Pierderea în greutate folosind Nordic Walking – Tehnică, beneficii și câte calorii arse pe oră

Conținutul articolului



Printre tipurile de fitness în curs de dezvoltare dinamice, mersul scandinav pentru pierderea în greutate se bucură de recenzii bune, a căror tehnică este mersul simplu cu bețișoare. Are multe avantaje – ameliorează tensiunea nervoasă, implică aproximativ 90% din mușchi, dar în același timp este blând pentru articulații. Pentru ca această metodă să ajute într-adevăr la reducerea greutății, aveți nevoie de o abordare specială a instruirii. Din acest motiv, merită să aflați mai multe despre avantajele și regulile mersului nordic..

Ce este mersul nordic?

Mersul scandinav și-a găsit aplicația în anii 40 ai secolului XX. În acest fel, schiorii finlandezi s-au antrenat în afara sezonului. Deși ciobanii au început să umble așa pe munte pentru oi. Într-un alt mod se mai numește norvegian, normand sau nordic. Este o excursie pe jos cu bastoane. Pentru mersul nordic există bastoane speciale. Sunt vândute în magazinele de articole sportive, dar pe stradă puteți întâlni adesea oameni cu schi obișnuit. Cele originale se numesc nordici. Au un vârf rotunjit din grafit care nu se va bloca în pământ..

Decât util

Mersul nordic are un efect benefic asupra organismului. Întărește sistemul cardiovascular, relaxează sistemul nervos și îmbunătățește tonusul muscular și al pielii. În plus, spre deosebire de jogging și antrenament de rezistență, acesta nu încarcă atât de mult articulațiile. Principalul beneficiu pentru pierderea în greutate este risipa de energie în volume mari, datorită căreia depozitele de grăsime sunt arse. Odată cu pierderea în greutate, pielea este întărită, contururile corpului sunt îmbunătățite.

Beneficii

Mersul scandinav cu bastoane pentru pierderea în greutate are o serie de avantaje incontestabile față de alte sporturi. În timpul antrenamentului, aproximativ 90% din toți mușchii lucrează – picioare, fese, spate. Implicat nu numai partea inferioară, ci și partea superioară a corpului – brațele și spatele, deoarece bastoanele asigură 60-70% din sarcina totală. Acesta este un sport aerobic, prin urmare, pe lângă întărirea mușchilor, rezistența crește, în special a sistemului cardiovascular. Alte beneficii includ:

  1. Lipsa contraindicațiilor. Puteți merge chiar și în stil scandinav pentru femei și bărbați mai în vârstă, precum și pentru obezitate, probleme cu sănătatea articulațiilor, a coloanei vertebrale sau a inimii.
  2. Clasele sunt ținute la aer curat. Datorită acestui lucru, rezistența este antrenată și starea de spirit se îmbunătățește, chiar și iarna.
  3. Consolidarea oaselor și creșterea densității osoase. Acest lucru reduce riscul de osteoporoză..
  4. Metabolism și reducerea colesterolului.
  5. Îmbunătățirea activității intestinelor și a sistemului digestiv în ansamblu.

Femeile și bărbatul sunt angajați în mersul nordic.

Mersul nordic și pierderea în greutate

Este norma ca orice persoană să facă aproximativ 10 mii de pași într-o zi, ceea ce echivalează cu 5-6 km. Acest lucru este foarte util pentru menținerea tonusului muscular și a corpului în ansamblu. Scandinavă, este de asemenea suedeză și canadiană, mersul crește numărul de calorii arse. Pierderea în greutate se realizează prin mișcări măsurate și respirație sănătoasă în aerul curat. Alături de cheltuielile de energie, are loc construirea mușchilor. Câte calorii sunt arse în timpul mersului nordic și care funcționează mușchii? Mai multe despre asta mai târziu.

Este posibil să slăbești mersul pe jos

Răspunsul la întrebarea dacă mersul scandinav este eficient pentru pierderea în greutate este pozitiv. Acest tip de fitness face ca toți mușchii mari să funcționeze, dar nu încordează articulațiile, iar cantitatea de energie arsă este echivalentă cu costurile de funcționare. Corpul nu resimte la fel de mult stres ca pe pistă. Antrenamentele sunt mai eficiente dimineața, când nu ai avut timp să consumi calorii, atunci organismul își folosește propriile rezerve.

Consumul de calorii

Orice sport este caracterizat prin consumul de calorii, care poate fi utilizat pentru a judeca eficiența încărcăturii. Mersul ajută la arderea a aproximativ 350 kcal în 1 oră. Pentru rulare, această cifră este de 550 kcal. Consumul de calorii depinde de respectarea tehnologiei. Dacă faceți totul bine, atunci cheltuiți cantitatea maximă de energie. Un alt consum de calorii depinde de:

  1. Masele sportivului. Cu cât greutatea este mai mare, cu atât este mai mare consumul de calorii.
  2. Intensitatea antrenamentului. Parcurgând aceeași distanță încet și mai repede, cheltuiți un număr diferit de calorii. Mai multe dintre ele în al doilea caz.
  3. Durată. Cu cât timpul de pregătire este mai lung, cu cât veți parcurge mai mulți kilometri, ceea ce înseamnă că consumul de calorii va fi și mai mare.
  4. Suprafața drumului, terenul în general. Dacă depășiți pantele sau urcările, va trebui să mențineți echilibrul, ceea ce necesită o mare cheltuială de energie.

Ce mușchi funcționează

Mersul scandinav pentru pierderea în greutate face ca mușchii corpului superior și inferior să funcționeze. Acesta este avantajul acestui sport. Lista mușchilor implicați include:

  • pectoral mare;
  • deltoid;
  • triceps;
  • dorsal mare;
  • presa;
  • fese;
  • tibial;
  • subcostal;
  • mușchiul flexor al antebrațului;
  • vițel;
  • cvadriceps;
  • subscapular;
  • biceps.

Fetele merg cu bețișoare scandinave

Cum se face mersul nordic

Pierderea în greutate se realizează nu numai prin sport. Fără o dietă, mai ales dacă nutriția a fost dezechilibrată, nu se poate obține succesul. În plus, tehnica de mers în sine și chiar de respirație trebuie să fie corectă, este importantă și amplitudinea mișcării mâinilor. Deși mișcările ar trebui să fie apropiate de cele naturale. Dacă luați în considerare toate aceste puncte, puteți obține un efect maxim din mersul nordic..

norme

Dacă sunteți un începător în ceea ce privește mersul scandinav pentru pierderea în greutate, atunci mai întâi ar trebui să vă familiarizați cu tehnica sa și cu câteva reguli importante. Acestea din urmă se referă la antrenamentul în sine – durata, regularitatea și alte puncte. Cel mai de bază dintre ele:

  1. Ritm. Este important să creșteți treptat ritmul în timpul antrenamentului pentru a cheltui și mai multe calorii.
  2. Durată Primele 40 de minute de încărcare sportivă reprezintă numai îndepărtarea excesului de lichid. În următoarea jumătate de oră, organismul începe deja să ardă grăsimile. Din acest motiv, durata antrenamentului ar trebui să fie de cel puțin 1,5 ore, dar trebuie să începeți treptat de la mai multe ori timp de 15 minute.
  3. Frecvență. Pentru pierderea în greutate, se recomandă exerciții de 3-4 ori pe săptămână. Acesta este un exercițiu optim pentru pierderea în greutate..
  4. Lichid. În timpul orelor, este necesară restabilirea rezervelor pentru a evita deshidratarea. Cu o deficiență de lichid, celulele grase încep să o acumuleze.
  5. Inventar și îmbrăcăminte. Este important să alegeți batonul potrivit. Lungimea lor optimă este de 70% din înălțimea umană. Îmbrăcămintea trebuie să fie confortabilă și liberă. Adidașii pe bază de talpă de arc sunt potriviți ca pantofi..

echipament

Mersul nordic are câteva diferențe principale față de mersul obișnuit. Dar chiar și sportivii începători pot stăpâni cu ușurință mersul pe cont propriu. În primul rând, trebuie să învățați cum să faceți pasul corect – puneți unul dintre picioare în fața dvs. pe călcâie, apoi rotiți-vă pe vârful degetelor și împingeți-le de pe suprafața de sprijin. În același timp, brațul opus piciorului este înaintat înainte, împreună cu bățul. Trebuie să se împingă de pe pământ. Cealaltă mână se află sub nivelul pelvisului și se întinde înapoi. Peria este neînchisă pentru a evita oboseala spastică..

Apoi, puteți transfera greutatea pe celălalt picior, împingând-o înainte și rulând, de asemenea, de la călcâi la vârf. Există câteva nuanțe mai importante cu privire la tehnica mersului:

  • nu puneți picioarele pe întreaga suprafață a piciorului – faceți un pas prin rostogolire de la călcâi până la picioare;
  • atunci când alternați mâinile, este necesar să întoarceți întregul corp în direcția suportului în acel moment;
  • spatele trebuie să fie uniform;
  • coatele sunt îndoite la 90 de grade;
  • mâinile toate se ridică numai la nivelul pieptului;
  • amplitudinea mâinilor – fiecare dintre ele ar trebui să meargă în spate și înainte cu aproximativ 45 de grade.

Fata este angajată în mersul nordic.

Suflare

Este necesară monitorizarea nu numai a tehnicii de mers, ci și a respirației în timpul acesteia. Ar trebui să fie calm și măsurat – aproximativ 1 respirație în 2 pași și 1 respirație în 3-4 pași, adică. se dovedește mai mult. Dacă respirați mai des, atunci ar trebui să reduceți viteza de mers. Inhalați doar prin nas, conectând diafragma, adică. burta proeminentă și expiră, dimpotrivă, prin gură. Acest ritm de respirație este considerat mai optim..

Nutriție

Regula „de aur” atunci când pierdeți în greutate în orice fel este să cheltuiți mai multe calorii în comparație cu cele consumate. În general, este necesar să se abandoneze mâncarea de gunoi – dulciuri, făină, grase, prăjite și sărate. În schimb, merită să consumi mai multe legume și fructe proaspete, carne macră, pește, lapte și produse din lapte acru. Optim este de 4-5 mese pe zi și constă în porții mici. O componentă importantă este apa. În ziua în care trebuie să beți cel puțin 1,5-2 litri.

Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: