Ce este util varza pentru organism. Proprietăți utile de varză și contraindicații

Conținutul articolului



Varza albă este unul dintre cele mai frecvente produse populare. Pe lângă gustul său excelent, are o utilitate ridicată. Utilizarea sa este recomandată bărbaților și femeilor. Merită luat în considerare soiurile de cultură: marine, Bruxelles și alte opțiuni. Calitățile lor de vindecare sunt mai largi decât cele ale unui congener alb.

Proprietăți utile pentru varză pentru organism

varza alba

Folosind o legumă pentru a pregăti diverse feluri de mâncare, puțini oameni se gândesc la efectele benefice ale culturii. Este o adevărată sursă de vitamine, minerale. Chiar și varza fiartă este capabilă să umple lipsa de ascorbigen a organismului (o substanță antitumorală complexă bazată pe acid ascorbic și glicozide). O substanță utilă se găsește în cantități mari în cultură.

Frunzele de varză tânără sunt bogate în vitamina C – este de 10 ori mai mult decât în ​​lămâie. Principala contraindicație de utilizat este aciditatea ridicată în intestine. Într-un produs proaspăt există un număr minim de calorii: de la 16 la 48, care depinde de tip. Principalele vitamine care pot fi conținute în cultură includ:

  • acid folic;
  • Vitamine B;
  • acid pantotenic;
  • potasiu;
  • calciu;
  • fosfor.

Brocoli

De ce o astfel de varză este utilă: poate fi atribuită unei specii rare de plante care conțin o cantitate mare de proteine, au proprietăți vindecătoare. Vitaminele și mineralele contribuie la eliminarea colesterolului din organism, normalizează digestia. 100 g produs conțin doar 34 kcal, deci poate fi considerat dietetic. Pentru a verifica calitatea legumelor și a alege proaspete, cumpărați unul a cărui muguri încă nu au înflorit.

Broccoli proaspăt

Cap alb

Cel mai comun și accesibil soi. Vitaminele C, U stimulează regenerarea celulară, datorită căreia restabilirea pielii are loc mult mai rapid. Produsul îmbunătățește tractul digestiv, întărește vasele de sânge, normalizează activitatea inimii. Pentru cei care suferă de gută, pietre la rinichi, medicamentul este, de asemenea, recomandat să se sprijine pe o legumă, în special forma Savoyard. În plus, sucul de varză are proprietăți vindecătoare. Va ajuta la protejarea intestinelor și la stimularea pierderii în greutate..

Citește mai mult  Salată de cazare pansament de casă

Murat

Dacă nu știți cum este utilă varza în saramură, atunci luați în considerare: un produs acid previne îmbătrânirea celulelor. Mâncarea hrănește pielea cu vitamine, îmbunătățește imunitatea și capacitatea organismului de a rezista la stres. Conține o gustare preferată mult acid lactic, care previne indigestia. Femeile folosesc adesea varza sărată pentru o mască. Pentru a fermenta singuri varza, trebuie să amestecați 10 kg de legume tăiate mărunt cu 200 g sare și 300 g morcovi. Apoi, este necesar să stabiliți containerele, să puneți mărfurile și să așteptați câteva zile.

Brut

Cea mai mare cantitate de vitamine se găsește într-o cultură netratată termic. În vechime în Rusia, această legumă era considerată baza tuturor vaselor până la aducerea cartofilor. Un produs copios, gustos, este bogat în oligoelemente, vitamine. Conține mangan, iod, cupru și alte substanțe necesare pentru ca organismul să funcționeze corect. Nu toate varza se consumă crudă. Unele soiuri trebuie să fie fermentate, fierte sau prăjite.

Bruxelles

Soi de Bruxelles

Ce este util varza de Bruxelles: are o compoziție bogată. O legumă hrănitoare are o cantitate mare de proteine ​​vegetale, vitaminele C, E și K. Utilizarea sa este utilă persoanelor care suferă de hipertensiune, ulcere. Manevrați produsul cu atenție, deoarece este amar atunci când este copt. Varza de Bruxelles poate fi folosită pentru salată sau tocană. Vasele de varză compensează lipsa de potasiu, fosfor și fier în organism. Conținutul mediu de calorii este de 38 kcal.

Nautic

Din alge – algă – ele prepară preparate delicioase, exotice. Este bogat în iod, fosfor, vitamine B și o serie de oligoelemente. Produsul este considerat un excelent profilactic împotriva aterosclerozei, normalizează procesele metabolice și restabilește echilibrul apă-alcalin. În plus, algele din timpul sarcinii sunt foarte utile. Cu toate acestea, fetele și doamnele „într-o poziție interesantă” pot fi consumate strict în cantități organice.

Citește mai mult  Smoothie de pepene verde

Culoare

Conținutul de elemente utile în procesele „cret” este de 2 ori mai mare decât în ​​varza albă. Acest lucru face ca produsul să fie indispensabil pentru utilizarea zilnică. Datorită legumelor, metabolismul este accelerat, colesterolul este excretat. El este recomandat ca profilaxie a cancerului și a celor care suferă de exces de greutate. Conopida întărește gingiile, vasele de sânge.

Beijing

Varza chinezească este folosită pentru salate, caserole și alte feluri de mâncare. Cultura legumelor este utilă în vitaminele care ajută la îmbolnăvirea prin radiații. Varza de la Beijing curăță intestinele, elimină constipația. Conținutul de calorii din produs este minim – 16 kcal, ceea ce vă permite să-l utilizați activ pierzând în greutate. Contraindicația principală este utilizarea inflamației tractului gastro-intestinal.

Roșcată

Varietate de varză roșie

Cultura are o caracteristică, albastru cu roșu, nuanță de foi, motiv pentru care și-a primit numele. Ce este util varza acestui soi, toată lumea știe. Substanțele active biologic inhibă dezvoltarea tuberculozei, acționează ca un antioxidant și previn problemele cardiovasculare. Frunzele de varză pot fi înăbușite, murate sau consumate crude în salate. Legume cu conținut scăzut de calorii – doar 24 kcal la 100 g.

Gulie

Cultura legumelor este utilă în special pentru copii și femei însărcinate. Odată cu acesta, organismul primește cantitatea necesară de potasiu și fibre. Kohlrabi este un excelent profilactic împotriva cancerului tractului digestiv. Medicina tradițională recomandă decoctul culturii de frunze pentru ameliorarea simptomelor de astm. Dacă sunteți un susținător al alimentației adecvate, atunci khlrabi ar trebui adăugat cu siguranță la dietă. Doar 42 kcal te vor menține mereu în formă.

Beneficiile și dăunările varzei pentru organism

Dacă proprietățile vindecătoare și favorabile ale produsului sunt evidente, atunci puține persoane știu despre contraindicații. Cu o aciditate crescută, colită și indigestie, nu se recomandă o cultură brută. Este strict interzis să mănânci un ciot, deoarece colectează toate elementele toxice. Supraalimentarea legumelor poate duce la balonare și colici.

Citește mai mult  Crema cu cașcaval pentru o prăjitură: rețete

La pierderea în greutate

Varza este una dintre legumele cu conținut scăzut de calorii. Datorită compoziției de vitamine, poate fi folosită ca bază pentru orice dietă. Corpul va primi în continuare vitamine și minerale. Varza se folosește foarte des la pierderea în greutate, deoarece devine și mai puțin calorică atunci când este coaptă. Pentru a reduce greutatea, se recomandă respectarea următoarelor reguli timp de 7-10 zile:

  1. Începeți dimineața cu ceai, cașcaval sau ouă fierte..
  2. Înlocuiți felul principal cu opțiunea de varză (de preferință o salată proaspătă). Mâncați-l cu carne aburită.
  3. Excludeți alimentele dulci, amidonice.
  4. Pentru cină, mănâncă salată de varză.

Femeie însărcinată cu legume și fructe

În timpul sarcinii

Specialiștii sfătuiesc toate femeile să folosească diferite tipuri de varză în perioada de naștere a unui copil. Odată cu ea, va primi doza necesară de potasiu, magneziu, vitamina C. Cultura va ajuta la normalizarea activității tractului gastro-intestinal, va înlătura umflarea și va ameliora inflamația. Femeile însărcinate ar trebui să fie atenți la utilizarea de ceară. 100 g de produs sunt suficiente pentru a umple lipsa de iod din organism.

Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: