Mic dejun dietetic – rețete pentru preparate delicioase și sănătoase pentru pierderea în greutate cu fotografii

Conținutul articolului



Un mic dejun dietetic compus corespunzător va ajuta organismul să-și reînnoiască aprovizionarea cu toate substanțele necesare, iar preparatele pentru alimentația de dimineață ar trebui să fie făcute din alimente naturale, sărace în calorii. Meniul ar trebui să fie util, să aducă plăcere. Experții sfătuiesc să respecte raportul dintre carbohidrați, grăsimi și proteine, astfel încât să apară rapid senzația de plenitudine, iar foamea să nu deranjeze până la următoarea masă.

Ce este un mic dejun dietetic

Atitudinea consumatorilor față de prima masă este ambiguă: cineva crede că poți face fără ea, alții – că aceasta este o parte esențială a dietei zilnice. Specialiștii respectă diferite poziții. Un mic dejun dietetic este o masă dimineața. În același timp, ar trebui să conțină un maxim de substanțe utile, a căror utilizare ajută la reducerea greutății, vindecă organismul.

Ce este

Prima masă a zilei trebuie să fie echilibrată, să conțină substanțe utile pentru organism. Mâncați alimente ușoare, dar nutritive:

  • Hrișca, ovăzul sau terciul de mei sunt o sursă de carbohidrați..
  • Carnea dietetică, peștele, produsele lactate cu conținut scăzut de grăsimi – conțin o mulțime de proteine.
  • Fructe și legume – un depozit de fibre sănătoase.
  • Grăsimile pot fi reprezentate de uleiuri vegetale de origine naturală, care trebuie adăugate în salate.

Cu o nutriție adecvată

Întrebarea ce să mănânci la micul dejun cu o alimentație adecvată îngrijorează majoritatea oamenilor care vor să slăbească. Experții recomandă să acorde preferință alimentelor abundente, dar cu conținut scăzut de calorii. Servirea trebuie să fie moderată, să nu încărce sistemul digestiv. Un mic dejun ușor este baza nu numai a combaterii excesului de greutate, ci și a unei dispoziții bune, a unei stări generale pozitive în timpul zilei.

Dacă nu respectați principiile alimentare stricte care vizează o pierdere accentuată de kilograme, nu trebuie să uitați de prima masă. Pentru a obține suficient, fără a dăuna cifrei, dimineața este permis să mănânce cereale, ouă fierte, salate de legume, amestecuri de fructe, brânză de căsuță. Alegeți o dietă bazată pe caracteristicile muncii, starea stomacului și a intestinelor.

Ouă fierte

Ce să bei

Orice mic dejun sănătos pentru pierderea în greutate implică respectarea regimului corect de băut. Acest aspect este important, deoarece ajută la reglarea metabolismului, la eliminarea toxinelor, toxinelor. Experții nu recomandă o cafea cu post. Este posibil să bea lichid cafeinizat preparat din materii prime naturale, dar numai după mâncare.

Este important să bei un pahar cu apă minerală sau pură imediat după ridicare. Lichidul limpede va declanșa digestia. Puteți începe să mâncați după aproximativ o jumătate de oră. Pe lângă cafea și apă, nutriționiștii recomandă să bea următoarele băuturi:

  • Ceaiul verde este un excelent antioxidant care favorizează eliminarea toxinelor, toxinelor, normalizează metabolismul..
  • Sucuri proaspăt stoarse – dați vitaminele necesare. Încercați să utilizați numai produse naturale. Nu consumați pe stomacul gol cu ​​gastrită pe fondul acidității crescute, un ulcer.
  • Ceai negru slab și cafea fără zahăr și alți aditivi – băuturile vor da vitalitate. Gătiti-le numai din materii prime naturale. Nu preparați cafea instantă sau pungi de ceai.
  • Cacao este un bun antioxidant, antidepresiv. Tonifică și îmbunătățește starea de spirit.

Pentru pierderea în greutate

Există mai multe principii pentru a face micul dejun potrivit pentru pierderea în greutate:

  • Mesele de dimineață ar trebui să fie gătite rapid, deoarece o persoană are o perioadă mică de timp în această perioadă.
  • Încercați să alegeți atât intestinele abundente, cât și ușor de perceput și mâncărurile stomacale.
  • Folosiți produse naturale pentru gătit, deoarece este necesar pentru a oferi organismului aportul de vitamine, minerale și alte substanțe utile necesare.
  • Un rol important îl joacă volumul de porții, nu trebuie să fie făcute prea mari sau mici. Alegeți cantitatea de produse pe baza propriei greutăți și a complexității activității fizice pe zi.
  • Faceți o dietă cu feluri de mâncare care vă plac, să nu provocați emoții negative.

Rapid

Potrivit experților, un mic dejun rapid și sănătos ar trebui să includă carbohidrați. Aceste substanțe oferă un flux de energie în organism, care va ajuta la menținerea formei pe tot parcursul zilei. Este important ca prima masă să conțină fibre. Curăță și face ca sistemul digestiv să funcționeze corect. Alimentele cu conținut scăzut de calorii, cu o proporție mare de proteine, vor ajuta să obțină rapid suficient. Obținerea necesarului de vitamine și minerale contribuie la utilizarea grâului încolțit și a altor semințe, nuci, fructe de pădure, legume și fructe, ierburi.

Un mic dejun rapid și sănătos pentru cei care slăbesc poate include astfel de preparate:

  • Salata de legume, care trebuie asezonată cu ulei vegetal natural de înaltă calitate.
  • Cereale din cereale (de exemplu, făină de ovăz), la care este util să adăugați nuci, miere, bucăți de fructe de pădure și fructe.
  • Pâine obținută din aluat natural și făină de secară, care poate fi completată cu felii de brânză săracă în grăsimi, ierburi, legume.
  • Salată de fructe, care poate fi condimentată cu miere, suc de lămâie, iaurt clasic ușor. Suplimentele nutriționale includ nuci sau semințe..
  • Semințele germinate pot fi amestecate într-un smoothie de legume sau fructe.

Salată de legume

Din fructe

Un mic dejun delicios și sănătos cu fructe vă va ajuta să vă îmbunătățiți starea de spirit, să obțineți vitaminele, mineralele și fibra dietetică necesare. Încercați să pregătiți câteva opțiuni simple:

  • Mere cu nuci și fructe uscate. Veți avea nevoie de mai multe fructe care trebuie să fie curățate de coajă. Se amestecă masa de fructe rezultată cu o cantitate mică de fructe de pădure, nuci tocate și fructe uscate. Puteți asezona o salată de mic dejun ușor cu miere lichidă. El va ajuta la legarea ingredientelor și la adăugarea de dulciuri..
  • Smoothie dieta cu fructe. Puneți felii de kiwi, banane, căpșuni și portocale într-un blender. Se toarnă lichid (suc proaspăt stors, apă, lapte de nucă de cocos) în vas. Ca aditivi folosiți nuci, in sau semințe de chia, ghimbir. Porniți dispozitivul, agitați ingredientele până când masa devine omogenă. Beti-ti bautura cu vitamine.

In cuptor

Una dintre modalitățile obișnuite de a găti alimente dietetice este coacerea. Această metodă de preparare va ajuta la prepararea preparatelor cu conținut scăzut de calorii, ceea ce nu va deteriora cifra și digestia. Pentru a vă avantaja corpul, încercați să faceți bucate la cuptor. Puteți mânca caserola din brânză de casă sau legume, o bucată de pește sau carne cu conținut scăzut de grăsime. Ouăle pot fi un produs adecvat, care va face o omletă ușoară și aerisită.

Rețete

Nutriționiștii vă sfătuiesc să alegeți singuri rețete delicioase pentru un mic dejun sănătos. Ar trebui să-ți placă mâncarea, deoarece masa de dimineață pune starea de spirit pentru toată ziua. În același timp, încercați să alegeți produse alimentare nutritive, astfel încât acestea să ofere putere și energie. Evitați mâncarea la micul dejun cu un conținut prea mare de grăsimi. Mâncați terci fără ulei, alegeți soiuri de carne dietetice. Salatele de fructe sunt condimentate cel mai bine cu miere sau suc de lămâie. La legume se poate adăuga o cantitate mică de ulei vegetal.

Salata de fructe

terci de ovăz

Cerealele fierte în lapte sau apă conțin carbohidrați complecși care beneficiază organismul în timp ce generează energie. Astfel de feluri de mâncare sunt perfecte pentru o recepție de dimineață. Îți vor satisface rapid pofta de mâncare și îți vor da putere pentru o zi grea. Specialiștii disting următoarele cereale sănătoase dietetice pentru micul dejun pentru pierderea în greutate:

  • Făina de ovăz este bogată în fibre, care, dizolvându-se în intestin, este transformată într-o masă poroasă. Fulgi de ovăz ajută în mod natural să scape de toxine, deșeuri și alte substanțe care poluează corpul uman. Mucusul conținut în terci are un efect de învăluire asupra stomacului, prevenind deteriorarea pereților săi. Reducerea volumului corpului se datorează absorbției grăsimilor dăunătoare de cereale dietetice. Fierbeți ovăzul nu mai mult de 15 minute. Pentru a face mai gustos terci, adăugați miere, fructe de pădure sau fructe.
  • Orez – acest terci pentru pierderea în greutate este recomandat să fie fabricat din cereale neterminate. Este mult mai util decât omologul său alb. Un preparat alimentar conține o mulțime de fibre și aminoacizi, ajută la combaterea stresului, la stabilizarea sistemului nervos. Baza pentru terci poate fi laptele și apa. Fructele uscate sau fructele de pădure pot fi adăugate în boabele de orez pentru a îndulci produsul..
  • Millet – terci este o adevărată descoperire pentru cei care doresc să slăbească. Crupul conține o mulțime de proteine, favorizează saturația rapidă, în timp ce are puține calorii. Compoziția este bogată într-un număr mare de minerale și oligoelemente. Îl puteți găti la micul dejun cu dovleac, fructe uscate, morcovi sau nuci..
  • Hrișcă – grâul are capacitatea de a elimina metalele grele din corpul uman, care duc la accelerarea procesului de îmbătrânire. Compoziția cerealelor dietetice este reprezentată de diverse vitamine și minerale. Cei care vor să slăbească vor aprecia conținutul redus de calorii – felul de mâncare este folosit ca produs pentru mono-dietă. Terciul de hrișcă nu are proprietăți de învăluire, de aceea este mai bine să-l gătiți pentru micul dejun în lapte. Dacă nu există probleme cu stomacul, este permis să ia apă ca bază. Puteți diversifica gustul cu ierburi, legume și fructe uscate..

Pentru pierderea în greutate

Proteinele pot fi o componentă adecvată a unei mese de dimineață. Rețetele sunt sărace în calorii și nutriție. Substanța se descompune încet, lăsând o senzație de sațietate mult timp. Carnea dietetică, cașcavalul și ouăle fierte sunt alimente potrivite pentru un mic dejun proteic. Încercați să faceți următoarele feluri de mâncare în dimineața următoare:

  • Omleta cu 3 oua batute cu lapte. Se amestecă folosind un mixer. Se prăjește masa rezultată într-o tigaie până este gătită. Dacă coaceți o omletă.
  • Oua fierte moi.
  • Brânză de casă dietetică cu adaos de fructe uscate sau smântână. Este ușor de gătit: luați un produs lactat (150 g), amestecați cu unul dintre ingrediente. Ca pansament, sunt potrivite puțină smântână cu conținut scăzut de grăsimi, caise uscate tocate, stafide, o cantitate mică de gem sau miere.
  • Un sandviș cu pâine din cereale integrale, legume proaspete, piept de pui fiert.

Brânză de căsuță săracă în grăsimi

Brânză de vacă

Multe femei care visează la pierderea în greutate, se gândesc dacă brânza de căsuță este potrivită pentru micul dejun pentru pierderea în greutate? Pe rafturile magazinului, acest produs poate fi găsit cu diferite concentrații de grăsimi. Pentru a face un mic dejun din caș o dietă, alegeți un produs cu un procent redus pentru acest indicator. Produsul va ajuta nu numai să obțină suficient de mult datorită conținutului ridicat de proteine, dar va aduce și beneficii organismului. Include vitamine din grupa B, calciu, seleniu și aminoacizi esențiali.

Puteți mânca brânză de vaci pentru micul dejun în forma sa pură sau adăugând la acesta ingrediente care nu conțin multe calorii. Un pansament bun poate fi bucăți de fructe, fructe de pădure, legume, fructe uscate. Pe baza acestuia, se recomandă prepararea smoothie-urilor cu vitamine pentru micul dejun. După ce ați făcut pasta de caș cu adaos de verdeață sau legume, puteți întinde o felie de pâine cu cereale integrale cu amestecul. Este important să vă asigurați că produsul este natural, în caz contrar, micul dejun nu va reuși dieta.

satisfacerea

Potrivit nutriționiștilor, masa de dimineață este principala, deoarece datorită acesteia obținem substanțele necesare, o încărcătură de vigoare pentru o zi. Un mic dejun sănătos sănătos poate aduce următoarele avantaje:

  • foamea se va stinge repede, iar senzația de sațietate va rămâne mult timp, va ajuta la evitarea supraalimentării suplimentare;
  • o persoană va primi energia necesară pentru munca fizică și psihică;
  • activitatea și metabolismul tractului gastro-intestinal sunt normalizate;
  • dieta zilnică este reglementată corespunzător;
  • începe digestia.

Un mic dejun bun, cu nutriție adecvată pentru pierderea în greutate, trebuie să conțină toate substanțele importante, care pot fi obținute din următoarele produse:

  • Fibra este necesară pentru a crește activitatea intestinală. Se găsește în castraveți proaspeți, țelină, mere, citrice, dovlecel, ierburi.
  • Proteinele și grăsimile pot fi obținute din ouă fierte sau coapte, pește de mare, carne dietetică, brânză de căsuță, smântână și chefir. Aceste produse sunt capabile să mențină activitatea umană pentru întreaga zi..
  • Carbohidrații sunt mei, hrișcă, făină de ovăz, fursecuri slabe, fructe, ciocolată neagră, pâine integrală.

Omletă ușoară

Printre produsele potrivite pentru o masă de dimineață, ouăle pot fi gătite rapid și gustoase. Faceți o omletă dietetică aromată, ușoară și ușoară, care conține un aport de proteine. Felul de mâncare se dovedește a fi satisfăcător, dar nu vă va răni figura. Legumele incluse în compoziție pot fi tăiate nu numai în cuburi, ci și în felii. Ardeiul va arăta deosebit de impresionant.

ingrediente:

  • ceapă – 1 buc .;
  • Ardei bulgar – 1 buc .;
  • Sarat la gust;
  • ouă de pui – 6 buc .;
  • roșii – 2 buc .;
  • lapte – 580 ml;
  • conopida – 3 ramuri.

Metoda de gătit:

  1. Se fierbe conopida. Taie legumele rămase în cuburi mici.
  2. Amestecați ouăle cu laptele, sarea după gust.
  3. Luați forma, turnați puțin ulei de măsline. Puneți legumele într-un recipient, turnați-le cu amestec de ou.
  4. Coaceți o omletă dietetică într-un cuptor preîncălzit la 200 de grade pentru aproximativ 20 de minute.

Omletă ușoară

Cu mine insumi

Oamenii de știință spun că mâncând dimineața, trebuie să o faceți încet, încercând să vă concentrați pe mâncare. Cu toate acestea, dacă întârzii, micul dejun va veni la salvare. Cel mai convenabil fel de mâncare pe care îl puteți lua la muncă sunt sandvișurile pentru dietă. Mulți oameni cred în mod greșit că astfel de alimente sunt dăunătoare sănătății și organismului. Puteți face un sandwich nu numai din cârnați și un strat gros de unt, ci și din produse sănătoase: pâine din făină integrală, legume, ierburi, brânză de vaci și câteva fructe.

sandvişuri

Puteți face o masă dimineață folosind sandvișuri sănătoase pentru micul dejun. Există multe opțiuni pentru pregătirea lor. Pâinea din cereale integrale ar trebui să fie baza, deoarece conține o mulțime de fibre. O puteți suplimenta cu legume, brânză mozzarella, ierburi, cașcaval. În loc de sos, folosiți iaurt clasic sau iaurt. Rețete populare pentru sandvișuri alimentare sănătoase pentru micul dejun:

  • Se fierbe pieptul de pui și se taie în felii subțiri. Pe o felie de pâine cu făină integrală, așezați pasărea, puneți o frunză de salată și câteva felii de castravete proaspăt. Pentru a face vasul mai suculent, turnați-l cu iaurt neindulcit.
  • Se spală roșia și se taie în inele subțiri. Mash avocado cu un blender, se adaugă puțină sare. Întindeți pasta rezultată pe o felie de pâine, așezați deasupra o frunză de salată și felii de roșii.
Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate