 360 g;
  • telina – 170 g;
  • praz – 35 g;
  • usturoi;
  • cartofi – 350 g;
  • morcovi – 180 g;
  • ceapă – 1 buc .;
  • bulion de legume – 1,6 l.

Metoda de gătit:

  1. Coajă și pune ceapa, morcovii și țelina într-o tigaie.
  2. Fierbeți mâncarea în apă atunci când fierbe, reduceți căldura.
  3. Se fierbe bulionul timp de 25 de minute.
  4. Împărțiți broccoli în inflorescențe, tocați tulpina.
  5. Cojiți și tăiați cartofii.
  6. Tăiați legumele din bulion în felii.
  7. Puneți totul într-o tigaie, turnați bulion de legume încordat.
  8. Gatiti impreuna aproximativ 8 minute.

Supa slabă cu varza de broși și broccoli

Fără cartofi

Printre toate legumele din grădină, una dintre cele mai bogate în calorii este cartofii. Pentru a face mâncărurile dietetice și scăzute de calorii, se recomandă să faci fără această recoltă de rădăcină în procesul de gătit. Ciorba de lină fără cartofi poate fi gătită din varză, roșii sau dovlecei. Mai jos este o rețetă pentru un prim curs original, potrivit pentru toți cei care slăbesc și țin post.

ingrediente:

  • roșii – 200 g;
  • Ardei bulgar – 1 buc .;
  • orez – 50 g;
  • ulei de masline;
  • busuioc;
  • usturoi.

Metoda de gătit:

  1. Orezul pus la fiert într-o tigaie, adăugând 1,5 litri de apă.
  2. Cojiți, tocați, adăugați la orez după 20 de minute.
  3. Se spală roșia, se taie, se aruncă cu ulei, se trimite la cuptor pentru o jumătate de oră.
  4. Lăsați câteva roșii coapte și bateți a doua parte cu piureul.
  5. Adăugați amestecul rezultat într-o tigaie cu orez, aduceți supa la fiert.
  6. Se servește cu felii de roșii coapte.

Supa de orez cu legume

Pe bulionul de carne

Multe gospodine își gătesc în mod tradițional primele preparate de casă cu adăugarea de pui, chiftele, curcan. În același timp, supele de legume de pe bulionul de carne nu sunt neapărat alimente bogate în calorii și junk. Acest fel de mâncare poate fi răsfățat de membrii adulți ai familiei și de copii, adăugându-i cremă de brânză, champignons, vermicelli sau ou de pui bătut. Carnea de vită sau bulionul este foarte utilă, mai ales după îmbolnăvire, operație, otrăvire. Pe baza lor, se pregătesc dieta și primele cursuri bogate.

Pe stocul de pui

Dacă doriți ca supa dvs. să combine toate beneficiile ingredientelor vegetale și bulionul nutritiv de pui, atunci asigurați-vă că încercați să implementați această rețetă în bucătăria dvs. Acest prim fel de mâncare poate fi pregătit pentru întreaga familie în fiecare zi, deoarece se dovedește ușor, dietetic, hrănitor și sănătos. Supa de pui cu legume se gătește foarte repede, chiar și gospodinele novice vor face față rețetei.

ingrediente:

  • dovlecel – 200 g;
  • piept de pui – 2 buc .;
  • conopida – 200 g;
  • cartofi – 3 buc .;
  • ceapă – 1 buc .;
  • morcovi – 1 buc .;
  • pasta de tomate – 2 linguri.

Metoda de gătit:

  1. Pieptul de pui spălat sub apă curgătoare, lăsat să se usuce.
  2. Pune carnea într-o tigaie cu apă, pune pe aragaz, aduce la fierbere.
  3. Adăugați ceapa decojită în tigaie..
  4. Când puiul este gătit, scoateți-l din bulion, răciți-l, tăiați-l în fibre.
  5. Ceapa nu mai este folosită, bulionul se filtrează printr-o sită.
  6. Spălați, curățați, scăpați morcovii.
  7. Conopida spalata, tocata marunt.
  8. Bulionul se pune pe foc, se sărea, se adaugă condimente, se aduce la fierbere.
  9. Legumele preparate sunt aruncate în lichid fierbent.
  10. Se spală, se curăță, se toacă cartofii.
  11. Adăugați în tigaie carnea și cartofii, pasta de roșii.
  12. Cu 15 minute înainte de final adăugați dovlecelul decojit și tăiat cubulete.
  13. Supa gata este turnată în farfurii, servită cu ierburi și smântână.

Supa de pui cu legume

Cu curcan

Pentru a obține primul fel de mâncare cu un gust bogat, merită să folosești următoarea rețetă. Supa cu curcan și legume va atrage cu siguranță toate gospodăriile și oaspeții. Felul de mâncare devine parfumat, gustos, udat cu gura, satisfăcător. Aceasta este o opțiune excelentă pentru mâncarea pentru bebeluși, deoarece un curcan este o carne hipoalergenică și ușor digerabilă. Serviți supa cu smântână și ierburi, dar înainte de aceasta, se recomandă să o insistați timp de 15 minute.

ingrediente:

  • toba de curcan – 450 g;
  • praz – 1 tulpină;
  • cartofi – 1 buc;
  • morcovi – 1 buc .;
  • unt – 50 g;
  • porumb conservat – 100 g;
  • broccoli – 200 g;
  • conserve de fasole – 100 g;
  • pasta de tomate – 2 linguri.

Metoda de gătit:

  1. Gatiti bulionul. Pentru a face acest lucru, curcanul este așezat într-o tigaie, turnat cu apă, pus pe aragaz. Se gătește aproximativ 1 oră, după care se adaugă frunza de dafin și condimentele. După 15 minute, se scoate carnea din tigaie, se filtrează bulionul.
  2. Curcanul se taie în porții, se pune într-o tigaie cu bulion încins.
  3. Legumele sunt spălate, decojite, tăiate. Cartofi – tăiați cuburi, morcovi, praz – inele.
  4. Cartofi stivați într-o tigaie.
  5. Prajiti morcovii cu ceapa intr-o tigaie timp de 5 minute.
  6. Adăugați pasta de roșii la prăjire, gătiți încă 2 minute.
  7. În tigaie se adaugă fasole, porumb, prăjit, broccoli.
  8. Se fierbe aproximativ 10 minute.

Supa cu carne de curcan cu legume și ceapă verde

Cum se prepară supa slabă – sfaturi de bucătar

Unii cred în mod greșit că doar primele feluri de mâncare cu adaos de carne pot fi gustoase. Cu toate acestea, uneori este util să ușurați organismul consumând alimente vegetale. O supă delicioasă de macră pe un bulion de legume cu cereale se poate dovedi a nu fi mai puțin hrănitoare, rafinată și udată cu gura dacă este gătită corect. Bucătarii cu experiență recomandă adăugarea de legume de fasole și ciuperci în astfel de feluri de mâncare pentru a le crește valoarea nutritivă. În plus, nu uitați de prăjirea în ulei vegetal. Ovăzul, hrișca, grâul vor face supă pe bulionul de legume mai hrănitor, mai sănătos și mai satisfăcător.

Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Ciorba de legume: rețete cu fotografii
Blat de croșetat