Ce alimente conțin proteine ​​- tabel. Produse proteice

Conținutul articolului



Proteinele sunt compuși complecși de tip organic care constau din mai mult de optzeci de aminoacizi. În corpul uman, acestea îndeplinesc astfel de funcții:

Ce alimente conțin cele mai multe proteine??

Proteine ​​bogate se găsesc cu ușurință în următoarele alimente:

  • Carnea de vită conține o mulțime de proteine. Cel mai bine este să alegeți carne nu mai veche de doi ani. Carnea de vită trebuie gătită sau fiartă, astfel încât organismul să obțină beneficii maxime.
  • Ficatul este o organe importante pentru oameni, îmbogățind nutriția cu proteine. Este mai bine să îl folosiți fiert sau sub formă de pastă.
  • Carnea de pasăre – pe lângă proteine ​​ușor digerabile, carnea de pasăre are un conținut scăzut de calorii.

?Carnea de pasăre - un produs dietetic

  • Ouă – proteina din acest produs este perfect absorbită în organism. Două ouă dau 17 g de proteine.
  • Brânză – conține o mulțime de elemente valoroase de construcție, cu toate acestea, se caracterizează prin conținut ridicat de calorii.
  • Brânză de căsuță – pentru o mai bună absorbție a proteinelor, utilizați cu iaurt sau kefir cu adăugarea unei cantități mici de zahăr.

?Brânză de casă - o sursă de proteine ​​animale

  • Pește – bogat în proteine, digerabil. Este mai bine să alegeți hamsii, ton, macrou, sardine, somon, mulă, polen.
  • Varza de Bruxelles – un lider printre legumele în conținut de proteine.
  • Soia – un înlocuitor de legume pentru carne.

?Soia - o alternativă la carne

  • Cerealele – promovează o digestie bună, sunt ușor digerate, conțin proteine ​​vegetale.

Cerealele joacă un rol important în nutriție

Lista alimentelor proteice de origine vegetală

Acizii esențiali care alcătuiesc proteine ​​pure se găsesc în alimentele vegetale. Soia este o sursă excelentă de proteine ​​vegetale. Produsul este lipsit de grăsimi, ceea ce are un efect benefic asupra ficatului. Proteina de soia este absorbită aproape complet. Fasolea, alte leguminoase și cereale sunt, de asemenea, o alternativă excelentă la carne. Hrișca este printre primele cereale, este plină cu fier și vitamine, are un efect pozitiv asupra funcției hematopoietice. Tărâțele și ovăzul conțin proteine, normalizează tensiunea arterială și elimină colesterolul.

Surse de proteine ​​vegetale

Dacă ați refuzat mâncarea pentru animale, a devenit vegetarian, atunci ar trebui să reînnoiți rezervele de vitamina B12. El ia o parte activă în procesele metabolismului, activității sistemului nervos. Ca alternativă, alegeți drojdia de brutar și de bere, alge marine, salată verde, ceapă verde, spanac. Acestea sunt surse excelente de proteine ​​de origine vegetală..

Lista produselor proteice animale

Proteinele de origine animală sunt cele mai complete, astfel încât indicatorii lor de calitate sunt mai mari. Consumul de proteine ​​animale are un efect pozitiv. Intrarea lor în corpul femeilor însărcinate în etapele ulterioare garantează nașterea unui copil cu o greutate normală. La vârstnici au fost observate reacții pozitive din utilizarea proteinelor. Aportul proteic pe zi este de 1,5 grame pe kg de greutate. Ce alimente conțin proteine?

Alimente bogate în proteine ​​animale

În mâncărurile cu carne putem găsi cantitatea maximă de proteine. În funcție de soi, conținutul lor variază de la 17 la 21%. Carnea este plină cu elemente minerale, vitamine și apă. Este obligatoriu să mănânci păsări de curte, vită, miel sau carne de porc, deoarece acestea contribuie la procesul de recuperare. Un furnizor valoros al elementului de construcție este iepurele. Vânatul și puiul sunt mai bine digerate. Proteina de pește și fructe de mare este, de asemenea, foarte valoroasă. Laptele acru și produsele lactate sunt bogate în calciu și proteine..

Tabel ridicat de proteine

Deoarece proteina este considerată baza vieții, este necesar să mâncați alimente care conțin o cantitate mare din ea în fiecare zi. Dieta trebuie să conțină cel puțin 30% proteine. Tabelul de mai jos prezintă produsele din care puteți obține acest articol de neînlocuit. Prezintă diferite tipuri de carne, pește și produse lactate, care îmbogățesc și dieta cu minerale și vitamine sănătoase..

Tabelul conținutului de proteine ​​din alimente

Produs

Cantitatea de proteine

Cantitatea de grăsime

Cantitatea de carbohidrați

Calorii, kcal

Carne de gâscă

29

22

319

Pui

25

6

150

carne de miel

24

25

300

Soiuri cu carne de vită cu conținut scăzut de grăsime

20,2

7

168

Iepure

24

9

181

Soiuri cu carne de porc cu conținut scăzut de grăsime

25

28

226

Beluga

24

4

131

Pui de somon Chum

27

13,4

261

lumânărică

21,4

4.3

85

ficat de cod

24

66

613

Laptele de vacă 1%

33

1

0.2

5.1

Branza tare

treizeci

treizeci

Până la 4

300

brînză

optsprezece

20.1

0

260

Brânză de vacă

şaisprezece

0.6

1,6

88

Chefir

3

1,0

4

treizeci

Smântână

1,5

48,2

2

447

Cremă de brânză

douăzeci

douăzeci

3.8

271

Ce alimente proteice sunt cele mai bune pentru pierderea în greutate??

Proteinele sunt absorbite de corpul nostru mult timp. După o masă de proteine, încă nu vreau să mănânc mult timp. Prin urmare, este posibil să se reducă conținutul caloric din dieta zilnică. Proteina este necesară oamenilor în scopul unui metabolism corespunzător. Absorbția alimentelor bogate în proteine ​​necesită multă energie. Pentru ca mușchii să funcționeze bine, au nevoie de aport de proteine.

Dieta proteică care păzește figura

O funcție importantă a proteinei este sinteza de colagen. Proteinele crește gradul de elasticitate și tonusul pielii. Datorită acestui fapt, mușchii nu își pierd elasticitatea, care apare adesea cu pierderea în greutate improprie. Alimentele proteice ajută la evitarea modificărilor insulinei, glicemiei. Acest lucru vă permite să controlați foamea, proteina nu permite excesul de glucoză să se transforme în grăsimi. Aminoacizii proteici transportă acizi grași, vitamine, minerale la toate sistemele și organele.

La o dietă proteică, este necesară reducerea aportului de grăsimi, carbohidrați rapide, cereale cu gluten, accentul principal este pus pe proteine, fibre. Nu vă negați complet carbohidrații, deoarece sunt necesari ca energie. Pentru a pierde în greutate, este mai bine să acordați preferință acestor proteine:

  • lapte de până la 2,5% grăsimi – cel mai bine este să acordați preferință laptelui natural de capră;
  • carne de dietă – orice soiuri cu conținut scăzut de grăsimi, de exemplu, file de pui fiert;
  • peste si fructe de mare;
  • albușuri de ou;
  • tofu, lapte de soia;
  • brânză de căsuță cu conținut scăzut de grăsime.

Videoclipul de mai jos descrie lista produselor care contribuie la găsirea unei cifre subțiri, cu condiția să fie incluse în dieta dvs. zilnică.

Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate