Făină de ovăz la o dietă – rețete pentru gătit pe apă sau lapte, beneficiile și prejudiciile pierderii în greutate

Conținutul articolului



Una dintre modalitățile eficiente de a pierde în greutate sunt mono-dietele, dintre care dieta cu ovăz este considerată mai sigură și mai benefică pentru organism. În plus, poate fi atribuită celui mai accesibil și bugetar, deoarece această cereală este foarte ieftină. Există mai multe opțiuni pentru dietele cu ovăz. Acestea diferă în funcție de durata și lista de produse permise. Care dintre metodele de a pierde în greutate este mai eficientă, regulile lor și mai multe rețete cu fotografii pentru fiecare sunt prezentate în informațiile de mai jos.

Avantajele făinii de ovăz pentru pierderea în greutate

Ovăzul este unul dintre cele mai sănătoase produse din cereale. Conține multe oligoelemente necesare organismului. Printre ele se numără crom, magneziu, fier, zinc, sulf, iod și potasiu. De asemenea, vitaminele – B, C, K, E, PP și chiar un astfel de N. rar. De asemenea, în compoziția acestei cereale se găsesc o cantitate mare de fibre și aminoacizi. Făina de ovăz pentru pierderea în greutate este utilă, deoarece ajută la eliminarea toxinelor și a toxinelor și la îmbunătățirea funcționării sistemului digestiv.

Este posibil să slăbești pe făină de ovăz

Vorbind în mod special despre pierderea în greutate din făină de ovăz, acest lucru este posibil dacă gătiți în mod corespunzător această cereală și în plus vă schimbați dieta, eliminând mâncarea. Principala condiție este să consumi zilnic cereale. În acest caz, te va ajuta să slăbești prin:

  • conținut ridicat de fibre solubile, care îmbunătățește senzația de plenitudine;
  • scurgerea substanțelor dăunătoare din organism;
  • scăderea colesterolului rău;
  • saturație prelungită datorită conținutului de carbohidrați lentați în cereale;
  • digestia aproape completă a cerealelor în sine, ceea ce împiedică absorbția excesului de grăsime.

Principalul avantaj al făinii de ovăz este conținutul redus de calorii. Fulgi uscați au o valoare energetică de 355 kcal la 100 g. Conținutul caloric al vasului finit este mult mai mic. Depinde de metoda de gătit. Dacă se folosește apă pentru gătit, atunci valoarea nutritivă a produsului finit este de aproximativ 60-80 g. În cazul înlocuirii acesteia cu lapte, conținutul de calorii crește până la 100-110 kcal. Este important să rețineți că este mai bine să folosiți ovăz natural sau cereale, dar nu gătit instant. Cu cât sunt mai rapid preparate, cu atât sunt mai puțin utile..

Ovăz pe apă într-o farfurie

Cât pot reseta

Cantitatea de kilograme pierdute este determinată de doi factori – greutatea inițială și durata dietei de ovăz. Cu cât este mai mare greutatea corporală, cu atât poți pierde mai mult. Există opțiuni pentru 3 zile, o săptămână și o lună întreagă. În primul caz, puteți pierde aproximativ 2-3 kg pe făină de ovăz, în al doilea pierdeți 5-7 kg, iar în cel din urmă chiar mai mult – 7-10 kg.

diete

Regulile dietei sunt determinate în funcție de durata acesteia, dar există mai multe recomandări de bază. Observându-le, puteți pierde și mai multe kilograme în plus și, în același timp, curățați corpul. Dieta de ovăz poate dura 3 sau 7 zile și chiar o lună întreagă. Alegeți o opțiune specifică în funcție de obiectivele dvs. Dacă trebuie să pierdeți câteva kilograme înainte de un eveniment important, atunci încercați o dietă timp de 3 zile sau o săptămână. Pentru o pierdere în greutate mai eficientă, ar trebui să alegeți o durată lunară. Deci puteți rezolva rezultatul.

Timp de 7 zile

Programul de nutriție de 7 zile este mai redus în comparație cu următoarea opțiune de descărcare. Lista de produse permise este mult mai mare, prin urmare, este mai ușor de respectat. În tabel este prezentat un meniu de probă:

Zi

Mic dejun

Masa de seara

Masa de seara

1

Hercule pe apă (200-250 g) +

Ceai neîndulcit

Iaurt

Pahar de kefir

2

Făină de ovăz în lapte fără grăsimi (200-250 g) +

Jumătate de măr

Coleslaw cu morcovi

Chefir

3

Ovăz pe apă (200-250 g) +

Apa, pură sau minerală

Un mar

Iaurt

4

Făină de ovăz în lapte fără grăsimi (200-250 g) +

Ceai neîndulcit

Salată de ridichi cu castraveți

Chefir

5

Ovăz pe apă (200-250 g) +

O jumătate de portocal

Salată de morcovi cu varză

O mână de prune

6

Făină de ovăz în lapte fără grăsimi (200-250 g) +

Un mar

Salată de ridichi, castraveți și varză

Chefir

7

Hercule pe apă (200-250 g) +

Banană

Salată de roșii și castraveți

Iaurt

Pentru 3 zile

În tot acest timp, nu puteți mânca altceva în afară de ovăz. Datorită acestui fapt, există o curățare completă a organismului de toxine și scăderea colesterolului rău. În plus față de cereale, puteți adăuga câteva alimente de ovăz la dietă, dar numai cele dietetice. În plus, trebuie să beți cel puțin 2-2,5 litri de apă curată. Se recomandă repetarea unei astfel de descărcări nu mai devreme de o lună.

Prăjituri cu fulgi de ovăz

Pentru o luna

O astfel de perioadă lungă, organismul va fi dificil de făcut doar cu terci, așa că dieta timp de o lună sugerează condiții mai benigne și o dietă variată. Întreaga perioadă de pierdere în greutate include 2 etape:

  1. Perioada strictă. Durează 7 zile, implică micul dejun, prânzul și cina sub formă de ovăz gătit în apă și un pahar cu lapte degresat sau kefir.
  2. Perioada de economisire. Durează de la 8 zile până la sfârșitul lunii. Puteți adăuga fructe, legume, produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi, ierburi, fructe de pădure, nuci, carne slabă și pește pe lista alimentelor permise.

Porridge de slăbit de ovăz

Există două moduri de a face terci – fierbinte și rece. În primul caz, cerealele se fierb cu orice sau cu lapte. Cerealele întregi vor lăsa câteva minute, apoi se lasă să se răcească. Fulgii se aburesc ușor cu apă clocotită și se lasă 10-15 minute. După care vasul este gata de mâncare. Dacă s-a răcit, îl puteți încălzi ușor.

Cerealele pot fi preparate la rece. Pentru cerealele integrale, această opțiune nu este potrivită. Fulgiile sunt pur și simplu turnate cu apă sau kefir și lăsate să stea toată noaptea. Dimineața, mâncarea este gata de mâncare. O astfel de făină de ovăz nu este mai puțin utilă. Înmuierea în apă vă permite să dezactivați acidul fitic conținut în ovăz, ceea ce împiedică absorbția oligoelementelor benefice în intestin.

Pe apa

Cea mai ușoară rețetă pentru a pierde în greutate este făina de ovăz pe apă. Pentru a-l pregăti, ai nevoie doar de hercule. Instrucțiunile de gătit sunt indicate pe majoritatea ambalajelor. Fulgii trebuie doar turnati intr-o tigaie si turnati apa in raport de 1: 2. După fierbere, focul se reduce la minim și se fierbe aproximativ 10-15 minute. La final, pentru gust, puteți adăuga o linguriță de miere, felii de fructe sau fructe de pădure.

În lapte

Porridge pe apă nu este pe gustul tuturor, pentru că nu este dulce. În acest caz, îl puteți găti cu lapte fără grăsime, cu adăugarea de vanilie sau scorțișoară, după cum doriți. Conținutul său de calorii crește, dar nu atât (este de 102 kcal la 100 g), de aceea uneori un astfel de fel de mâncare poate fi inclus în dieta ta.

  1. Ia 200 g de ovăz, toarnă 300 ml de apă în ea.
  2. Se aduce la fierbere, amestecând constant..
  3. Mai fierbeți la foc mic timp de aproximativ o jumătate de oră.
  4. Apoi turnați lapte, fierbeți din nou.
  5. Scoateți de pe foc după încă o jumătate de oră.

Terci de lapte

Pe kefir

O altă opțiune originală pentru a pierde în greutate este o dietă cu făină de ovăz și kefir. În acest caz, organismul are nevoie de o pregătire specială, astfel încât o schimbare radicală a dietei să nu aducă rău. Cu câteva zile înainte de începerea pierderii în greutate, este necesar să se reducă porțiile obișnuite, să se refuze sarea și alimentele grase. Apoi puteți începe să schimbați dieta – zilnic trebuie să mâncați aproximativ 600-800 g de făină de ovăz pregătită și un litru de chefir, este permis să adăugați o lingură de miere. O altă opțiune este să turnați fulgi de kefir seara.

Cu mere

O dietă mai diversă are o dietă din făină de ovăz și mere. Principala sa caracteristică este o cantitate mare de fibre. În plus, merele conținute de pectine ajută nu numai la curățarea stomacului cu intestine, ci și la reducerea nivelului de colesterol rău. Durata maximă este de 10 zile. În această perioadă, puteți pierde 5-7 kg. Meniu de probe pentru fiecare zi:

  • mic dejun – o porție de terci, măr;
  • al doilea mic dejun – 2-3 mere;
  • prânz – meniu pentru micul dejun;
  • ceai de după-amiază – salată de legume condimentată cu ulei de măsline;
  • cina – meniul de mic dejun;
  • înainte de a merge la culcare – un pahar de kefir.

Cu mere și scorțișoară

Cum să gătești ovăz de ovăz

Există mai multe opțiuni pentru a face terci de făină de ovăz pentru pierderea în greutate. În cea mai simplă versiune, este gătit pe bază de apă, este potrivit pentru cină, deoarece este mai puțin caloric. Pentru micul dejun, puteți găti un fel de mâncare mai dulce, de exemplu, cu lapte sau adăugați fructe sau miere. Gătitul de ovăz nu durează mult timp, ceea ce poate fi considerat un alt avantaj al acestei pierderi în greutate..

Cu fructe pentru micul dejun

Puteți îmbunătăți gustul adăugând câteva fructe, dar nu toate. Cel mai bine este să alegeți soiuri neindulcite de mere, prune și pere. Nu mai puțin utile sunt citricele, în special grapefruit-ul, care are proprietăți de ardere a grăsimilor. În orice caz, acestea nu trebuie să depășească 300 g. Dacă acestea sunt fructe uscate, atunci cantitatea lor este limitată la 100 g, deoarece acest produs este mai bogat în calorii. Fructele pot fi utilizate nu numai cu cereale, ci și consumate separat.

Cea mai comună opțiune este făina de ovăz cu mere. Se prepară nu numai cu pulpă de fructe, ci și cu o cantitate mică de suc. Pentru gust, puteți adăuga puțin stafide sau alte fructe uscate. Faina de ovaz cu fructe pentru micul dejun este foarte simpla. Pentru aceasta veți avea nevoie de următoarele ingrediente:

  • suc de mere – 250 ml;
  • scortisoara – o ciupitura;
  • stafide – 100 g;
  • măr – 1 buc .;
  • apă – 250 ml;
  • hercule – 250 g.

Metoda de gătit:

  1. Clătiți anterior, turnați apă fierbinte, apoi lăsați să stea 20 de minute.
  2. Spălați mărul, dacă doriți, curățați, îndepărtați miezul din fructe și răniți carnea.
  3. Turnați cerealele în tigaie, adăugați apă, adăugați suc de mere, puneți pe aragaz.
  4. Se aduce la fierbere, apoi se fierbe la foc mic timp de aproximativ 15 minute.
  5. La sfârșit, așezați tigaia într-un loc cald, lăsați să stea o jumătate de oră.
  6. Înainte de a servi, adăugați mere răzuite și presărați cu scorțișoară.

Cu stafide, nuci și fructe

Pe apa pentru cină

Există două moduri de a face terci de apă pe apă. Prima metodă este foarte ușoară – turnați pur și simplu cerealele cu apă, astfel încât să depășească nivelul fulgilor cu aproximativ 2 cm. Dacă vasul ar trebui să fie gata pentru cină, înmuiați fulgii dimineața, apoi seara va fi gata de mâncare. Există o altă opțiune de gătit. În acest caz, fulgii de ovăz noaptea pentru pierderea în greutate este mai crud. Nu trebuie adăugat ulei, zahăr și alte ingrediente dulci și grase. Pentru mâncăruri ai nevoie doar de cereale și apă. Instrucțiuni de gătit:

  1. Luați o tigaie, încălziți-o și prăjiți fulgi pe ea pentru câteva minute.
  2. Apoi turnați cerealele în apă clocotită. Trebuie să fie luat într-un raport de 1: 2.
  3. Amestecați tot timpul, astfel încât să nu se ardă.
  4. După 15-20 de minute, scoateți tigaia de pe foc, acoperiți cu un prosop deasupra și lăsați timp de 1 oră.

Cu miere

O altă rețetă simplă, delicioasă și dietetică este făina de ovăz cu miere pentru pierderea în greutate. Chiar și nutriționiștii sunt sfătuiți să includă o astfel de combinație de ingrediente în dieta lor. Mierea este un înlocuitor excelent pentru zahăr, care este deosebit de important pentru dintele dulce. Dar adăugarea prea multă a acestei delicatese încă nu merită, deoarece nu are un conținut de calorii atât de scăzut. Suficient 1-2 lingurițe.

Pregătirea vasului este foarte simplă, mai ales pe apă. În acest caz, fulgii se toarnă în lichid clocotit, se lăsați timp de 10-15 minute, după care se lasă să se răcească ușor și se asezonează cu miere. Nu trebuie să îl adăugați imediat, deoarece la temperatură ridicată, ingredientul dulce își pierde proprietățile benefice. Într-un alt mod, cum să gătești terci de miere cu miere, implică utilizarea laptelui. Instrucțiunile din acest caz sunt următoarele:

  1. Aduceți laptele la fiert la foc mic..
  2. Apoi, turnați fulgi în el într-un raport de 2: 1.
  3. După câteva minute, apoi lăsați-l să se răcească ușor și adăugați o lingură de miere.

Cu miere

Mod de ieșire din dietă

Atunci când pierdeți în greutate, este important nu numai să scăpați de kilogramele în plus, ci și să consolidați rezultatul și să mențineți greutatea actuală. Regula de bază pentru renunțarea la o dietă este gradualitatea. Nu puteți reveni brusc la dieta obișnuită, mai ales greșitul cu alimentele dăunătoare. În acest caz, există riscul de a returna excesul de greutate și chiar în cantități mai mari. Faina de ovăz cu o dietă ajută la pierderea în greutate, dar numai dacă se respectă următoarele câteva reguli. Principalele sunt următoarele:

  1. În prima zi puteți adăuga câteva fructe sau legume proaspete.
  2. În a doua zi, este permis să includeți o mică mână de nuci în dietă.
  3. Mai mult, este deja posibil să introduceți legume – fierte sau aburite. Dacă vă simțiți foame, ar trebui să beți un pahar de chefir.
  4. Apoi puteți adăuga treptat soiuri de carne și pește cu conținut redus de grăsimi. Aportul caloric trebuie să crească cu aproximativ 20 kcal pe zi.
  5. În general, ar trebui să fie 4-5 mese de aproximativ 200-250 g.

Contra alimentației cu ovăz

Chiar și cu rezultate bune, dieta cu fulgi de ovăz are o serie de minusuri și contraindicații. Această cereală nu este potrivită pentru persoanele care nu pot tolera glutenul, deoarece această substanță este conținută în ea în cantități mari. Alte contraindicații pentru utilizarea dietei:

  • femei însărcinate și care alăptează;
  • tulburare a tractului digestiv;
  • cu prudență în diabet;
  • intoleranță individuală la cereale;
  • creșterea activității fizice;
  • gastrită cronică sau acută;
  • colită.

Datorită unei diete dezechilibrate, este imposibil să observați o mono-dietă mai mult de 10 zile, în caz contrar, pot apărea oboseală, apatie, somnolență, ca urmare a capacității de lucru va scădea. Deteriorarea făinii de ovăz pentru organism este semnificativă în cazul unei alimentații mono, adică. cu utilizarea unui terci și apă. Dar dacă limitați perioada de pierdere în greutate la 3-5 zile, nu vor exista consecințe negative. Dezavantajele includ următoarele:

  • calorii scăzute și dezechilibrate;
  • o rație slabă a opțiunii de descărcare de 3 zile;
  • posibilă slăbiciune și descompunere;
  • același produs se poate plictisi rapid.

Recenzii privind pierderea în greutate

Atenţie! Informațiile prezentate în articol sunt destinate doar orientării. Materialele articolului nu necesită tratament independent. Doar un medic calificat poate face un diagnostic și poate oferi recomandări de tratament pe baza caracteristicilor individuale ale unui anumit pacient.

Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate