Perlovka – beneficiile și păcatele pierderii în greutate, dieta și cerealele dietetice cu rețete

Conținutul articolului



În clasamentul cerealelor, reducând în mod eficient greutatea, orzul de perle este în frunte. Această cereală, utilă din toate punctele de vedere, se saturează rapid, prin urmare, nu se supraalimentează. Acest lucru vă permite să îl utilizați pe scară largă în timpul dietei. Orzul de perle este o cereală foarte cunoscută – beneficiile și rău pentru pierderea în greutate vor depinde de calitatea și cantitatea mâncată, are multe proprietăți utile pentru organismul uman. Din acest motiv, terci de orz este inclus în dietă pentru multe boli..

Ce este orz

Înainte de a discuta dacă este posibil să mâncați orz de perle pentru pierderea în greutate, trebuie să vă dați seama ce fel de cereale este și care sunt beneficiile sale. Pentru prima dată când a fost menționat în Biblie, terciul din orz era folosit de țar pentru micul dejun, era și constant în meniul soldaților. În Rusia, perlele au fost numite perle, iar orzul de perle și-a primit numele din cauza compoziției sale chimice bogate. Boabele de orz perlat sunt albe, uneori cu o tentă gălbuie de formă ovală.

Din ce este făcut orzul

Orzul este primul, potrivit oamenilor de știință, cultura domesticită. Această plantă rezistentă la frig, care crește chiar și în zone din extremitatea nord, este din ce este făcut orzul. Crupe se fac prin curățarea boabelor de orz, care sunt apoi lustruite și măcinate. Mai multe opțiuni sunt obținute din aceeași sămânță: olandez, orz perlat, celulă, care depinde de gradul de prelucrare. Orzul perlat suferă o măcinare minimă, de aceea păstrează maximul de nutrienți.

arpacaș

Compoziția orzului

Orzul de perle este eficient pentru pierderea în greutate și conservarea tinereții, deoarece este bogat în aminoacizi, de exemplu, lizină. Această substanță este implicată în producerea de colagen, care ajută la menținerea elasticității și netezimii pielii. Orice altă cereală poate invidia setul de vitamine conținute în orzul de perle: A, B, E, PP, D. În ceea ce privește cantitatea de fibre, depășește chiar și terciul de grâu. Orzul de perle este bogat în astfel de microelemente:

  • calciu;
  • fier;
  • potasiu;
  • fosfor;
  • brom;
  • crom;
  • iod;
  • stronţiu;
  • cobalt;
  • molibden;
  • mangan;
  • zinc;
  • cupru.

Informații nutriționale

Deoarece orzul de perle are o compoziție bogată, valoarea sa nutritivă este mare. Orzul cu o dietă pentru pierderea în greutate hrănește organismul cu elementele micro și macro necesare. Nu orice bob are un astfel de beneficiu. Fiind gătit, valoarea nutritivă a orzului nu crește decât. În 100 de grame de terci finalizate este:

  • fibre – 15,5 g;
  • potasiu – 279 mg;
  • sodiu – 9 mg;
  • carbohidrați – 77,33 g;
  • proteine ​​- 9,86 g;
  • grăsimi – 1,15 g;
  • zahăr – 0,8 g;
  • grăsimi polinesaturate – 0,55 g;
  • grăsimi monoinsaturate – 0,148 g;
  • grăsimi saturate – 0,243 g.

Terci de orz într-o lingură de lemn

Orz caloric

Nutriționiștii susțin că cel mai bun produs pentru pierderea în greutate este dificil de găsit. Orzul în timpul pierderii în greutate oferă organismului energie, îmbunătățește metabolismul și previne depunerea de grăsime subcutanată. Orzul caloric uscat este de 315 calorii la 100 de grame. Cel mai dietetic terci este fiert pe apă – 109 kcal / 100 g. Dacă îl fierbeți cu dovleac, atunci conținutul de calorii va scădea la 63 kcal / 100 g. Valoarea energetică a unui vas preparat cu lapte va fi 156 kcal / 100 g.

De ce este util orzul

Fiecare mineral și vitamină este responsabil pentru îndeplinirea funcției sale. Vitamina A, prezentă în orzul perlat, îmbunătățește imunitatea, păstrează vederea, întărește placa unghiilor. Vitamina B asigură funcționarea normală a sistemului nervos, face părul sănătos. Proprietățile utile ale orzului de perle nu se termină aici. Cerealele „perle” conțin o componentă valoroasă – hordecina, care are un puternic efect antibacterian și antifungic..

Orzul este celebru – beneficiile și prejudiciile pierderii în greutate vor fi discutate mai jos – prin proprietatea sa absorbantă. Elimina toxinele, asigura buna functionare a tractului gastrointestinal. Pe lângă acestea, cerealele au și alte proprietăți medicinale:

  • învelește;
  • antracit;
  • antipiretice;
  • antivirale;
  • antispasmodic;
  • emolient.

Pentru femei

Consumul regulat de terci de orz perlat duce la o întinerire generală a organismului. Lizina și Vitamina E încetinesc îmbătrânirea, iar pielea arată radiantă. Seleniul ajută la prevenirea cancerului de sân. Beneficiile orzului pentru femei sunt enorme. Atunci când construiești dieta corectă, pentru a nu dăuna corpului feminin, orzul perlat va curăța intestinele de substanțe nocive, vasele de sânge – de colesterol, cresc nivelul de hemoglobină din sânge.

Terci de orz într-o farfurie

Pentru bărbați

Dacă credeți că recenziile despre o jumătate puternică a umanității, atunci utilizarea regulată a terciului de orz perlat consolidează puterea masculină, ajută la prelungirea actului sexual. Marele beneficiu al orzului perlat pentru bărbați este un sentiment de sațietate de lungă durată după mâncare. Acest lucru este important mai ales pentru oamenii de afaceri care nu au timp pentru gustări, prânz sau cină. În plus, ca urmare a utilizării orzului perlat, zahărul din sânge scade, ceea ce este util pentru diabetici, iar rezistența organismului la răceli și boli infecțioase crește..

Beneficiile orzului de perle

Este extrem de important să includeți orzul în meniul copiilor, începând cu 2-3 ani. Beneficiile orzului perlat pentru corpul copilului sunt menținerea imunității, eradicarea răcelilor și a bolilor virale. Croup oferă organismului în creștere toate componentele necesare dezvoltării. Datorită conținutului ridicat de fosfor, activitatea creierului copilului este activată, ceea ce îl ajută să absoarbă mai repede materialul de învățare.

Orz pentru pierderea in greutate

Cum să îndepărtați kilogramele în plus, fără să vă simțiți foame? Cea mai bună opțiune este terciul de orz pentru pierderea în greutate. Cerealele pregătite corect ajută la lăsarea kilogramelor, în timp ce o persoană nu prezintă crampe flămânde în stomac. În plus, cerealele neprocesate sunt cele mai bune diuretic care pot îndepărta excesul de apă și pufuleț. Folosind orzul perlat pentru pierderea în greutate, primul rezultat poate fi văzut deja într-o săptămână.

Nu va fi rău dacă în prima etapă de corectare a greutății mănâncă terci în cantități mari, deoarece nu este bogat în calorii. Acest lucru va ajuta intestinele să scape mai repede de substanțele nocive. La a doua etapă de a pierde în greutate cu cereale „perlate”, grăsimea este arsă, de aceea nu este recomandat să mănânci terci în cantitate mare. O placă este suficientă pentru a preveni apariția foamei timp de câteva ore.

Este posibil să slăbești pe orzul perlat

Nutriționiștii tratează orzul diferit. Susținătorii dietei perlelor notează o excelentă capacitate de curățare și un metabolism crescut, ceea ce ajută la readucerea rapidă a figurii la normal. Oamenii care consumă cereale din orz sunt sfătuiți să țină seama de răul și contraindicațiile, în special femeilor însărcinate. Deci este posibil să slăbești pe orzul perlat? Da, dacă gătiți orz zdrobit, folosiți-l cu alimente cu conținut scăzut de calorii: pește, carne slabă, legume, fructe uscate. O astfel de nutriție cu mai multe componente nu va dăuna organismului și nu vă va permite să vă îngrași după ieșirea din dietă.

Fata gătește în bucătărie

Cum să slăbești pe orzul perlat

Krupa este excelent pentru pierderea în greutate, așa că există mai multe opțiuni pentru un meniu de dietă. Cu toate acestea, gândindu-ne cum să slăbești pe orz, nu trebuie să uităm de recomandările generale: bea multă apă (până la 2 litri / zi), nu stai mult timp pe o dietă mono, urmează o dietă și lasă-o, pentru a nu te mai recupera. Cea mai grea, dar cea mai eficientă este dieta de cereale de 5 zile. În aceste zile, puteți mânca terci în cantități nelimitate, dar trebuie să-l gătiți fără sare și condimente. Un pahar de kefir este permis noaptea, iar în timpul zilei – ceai verde și bulion de trandafir.

Dieta cu orz perlat

În varianta de șapte zile, dieta orzului include adăugarea de prune și mere la cerealele de dimineață. Pentru prânz, cerealele fierte sunt combinate ideal cu pește fiert și salată de legume, iar pentru cină puteți adăuga un pahar de kefir și / sau puțină brânză de căsuță cu conținut scăzut de grăsime. Dieta săptămânală permite o cantitate mică de condimente (nu sare!) La dieta principală: piper negru și roșu, curry, scorțișoară, etc. Puteți adăuga câteva fructe cu un conținut scăzut de zahăr: mere verzi, caise, merișoare, papaya. În timpul dietei, este important să gătiți în mod corect terci. Reţetă:

  1. Se toarnă 200 g cereale cu un litru de apă. Se lasă timp de 12 ore să se umfle boabele.
  2. După ce a trecut timpul, adăugați încă trei pahare de apă. Se fierbe o jumătate de oră la foc mic.
  3. După ce scoateți tigaia de pe foc, acoperiți cu un prosop. Păstrați la cald încă 15 minute. Aproximativ un kilogram de terci este obținut dintr-un pahar de cereale.

Zi de post de orz

O dietă de o zi se numește zi de post, nu din cauza pierderii în greutate eficiente, ci pentru că ajută organismul să ia o pauză de la un exces de alimente, eliberându-l de toxine și toxine. Esența sa este utilizarea orzului de perle în cantități nelimitate în porții mici. Asigurați-vă că respectați regimul de băut, deoarece boabele de orz îndepărtează mult lichid. O zi de descărcare în orzul perlat nu numai că va reduce greutatea și va îmbunătăți sănătatea, dar va economisi și bugetul familiei. Acest tip de descărcare este eficient, economic și accesibil tuturor fără excepție..

Gătit terci de orz perlat într-o farfurie

Orz dăunător

Terci de orz nu este recomandat persoanelor cu aciditate ridicată a stomacului. Acest lucru se datorează conținutului ridicat de gluten, care provoacă dezvoltarea bolilor cronice ale tractului digestiv. Datorită digestibilității îndelungate, nu este de dorit să se administreze grâu de orz copiilor sub 3 ani (nou-născuții din ea sunt foarte pufoși) și femeilor în timpul sarcinii. Orzul poate provoca daune persoanelor predispuse la manifestări alergice, deoarece unele componente ale cerealelor pot provoca alergii. Cu o cantitate mare de terci provoacă adesea formarea crescută a gazelor.

Atenţie! Informațiile prezentate în articol sunt destinate doar orientării. Materialele articolului nu necesită tratament independent. Doar un medic calificat poate face un diagnostic și poate oferi recomandări de tratament pe baza caracteristicilor individuale ale unui anumit pacient.

Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: