Bulgur – ce este această cereală. Rețete delicioase și cât să gătești bulgur într-o tigaie sau aragaz lent

Conținutul articolului



Cerealele ocupă o poziție importantă în dieta sănătoasă a fiecărei persoane. Aceasta este o sursă cheie de carbohidrați complexi, care satura mult timp, un depozit de vitamine și minerale. Cele mai cunoscute cereale sunt făina de ovăz, hrișca, orzul, meiul, orezul. Câțiva oameni au auzit despre bulgur, dar și mai puțini oameni înțeleg cum să-l gătească corect..

Ce este bulgur

Antiderivantul acestui produs este grâul, care a fost recoltat în momentul maturizării laptelui său, uscat complet și zdrobit în bucăți mici pătrate. Principalul lucru pe care bucătarii sfătuiesc să-l înțeleagă: grătarul bulgur nu este terci, ci o farfurie. Nu se reduce la o stare absolut blândă, întotdeauna crudă și cu un mijloc dur. Câteva nuanțe importante:

  • Pentru bucătăria orientală, aceasta este baza celor mai multe preparate calde, folosite în principal în rețete precum orezul.
  • În gătit, bulgurul poate fi înlocuit cu cuscus: diferența dintre ele este gradul de măcinare. De fapt, toate sunt boabe de grâu..

Bulgur – beneficiu și rău

Aspect atractiv, gust excelent, tradițional pentru toate caloriile din cereale în limitele de 350-360 kcal, un conținut ridicat de fibre dietetice datorită cojii care nu a fost îndepărtată – principalele caracteristici ale acestui produs. Beneficiile și prejudiciile Bulgariei sunt puțin cunoscute de nimeni. Cine și de ce ar trebui să o includă în meniul tău?

  • Este utilă pentru diabetici datorită nivelului scăzut de GI – doar 45 de unități..
  • Terciul de lapte Bulgur este o opțiune excelentă pentru copiii cu vârsta peste 1,5 ani.
  • O cantitate mare de fibre va ajuta la îmbunătățirea funcționării intestinului la persoanele cu afecțiuni gastro-intestinale.
  • Cu probleme de formare a inimii și sângelui, utilizarea frecventă a bulgurului va oferi o dinamică pozitivă datorită potasiului, magneziului și fierului.

Proprietățile utile ale acestei cereale sunt mai mult decât posibilele vătămări pe care le va întâmpina doar o persoană cu intoleranță la gluten. În timpul unei exacerbări a bolilor tractului digestiv, este mai bine să vă abțineți de la bulgur. Acest produs nu are alte contraindicații, dar fiecare organism are o percepție unică, de aceea reacțiile negative nu pot fi excluse nici măcar cu absența evidentă de premise pentru acestea.

Cum să gătești bulgur

În timpul gătitului, această cereală crește semnificativ, ceea ce ar trebui să fie luate în considerare de gospodine, care au decis mai întâi să stăpânească mâncărurile cu bulgur. Există sute de rețete bazate pe aceasta: poate fi o componentă a salatelor, o farfurie prin analogie cu pastele, adăugată la supe pentru nutriție, amestecată cu carne tocată. Aproape toate rețetele cu bulgur provin din bucătăria turcească, unde este în special venerată. Acest produs are mai multe caracteristici:

  • Nu se spală înainte de muncă și înainte de gătit, se prăjește cu ulei.
  • Granulele fine pot fi aburite și nu gătite.
  • Această cereală merge bine cu fructe uscate, fructe de mare, legume, brânză feta, pește și carne.
  • Nu combinați bulgurul cu cartofii și cu orice fel de varză.

Bulgăreala Bulgur într-o lingură de lemn

Cum să gătești bulgur

  • Timp de gătit: 25 minute.
  • Porții pe container: 2 persoane.
  • Feluri de calorii: 539 kcal.
  • Scop: pentru prânz.
  • Bucătărie: estică.
  • Dificultate: mediu.

Beneficiul maxim din această cereală poate fi extras numai dacă este gătit corect acasă. Acest lucru poate fi realizat prin metoda clasică – pe aragaz, sau într-un aragaz lent sau aragaz sub presiune. În orice situație, cerealele vor trebui să fie prăjite mai întâi. Vrei să înveți cum să gătești bulgur într-o tigaie? Această rețetă va dezvălui pas cu pas tehnologia de lucru pentru tine. Rețineți că pentru orice tehnică se folosește o proporție standard de apă la cereale ca 2: 1.

ingrediente:

  • bulgur – jumătate de pahar;
  • apă clocotită – 200 ml;
  • sare – 4 g;
  • ulei vegetal – 20 ml.

Metoda de gătit:

  1. Încălziți uleiul în partea de jos a cazanului, turnați bulgur acolo.
  2. Se prăjesc exact 1,5 minute, amestecând ocazional, astfel încât cerealele să fie acoperite complet cu ulei.
  3. Se toarnă apă clocotită, sare imediat. Lăsați să gătească la foc mic, asigurați-vă că îl acoperiți. Dacă apa a început să fiarbă rapid, turnați încă o jumătate de cană.
  4. Cât de mult se gătește bulgur este determinat de modul în care va fi consumat în continuare. Pentru salate, se prepară aldente, adică. timpul de așteptare este redus. Pe partea laterală, ar trebui să fie mai moale. Durata aproximativă de gătire aragazului este de 20 de minute.

Bulgur slăbit fiert pe o farfurie

Bulgur cu legume

  • Timp de gătit: 45 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Mâncăruri calorii: 1504 kcal.
  • Destinație: pentru cină.
  • Bucătărie: vegetariana.
  • Dificultate: mediu.

Aveți în vedere cum să gătiți bulgur cu legume, astfel încât să fie hrănitor nu mai puțin decât cu carne, dar să nu interfereze cu pierderea în greutate? Vă va plăcea această fotografie cu rețetă vegetariană. Felul de mâncare este adus la dispoziție în cuptor, ceea ce dă o aromă incredibil de gustoasă bulgurului, piure cu legume. În plus, se poate adăuga un vârf de cimbru și / sau maghiran din condimente.

ingrediente:

  • vinete mari;
  • bulgur – un pahar;
  • ulei de măsline – 55 ml;
  • cuișoare de usturoi – 3 buc .;
  • ceapă – 150 g;
  • morcovi – 200 g;
  • Piper bulgar – 250 g;
  • busuioc uscat, sare.

Metoda de gătit:

  1. Separat, prăjiți ceapa tocată, morcovii răzuți, feliile subțiri de paie cu o lingură de ulei. Ultima care prelucrează în mod similar cuburile de vinete decojite.
  2. Transferați aceste produse într-un bol, presărați cu usturoi tocat, uleiul rămas, busuioc uscat. Sare.
  3. Încălziți conținutul de conopidă pentru a aluneca, toarnă bulgur, amestecă.
  4. După 2 minute, turnați apă clocotită (400 ml), lăsați la foc mic timp de 17 minute.
  5. Transferați în cuptor (capac), gătiți încă 10 minute la 190 de grade.

Bulgur cu vinete și roșii

Salata Bulgur

  • Timp de gătit: 20 minute.
  • Servire pe container: 3 persoane.
  • Mâncăruri calorii: 1732 kcal.
  • Scop: pentru o gustare.
  • Bucătărie: estică.
  • Dificultate: ușor.

Oricine are în vedere ce să facă din bulgur trebuie să înceapă să stăpânească această cereală cu o tabulă. Aceasta este o salată tradițională orientală, care acționează ca o gustare și constând din frunze verzi (în principal pătrunjel) cu cereale. În plus, se pot introduce roșii, ceapă, mentă proaspătă, lămâie. Trebuie să asezonați această salată caldă sănătoasă cu bulgur cu ulei de măsline, bătut cu mirodenii. Proporția clasică a tabulelor sugerează predominanța verzelor, nu cerealele.

ingrediente:

  • bulgur – 100 g;
  • unt – 30 g;
  • ceapă – 70 g;
  • roșii – 600 g;
  • lămâi – 2 buc .;
  • buchete de pătrunjel – 250 g;
  • mentă proaspătă – 40 g;
  • sare de mare grosieră – 2/3 linguriță;
  • sumac;
  • ulei de măsline – 100 ml.

Metoda de gătit:

  1. Încălziți o bucată de unt într-o tigaie.
  2. Se toarnă bulgur acolo, se prăjește 1,5 minute.
  3. Turnați un pahar cu apă, reduceți puterea arzătorului la 30%. Asigurați-vă că puneți capacul pe tigaie..
  4. Cerealele se vor găti timp de 18 minute, după care trebuie să opriți aragazul.
  5. Se spală pătrunjelul, se taie frunzele, se toacă (tulpinile nu sunt necesare). Se amestecă cu frunze de mentă.
  6. Roșiile și ceapa trebuie tocate în egală măsură, se adaugă la verdeață.
  7. Turnați crupă caldă acolo. Adăugați ulei cu câteva grame de sumac și sare. Turnați sucul de lămâi.

Salată cu roșii, ierburi și bulgur

Supa Bulgur

  • Timp de gătit: 55 minute.
  • Servire pe container: 3 persoane.
  • Feluri de calorii: 1017 kcal.
  • Scop: pentru prânz.
  • Bucătărie: vegetariana.
  • Dificultate: mediu.

Această cereală este izbitoare în valoarea sa nutritivă chiar și pentru bărbați, astfel încât vegetarienii o au la un nivel premium. O supă delicioasă și parfumată cu bulgur și linte este ceva care va restabili instantaneu puterea în mijlocul unei zile grele de muncă sau după ea. Dacă sunteți pe o dietă și numărați calorii, excludeți smântâna. Un astfel de fel de mâncare nu dăunează nici măcar unui copil. Un mic truc: cerealele procesate cu apă clocotită vor fierbe mai repede, așa că lăsați-l să stea aproximativ jumătate de oră.

ingrediente:

  • linte – 100 g;
  • bulgur – 100 g;
  • morcovi – 150 g;
  • roșii – 200 g;
  • turmeric – 1/3 lingură;
  • ulei vegetal – 20 ml;
  • smantana 10% – 100 g;
  • o grămadă de verdeață;
  • cilantro uscat – 1/2 lingură.

Metoda de gătit:

  1. Turnați lintea cu apă rece (2 L). Începeți să gătiți.
  2. Prăjiți bulgurul timp de 9 minute. Se toarnă în același loc când lintea devine ușor străpunsă cu un cuțit.
  3. Pe uleiul rămas, încălziți condimentele, cuburile de roșii, morcovii răzuți. Trimiteți în pană.
  4. Gatiti 20 de minute. La ciorba terminată trebuie să adăugați smântână și ierburi.

Aflați mai multe despre linte – beneficiile și păcatele, tipurile de leguminoase și rețete.

Bulion de pui Bulgur

Pilaf Bulgur

  • Timp de gătit: 1 oră 20 minute.
  • Servire pe container: 3 persoane.
  • Mâncăruri calorii: 2176 kcal.
  • Scop: pentru prânz.
  • Bucătărie: estică.
  • Dificultate: mediu.

Conform canoanelor turcești, pilaful bulgur este gătit doar folosind legume, dar există încă o mulțime de opțiuni pentru acest fel de mâncare în care carnea este prezentă. În acest scop, carnea de vită va fi de preferat cărnii de porc, dar mielul (de preferință cu un os) se va arăta cel mai bine. Puteți utiliza mai multe verzi decât sugerează o rețetă specifică, din punctul de vedere al diversității sale.

ingrediente:

  • carne de vită – 450 g;
  • bulgur – 200 g;
  • ceapa rosie;
  • morcovi – 150 g;
  • paprika – 6 g;
  • patrunjel proaspat;
  • sare;
  • ulei vegetal – 40 ml;
  • prune – 10 buc..

Metoda de gătit:

  1. Se toarnă carne de vită tăiată cubulețe cu apă (aproximativ 1,5 l), sare. Gatiti o ora.
  2. Se toacă fin ceapa, morcovii și prunele aburite, se prăjesc cu ulei, folosind o cratiță sau o tigaie foarte groasă. Puterea este medie, astfel încât produsele să nu se ardă în 3 minute.
  3. Adăugați paprika, bucăți de carne fiarte. Gatiti inca 6 minute, crescand caldura.
  4. Introduceți ultima cereală, turnând imediat aceeași jumătate de litru de bulion. Pila de Quench timp de un sfert de oră, se servește sub verdeață.

Gata pilaf cu miau și bulgur

Bulgur cu ciuperci

  • Timp de gătit: 50 minute.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Mese calorii: 2531 kcal.
  • Destinație: pentru cină.
  • Bucătărie: vegetariana.
  • Dificultate: mediu.

Dacă servești astfel de chiftele utile pe masă, care se bazează pe bulgur – ce este și cum să gătești un astfel de fel de mâncare, toți oaspeții vor întreba fără excepție. Prin nutriție, ei nu pierd deloc carne și chiar bărbații le vor evalua pozitiv. Dacă doriți, acest același set de ingrediente poate fi servit la fel ca bulgurul fiert cu ciuperci și pasta de roșii, dacă excludeți un ou cu făină și tocați toate componentele timp de câteva minute, fără a forma chiftele..

ingrediente:

  • ciuperci congelate – 200 g;
  • bulgur – 300 g;
  • făină – 80 g;
  • lapte – 40 ml;
  • cuișoare de usturoi – 4 buc .;
  • ou mare;
  • pasta de rosii – 50 g;
  • roșii – 300 g;
  • ulei de măsline – 100 ml;
  • zira, sare.

Metoda de gătit:

  1. Turnați cerealele cu apă clocotită timp de un sfert de oră.
  2. După ce stoarceți ușor, adăugați chimen, sare, pastă de roșii. Introduceți oul bătut, laptele, amestecați.
  3. Adăugați făina, formați bile nu mai mari decât nucile. Plată ușor.
  4. Fierbeți 3,5 litri de apă, puneți chiftele acolo, gătiți până când apare.
  5. Tăiați bine ciupercile, prăjiți-le cu usturoiul ras într-o cantitate mică de ulei de măsline.
  6. Adăugați roșiile tocate, chiftele fierte. Se toarnă uleiul rămas și jumătate de pahar cu apă. Fierbeți încă 10 minute.
Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate