Varză pentru pierderea în greutate – proprietăți utile, meniuri dietetice și contraindicații

Conținutul articolului



Medicii permit legumele familiei crucifere cu orice dietă, chiar foarte strictă și în cantități mari, dar vorbesc foarte rar despre felul în care varza este utilă pentru pierderea în greutate și ce aduce organismului. Cum se produce pierderea în greutate cu acest produs și va fi util pentru toată lumea, chiar și în afara încercărilor de a arde grăsime? Cum să o introduci într-o dietă și la ce efect să te aștepți?

Proprietăți utile de varză

Importanța acestui produs este greu de supraestimat – în principal varza este cunoscută doar ca un luptător pentru întreaga activitate a intestinelor, dar acestea nu sunt toate meritele și oportunitățile sale. Lista lor lungă se datorează unui set de vitamine, pectină, acizi, dar proteine ​​au o importanță deosebită. Avantajul principal al varzei pentru pierderea în greutate constă în proprietățile sale nutritive – în special varza de Bruxelles, care are până la 4,8 grame de proteine ​​la 100 g de produs. Conținutul de calorii îl face ideal și pentru pierderea în greutate – o porție de 100 g conține aproximativ 30 kcal.

Orice crucifer:

  • util pentru obezitate și diabet;
  • ajuta la curățarea vaselor de sânge;
  • expulza toxinele;
  • satisface repede foamea.

Beneficiile de varză pentru pierderea în greutate

Acest produs surprinde cu o proprietate interesantă – tratamentul chimic nu reduce numărul calităților sale pozitive: la murat, leguma rămâne la fel de utilă pentru figură și pentru sănătate. Cu toate acestea, din punctul de vedere al capacității de a arde grăsimile, fermentația dobândește chiar un avantaj suplimentar datorită componentelor cu care este preparată și substanțelor pe care le produce în timpul fermentației. Beneficiu:

  • scade colesterolul;
  • ajută la funcționarea intestinelor;
  • funcționează ca diuretic;
  • poate afecta procesele metabolice;
  • este digerat încet, astfel încât nu veți simți în curând o supărare a foamei.

Există chiar și o dietă de varză, deși are o listă lungă de contraindicații, deoarece este periculos pentru persoanele cu leziuni erozive ale stomacului, aciditate ridicată și probleme renale. În cazul hipertensiunii arteriale, nu trebuie să recurgeți și la o astfel de scădere în greutate, iar dacă ați mâncat mai rar legume înainte, această dietă poate provoca flatulență. Punctul principal – usturoiul nu trebuie să fie mâncarea principală chiar și în timpul scăderii în greutate: este pus mai ales pentru prânz sau cină.

Varză într-o farfurie

Marin

Laminaria nu este cruciferă și, prin natura sa, este algă, cu toate acestea, denumirea de „calea mării” i-a fost atașată de mult timp, deci are sens să o luăm în considerare la fel cu alte specii. La rudele familiei crucifere, efectul său asupra funcției intestinale este legat, dar conținutul mai mare de iod este mai renumit și semnificativ, în urma căruia endocrinologii recomandă adesea utilizarea algelor. Afectează favorabil glanda tiroidă și nivelurile hormonale, care are o relație cu metabolismul și kilogramele în plus..

fiert înăbușit

Efectul termic asupra reprezentanților cruciferi nu face o listă mai scurtă a serviciilor oferite sănătății – varza fiartă pentru pierderea în greutate este la fel de bună ca și proaspătă. Singura diferență este rata de asimilare: fibra dietetică se înmoaie și este mult mai ușor de digerat. Avantajul principal al felului de mâncare este conținutul redus de calorii, GI și conținutul de grăsimi, dar acest lucru se aplică numai opțiunilor pregătite acasă, fără prăjire prealabilă, fără unt.

Suc de varză

Fibrele dintr-o legumă proaspătă sunt adesea greu de digerat, mai ales dacă o persoană suferă de tulburări ale tractului digestiv. Într-o astfel de situație, medicul poate recomanda utilizarea sucului de varză. Apare într-o serie de sisteme de detoxifiere pentru pierderea în greutate pe termen scurt, deoarece dacă îl beți zilnic, curăță organismul și stabilește scaune. Sucul de varză pentru pierderea în greutate este apreciat pentru:

  • capacitatea de a bloca foamea;
  • efect laxativ ușor;
  • conținut scăzut de calorii (16 kcal la 100 ml);
  • un efect pozitiv asupra sistemului nervos care suferă în timpul dietelor stricte.

Culoare

Majoritatea oamenilor mici (inclusiv copiii) le plac inflorescențele albe dense, care formează o furculiță mai mare decât frunzele tradiționale de varză tare sau „mugurii” de broccoli verzi. Sunt mai moi, mai dulci, potrivite pentru piureul de cartofi. O astfel de varietate nu este mai puțin utilă decât celelalte „rude” crucifere – aceeași cantitate scăzută de calorii, are, de asemenea, un efect pozitiv asupra digestiei, are o cantitate mare de fibre dietetice, prin urmare, se satura de calitate.

Cu toate acestea, există momente care pun aceste inflorescențe deasupra restului:

  • fibra nu este la fel de grosieră ca cea a albului, deci este mai ușor de digerat.
  • a permis chiar și stomacul și gastrita cele mai sensibile.
  • util pentru diabet.

Furculițe de conopidă

Este posibil să slăbești la varză

Având în vedere conținutul redus de calorii și o cantitate mare de fibre, toate soiurile de crucifere au un efect benefic asupra figurii, cu toate acestea acest produs nu este unul dintre cele care pot fi consumate la fiecare masă, datorită efectului său prea activ asupra tractului digestiv. Chiar și dietele în care este inclusă necesită utilizarea obligatorie a altor legume și elemente de fixare – cereale, paste. Acesta este un produs rar care poate fi consumat chiar înainte de culcare..

Care este cea mai utilă varză pentru pierderea în greutate

Nutriționiștii, în unanimitate, arată clar că toate tipurile de legume sunt la fel de valoroase pentru cei care decid să slăbească sau să mențină o bună calitate a corpului. Au aproximativ aceeași valoare energetică, au, de asemenea, un efect similar asupra depozitelor, astfel încât alegerea dintre ele se efectuează în principal cu preferințele gustului și cu anumite nuanțe individuale:

  • Albul proteic este apreciat pentru acidul tartronic, care accelerează pierderea în greutate prin arderea grăsimilor.
  • Broccoli este renumit pentru caloriile sale „negative”, deoarece într-un 100 grame care servește doar 20 kcal.
  • Capetele mici de varza de Bruxelles au un gust specific, dar proteina din ele este cea mai mare și, prin urmare, sațietatea este mai mare.
  • Culoarea este mai ușor de digerat, are un efect mai moale asupra digestiei, conferă libertate maximă creativității culinare.
  • Pekingul nu are o aromă de varză, dar în calorii este chiar mai interesant decât broccoli – există doar 16 kcal, ca în salata de frunze.

Dieta de varză

Există o mulțime de metode eficiente de pierdere în greutate cu acest produs: experții sfătuiesc pur și simplu să le înlocuiți cu platoul obișnuit sau să faceți cina, de regulă, cu varză fiartă cu legume, iar pierderea în greutate nu va dura mult timp. O măsură mai eficientă, dar dura, este o dietă specială pentru varză, care poate fi pe termen scurt (una sau două zile) sau pe termen lung (până la o lună).

Timp de 10 zile

În timpul pierderii în greutate prin acest sistem, stomacul dvs. poate dispărea, volumul șoldurilor poate scădea și celulita va începe să se dizolve. O dietă cu varză timp de 10 zile, care implică un consum nelimitat de toate tipurile acestui produs, iar dimineața cafea, ajută la pierderea a 6 kg. Pe lângă cele crucifere, pieptul de pui sau peștele (200 g pe zi) și câteva fructe (cu excepția bananelor) sunt introduse în dietă.

Salată de varză proaspătă cu ierburi

Timp de 7 zile

Ciorba de varză este miezul acestei metode săptămânale de slăbit. Rețeta implică utilizarea unui set întreg de legume:

  • ardei gras;
  • țelină;
  • morcovi;
  • cepe verzi;
  • grămadă de verzi diferite.

Raportul poate fi variat în mod arbitrar, dar atunci când pierdeți în greutate, ciorba de varză sugerează că componenta principală este varza albă, și nu alte legume, adică. numărul lor este minim. Unii nutriționiști permit utilizarea orezului brun dacă meniul săptămânal pare prea „flămând”. O dietă de varză timp de 7 zile, timp în care trebuie să mâncați ciorba (volumul nu este limitat) și orice legume și fructe (până la 1 kg pe zi), iar în ultimele 2 zile – pui fiert, ajută la pierderea a 5 kg.

Minus 24 kg pe lună

Numele pretențios al acestei diete este relevant numai pentru proprietarii de exces de greutate, la care majoritatea volumelor ieșite sunt apă. O persoană cu parametri medii, care caută o metodă de pierdere rapidă în greutate, va pierde nu mai mult de 6 kg. Această dietă de varză „minus 24 kg pe lună” are un meniu flexibil, în unele puncte din care vă puteți arăta imaginația:

  • Pentru micul dejun, ceai, cafea sau suc de legume până la un pahar și un ou fiert fără gălbenuș.
  • Pentru prânz, trebuie să gătiți orice fel de crucifere cu o porție mică (100 g) de carne slabă.
  • Trebuie să luați cina cu o salată de legume proaspete – o porție de până la 300 g.

Dezavantajul acestei metode de a pierde în greutate este de doar 3 mese, incapacitatea de a face o varietate datorită leguminoaselor și fructelor de mare, care nu sunt combinate cu varza. Cerealele, nucile și semințele sunt, de asemenea, interzise datorită conținutului de calorii, deși nu afectează pierderea în greutate ca parte a unei diete sănătoase. Rețineți că legumele din această dietă trebuie gătite fără ulei – este indicat să fierbeți sau să aburi.

Pentru 3 zile

Ești îngrijorat despre cum să slăbești într-un timp scurt și să accelerezi metabolismul? Încercați a treia zi să mâncați numai broccoli fiert sau fiert (1 kg pe zi), beți 2 căni de kefir cu miere seara și mănâncă o portocală dimineața. O dietă cu varză timp de 3 zile este una dintre metodele stricte de slăbit care afectează sănătatea, dar au sens pentru descărcare, curățare și mutare către o dietă sănătoasă.

Inflorescențe de broccoli

Zi de post

Aceasta este singura opțiune pentru a pierde în greutate cu acest reprezentant al cruciferului, care nu implică utilizarea de terți. Descărcarea zilnică de varză este potrivită numai celor care nu suferă de diaree frecventă, flatulență și arsuri la stomac. Nutriționiștii recomandă că, dacă doriți să slăbești într-o zi cu varză, faceți acest lucru în weekend, deoarece veți fi urmărit de foame, iar activitatea mentală va scădea din cauza unei deficiențe de carbohidrați complexi. Meniul acestei „diete” nu diferă în echilibru, deoarece implică:

  • De 4 ori pe zi, se folosește doar suc de varză stors (0,8 l total pe zi), care poate fi amestecat cu suc de morcovi pentru a face gustul mai plăcut;
  • De 5 ori pe zi, se folosește orice fel de varză într-o formă fiartă / fiartă, porție de până la 200 g;
  • sarea nu poate fi folosită la gătit, dar puteți adăuga ceapă, țelină și castraveți.

Rețetele de slăbit de varză

Dacă aveți o foaie albă când vă gândiți la necesitatea de a găti acest produs în mod delicios, ar trebui să vă familiarizați cu secțiunile de mai jos, care discută feluri simple de mâncare din varză dietetică. Toate acestea nu încalcă canoanele unor diete chiar foarte stricte, iar prin valoare calorică depășesc cu greu 150 kcal pentru un volum standard de 100 g. Toate aceste feluri de mâncare pot fi consumate noaptea.

Supă

Ușor, hrănitor, proaspăt, elementar după principiul creației – ciorba de varză pentru pierderea în greutate te va salva în caz de lipsă de timp pentru a lucra la o cină completă sau în cazul unui atac brusc de seară de foame. Puteți pune aici usturoi în loc de broccoli, dar apoi supa va fi acră. Pentru sățietate, nutriționiștii sfătuiesc să gătească în prealabil 1,5 litri de bulion de pui (nu gras, dar hrănitor) și să gătești supă.

ingrediente:

  • roșii – 3 buc .;
  • broccoli – 400 g;
  • ceapă – 4 buc .;
  • morcovi – 2 buc.

Metoda de gătit:

  1. Puneți toate produsele într-o cratiță în același timp..
  2. Se toarnă cu apă pentru a se acoperi complet.
  3. Gătit până la moale, piure cu un blender.

Supă de cremă de broccoli într-o farfurie

Salată

O mâncare bună pentru pierderea în greutate, care nu necesită nici măcar o rețetă cu o fotografie, poate fi o salată rapidă de vitamine. Puteți schimba compoziția la discreția dvs.: faceți legume asortate sau folosiți doar diferite tipuri de varză. Atunci când pierdeți în greutate, este important să nu introduceți sare aici, ci să păstrați componentele proaspete. Nu este nevoie de un pansament pentru salată dacă nu există morcov.

ingrediente:

  • varză albă – 1/4 buc .;
  • rădăcină de țelină;
  • murarea;
  • ardei gras;
  • grămadă de mărar.

Metoda de gătit:

  1. Scoateți ciotul din furculiță, tocați frunzele.
  2. Tăiați ardeiul și castravetele în fâșii, răniți țelina. Adăugați chipsuri de varză.
  3. Se presară cu mărar.

Varză fiartă

O cină rapidă clasică sau o farfurie pentru orice carne este orice varză fiartă pe care nutriționiștii le recomandă să gătească cu apă minerală pentru a obține un gust plăcut, chiar și fără sare. Cea mai reușită opțiune pentru o astfel de tehnologie este culoarea. Nu se folosesc condimente, nu există produse suplimentare, astfel încât lista ingredientelor nu este dată..

Metoda de gătit:

  1. Turnați 150 g de inflorescențe cu un litru de apă minerală.
  2. După fierbere, gătiți aproximativ 15 minute.

Conopida fiarta

Varză bătută dietă

Mâncarea pentru pierderea în greutate ar trebui să fie nutritivă, dar să aibă un conținut scăzut de calorii, iar aceasta întruchipează această rețetă pentru varză fiartă. Este axat pe alb, dar puteți lucra în mod similar cu culoarea, Bruxelles, broccoli. În ultimele minute de tocanare, puteți suplimenta vasul cu pastă de roșii – nu va strica să slăbească dacă are o compoziție naturală.

ingrediente:

  • furci de varză;
  • bec;
  • file de pui – 200 g;
  • ulei de măsline – 1/2 lingură;
  • sare.

Metoda de gătit:

  1. Coji ceapa, toacă. Maro într-o tigaie unsă.
  2. Adăugați chipsuri de varză, bucăți de pui. Umpleți cu apă și puneți capacul deasupra..
  3. Se fierbe timp de 45-50 de minute, ghidat de pregătirea puiului. Să sare.

Pentru cui varza este contraindicată

Acest produs, ideal pentru pierderea în greutate, aparent construit dintr-un plus, nu este sigur pentru toată lumea și la fel de util. În primul rând, este în conflict cu cartofii și leguminoasele. În al doilea rând, există contraindicații:

  • boli ale sistemului urinar;
  • încălcarea vezicii biliare;
  • aciditate mare a stomacului;
  • ulcer peptic.
Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate