Este posibil să mâncați hrișcă atunci când pierdeți în greutate – proprietăți utile, un meniu timp de o săptămână și cum să gătiți

Conținutul articolului



A fi supraponderal este o problemă pentru multe femei și bărbați. Toată lumea poate avea un corp frumos și subțire, totuși, pentru a-l obține trebuie să muncești din greu – faceți sport, mergeți la o dietă. Printre metodele populare de a pierde în greutate, se remarcă dieta hrișcă. Auzind despre aceasta pentru prima dată, mulți se întreabă dacă hrișca poate fi consumată în timp ce pierde în greutate o săptămână, o lună sau poate fi adăugată pur și simplu la alimente seara sau după-amiaza?

Ce este util hrișcă pentru pierderea în greutate

Terciul de hrișcă este un produs popular pentru locuitorii din Rusia, Ucraina, Belarus etc., cu toate acestea, este foarte rar folosit în alte bucătării din lume. Și complet în zadar, deoarece această cereală este o sursă bogată de nutrienți, inclusiv aminoacizi. 100 de grame de hrișcă conține:

  • proteine ​​- 13 g;
  • grăsimi – 3,5 g;
  • carbohidrați – 61,5 g;
  • fibre 10 g.

Compoziția și valoarea energetică a hrișei

Conținutul de vitamine al acestui produs simplu este, de asemenea, impresionant:

  • vitamina A;
  • Vitamine B;
  • vitamina C;
  • vitamina P.

În ceea ce privește elementele micro și macro, există și multe dintre ele în cereale. Hrișca este bogată în fier, potasiu, seleniu:

  • potasiu – 460 mg;
  • calciu – 18 mg;
  • magneziu – 230 mg;
  • fosfor – 347 mg;
  • fier – 2,2 mg;
  • zinc – 2,4 mg;
  • seleniu – 8,3 mg;
  • Mangan – 1,3 mg;
  • cupru – 1,1 mg.

Această compoziție face ca terciul obișnuit de hrișcă să fie un produs alimentar unic, cu o mulțime de proprietăți utile:

  1. O cantitate mare de proteine ​​vegetale poate înlocui proteina animală, ceea ce este important pentru vegetarieni.
  2. Hrișca are un conținut ridicat de calorii, dar este greu de recuperat din aceasta – carbohidrați lentați sunt consumate treptat. Excelent pentru mese în zilele de post..
  3. Hrișca este un produs ideal pentru persoane de vârste diferite, care nu are contraindicații. Este absorbit perfect de la vârsta de 6 luni și este un fel de mâncare ideal pentru persoanele cu diabet.
  4. Această cereală este bogată în fibre, care nu este ultima din compoziția produsului, curăță organismul, eliminând toxinele și toxinele..

Este posibil să slăbești din hrișcă

Cea mai importantă întrebare care îngrijorează pe toți cei care doresc să găsească un corp subțire – este posibil să mănâncă hrișcă atunci când pierdeți în greutate, dacă conținutul său de calorii este de 343 kcal la 100 de grame? Aceasta este valoarea energetică a hrișcă brută, care este adesea confuză, în timp ce conținutul caloric al terciului fiert este de 110 kcal la 100 de grame. Această cifră nu este atât de înfricoșătoare și destul de acceptabilă pentru slăbit. Și totuși, nu există o astfel de substanță neelucidată de nutriționiști precum zahărul din hrișcă.

Hrișcă într-o farfurie și un centimetru

Cât de mult poți slăbi

Numărul de kilograme care pot fi aruncate în timpul unei diete de hrișcă, numărul este foarte subiectiv, adică. rezultatul pierderii în greutate depinde de caracteristicile individuale ale persoanei: de greutatea inițială, de metabolism, de sporturi suplimentare. În medie, o săptămână dintr-o dietă strictă reușește să scape de 2 până la 10 kg. Rețineți că oamenii mai înalți aruncă mai multe kilograme, iar pentru cei care, spre perfecțiune, nu au suficient câțiva centimetri în volumul șoldurilor, mai puțin.

Ce se întâmplă dacă există un singur hrișcă

Există un număr mare de opțiuni pentru dieta hrișcă. Dieta mono este una dintre ele. Cu toate acestea, nutriționiștii și alți medici avertizează că nu ar trebui să vă implicați în această activitate, acest meniu nu se aplică alimentației sănătoase. Durata unui astfel de meniu nu trebuie să depășească 3-5 zile. Dacă decideți să treceți la mono-dietă din hrișcă, consultați mai întâi un specialist, deoarece poate fi periculos pentru sănătate, chiar ținând cont de compoziția bogată în vitamine a acestor alimente.

Este posibil hrișca noaptea

Orice dietă limitează consumul înainte de culcare. Excepție sunt kefirul, fructele, iaurtul. Dacă priviți cu atenție compoziția acestui produs, puteți vedea că există un conținut ridicat de carbohidrați. Dacă în timpul zilei există terci, atunci toate vor merge la nevoile corpului de veghe, dar în timpul somnului vor fi perfect depuse pe șolduri și stomac sub formă de exces de greutate. Nu uitați: nu puteți mânca hrișcă înainte de culcare, cel mai bun moment este micul dejun și prânzul.

Este posibil să mănânci multă hrișcă

Cantitatea de cereale de hrișcă pe care o puteți mânca pe zi depinde de dieta pe care decideți să o mâncați. Carbohidrați lentați se consumă treptat, dar acest lucru nu înseamnă că poate fi consumat în kilograme. Calculați conținutul de calorii al fiecărei mese, ținând cont de alte produse care vor fi incluse în meniu și veți afla câtă terci de hrișcă puteți mânca pe zi.

Cum să slăbești pe hrișcă

Pentru ca pierderea în greutate de pe acest terci să fie plăcută și eficientă, este necesar să se țină cont de caracteristicile la întocmirea meniului. De exemplu, ei recomandă aburirea hrișcă, mai degrabă decât fierberea acestuia, deoarece sunt depozitate mai multe vitamine și nutrienți. Terciul de hrișcă pentru pierderea în greutate este gustos în sine, are un gust pronunțat, deci este ușor de mâncat fără sare și zahăr, deoarece unele diete necesită.

Rețeta și proprietățile de hrișcă pentru pierderea în greutate

Când să mănânci mai bine

Hrișca este mai bine să mănânci dimineața, deoarece este absorbită de foarte mult timp. Acesta este un alt plus al acestui produs în timpul dietei – vă permite să vă simțiți plin pentru o lungă perioadă de timp. Iubitorii de cină târzie sunt interesați: este posibil să mănânci hrișcă seara cu pierderea în greutate? Dacă mâncați o porție de terci înainte de culcare, atunci toată energia eliberată dintr-o astfel de cină nu va fi consumată. Corpul îl va lăsa în rezervă ca strat de grăsime.

Cât de des pot mânca?

Nutriționiștii recomandă consumul de hrișcă în porții mici de 4-5 ori pe zi. Fiecare porție nu trebuie să depășească 200 de grame. Nu-l mâncați noaptea, altfel veți obține rezultatul opus. Vă rugăm să rețineți că în timpul dietei este foarte important să beți până la 2 litri pe zi de apă liniștită. Ajută la digerarea corectă a alimentelor și la pierderea în greutate mai eficient..

Cu ce ​​este hrișcă?

Din dieta hrișcă, puteți găti un tocan delicios de legume, puteți găti supa cu conținut scăzut de grăsimi cu carne fiartă. Puteți adăuga miere în terci pentru varianta dulce a felului de mâncare. Este permis să adăugați câteva condimente: busuioc sau mărar. Dacă doriți să faceți vasul sărat, apoi adăugați o linguriță de sos de soia în terci. Va trebui să renunți la zahăr, precum și la sare, condimente picante, ketchup, maioneză, unt. Hrisca în timpul dietei poate fi combinată cu astfel de produse:

  • kefir cu conținut scăzut de grăsimi sau lapte cu conținut scăzut de grăsimi;
  • piept de pui fiert sau vită;
  • legume, de exemplu, roșii, ardei gras, morcovi;
  • fructe neîndulcite, cum ar fi mere, grapefruits;
  • fructe uscate;
  • ouă până la 2 bucăți pe zi.

Terci de hrișcă pentru pierderea în greutate

Dacă mai rămân câteva zile până la ora „X”, iar rochia ta preferată nu vrea să convergă la talie, se pune întrebarea: este posibil să slăbești pe hrișcă într-un timp scurt? Pentru acest caz, nutriționiștii sunt sfătuiți să treacă la o dietă strictă din hrișcă. Pentru a obține un rezultat bun, nu este suficient să mănânci în conformitate cu schema, trebuie să poți să gătești terci corect. Există două metode comune: pe apă și kefir.

Pe apa

Garnitura de hrișcă pentru o dietă nu este obișnuită de gătit. Hrișcă, infuzată cu apă, este mult mai utilă decât fiartă. Își păstrează toate calitățile naturale și curăță mai bine corpul. Pentru a prepara un astfel de fel de mâncare aveți nevoie:

  1. Luați cantitatea necesară de cereale și clătiți bine.
  2. Turnați terci de apă cu apă curată în proporții egale. Puteți folosi apă clocotită, în acest caz spun despre cerealele aburitoare.
  3. În câteva ore, terciul, care nu va avea gust diferit de hrișca fiartă, va fi gata.

Acest fel de mâncare are defecte. Hrișca pregătită în acest fel în timpul dietei va fi rece, dar poate fi ușor fixată cu un cuptor cu microunde, dar este mai bine să nu faci acest lucru – se va cheltui mai multă energie pentru a digera o cină rece. În ceea ce privește al doilea minus, aceasta este durata preparatului. În acest caz, este recomandat să puneți terci „gătit” pentru noapte, cu așteptarea întregii zile următoare.

Hrișcă gătită pe apă într-o farfurie

Pe kefir

Hrișcă pentru pierderea în greutate pe kefir este o modalitate populară de a scăpa rapid de grăsimea corporală. Hrisca în sine este uscată, vrei doar să o aromatizezi cu ceva. Kefir este tovarășul perfect. Luați produsul din lapte degresat. Hrișca poate fi turnată cu chefir și mâncată ca un fel de mâncare independent sau puteți bea terci în procesul de mâncare. Urmăriți cantitatea de iaurt consumată, deoarece are și calorii.

Atenţie! Informațiile prezentate în articol sunt destinate doar orientării. Materialele articolului nu necesită tratament independent. Doar un medic calificat poate face un diagnostic și poate oferi recomandări de tratament pe baza caracteristicilor individuale ale unui anumit pacient.

Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Este posibil să mâncați hrișcă atunci când pierdeți în greutate – proprietăți utile, un meniu timp de o săptămână și cum să gătiți
Cum să plantezi corect o livadă