Dieta hipoglicemică pentru scăderea în greutate și diabetici – un meniu pentru fiecare zi și un tabel cu un indice de produse

Conținutul articolului



Un sistem de nutriție, cum ar fi dieta cu indicele glicemic, se bazează pe controlul aportului de carbohidrați din organism, iar indicatorul GI în sine indică cât de rapid este absorbit glucoza conținută într-un anumit produs. Recenziile multor femei spun că, datorită acestui sistem, puteți slăbi bine și foarte repede. Aflați avantajele și dezavantajele unei astfel de diete, consultați rețete pentru gătirea alimentelor alimentare.

Ce este o dietă cu indice glicemic scăzut

Baza dietei este dependența masei corpului uman de indicele glicemic al alimentelor pe care le consumă. În domeniul pierderii în greutate, un astfel de sistem de nutriție a devenit o revoluție, deoarece datorită acestuia este ușor să slăbești, iar rezultatul rămâne mult timp. Respectând toate regulile dietei pe indicele glicemic, nu vă veți încălca, deoarece principiul principal al metodei este de a pierde în greutate fără foame.

Alimente bogate în proteine

Principiile dietei

De fapt, dieta Montignac este o dietă echilibrată. Respectând un astfel de sistem, trebuie să alegeți care produse pot fi consumate, ținând cont de efectul lor asupra proceselor metabolice: acest lucru va asigura prevenirea diabetului, a excesului de greutate și a diferitelor tipuri de boli vasculare și cardiace. Trebuie să slăbești corect – nu înfometați, ci luând în considerare GI-ul produselor. Pentru pierderea în greutate, acest indicator ar trebui să fie scăzut. În conformitate cu aceasta, autorul a elaborat un tabel, împărțind produsele în funcție de valoarea indicelui glicemic. Următoarele standarde sunt luate ca bază:

  • nivel scăzut – până la 55;
  • mediu – 56-69;
  • mare – de la 70.

Având în vedere greutatea inițială, 60-180 de unități sunt recomandate pe zi pentru pierderea în greutate. Pe lângă această tehnică

implică implementarea mai multor reguli simple:

  • bea cel puțin 2 litri de apă liniștită pe zi;
  • respectă nutriția fracționată, împărțind mâncarea în mai multe recepții. Pauză între ele nu trebuie să fie mai mare de 3 ore;
  • analizați valoarea nutritivă a mâncărurilor – nu combinați grăsimile cu carbohidrații.

Pahar cu apa

Indicele glicemic al produselor de slăbire

Un tabel special în care este indicat indicele glicemic al produselor a fost conceput astfel încât să aveți o idee despre modul în care carbohidrații se descompun rapid în glucoză în orice fel de mâncare. Datele sunt importante pentru persoanele care preferă alimentația bună și pentru cei care au diabet și vor să slăbească..

Produse GI scăzute

Produsele aparținând acestui grup pot suprima senzația de foame pentru o lungă perioadă de timp, deoarece atunci când intră în organism, carbohidrații complecși lor sunt absorbiți mai mult în tractul digestiv și provoacă o creștere lină a nivelului de zahăr. Alimentele cu indice glicemic scăzut includ:

Nume

soldat

Stridii, sos de soia, creveți, midii, pește

00

Condimente, condimente

05

Rac de râu

05

Avocado

10

Ciuperci, nuci, alune și pin, migdale și alune, fistic și alune, broccoli, dovlecei, castraveți. Fasole verde, ghimbir, ardei gras. Varza, varza de Bruxelles, conopida, varza albă, spanacul, rubarba, țelina. Coacăz negru, salată, mărar, ridichi, măsline, ceapă.

cincisprezece

Cacao, suc de lămâie, vișine, vinete, iaurt fără aromă, ciocolată neagră, anghinare.

douăzeci

Mazăre, fasole, grâu de orz. Căpșuni, mure, căpșuni, zmeură, coacăze roșii, cireșe, afine, coacăze.

25

Mandarină, pomelo, grapefruit, pere, fructe pasionale, caise uscate. Sfeclă, usturoi, linte, morcovi, marmeladă, lapte, pomelo, roșii.

treizeci

Coacăze, caise, portocale, rodie, nectarină, măr, piersic, susan, semințe de mac, iaurt. Drojdie, muștar, semințe de floarea soarelui, mazăre verde sau din conserve, porumb, rădăcină de țelină, suc de roșii. Prune, înghețată, fasole neagră sau roșie, pâine cu cereale integrale sau pâine încolțită, orez sălbatic.

35

Produse cu indice glicemic

În timpul trecerii celei de-a doua etape a dietei hipoglicemice, puteți utiliza:

Nume

soldat

Spaghete din făină de grâu, fasole uscată, făină de ovăz, hrișcă, suc de morcovi, cicoare.

40

Dulceață, merișoare, pâine, struguri, banane, vermicelli, nucă de cocos, suc de grepfrut.

45

Mango, kiwi, ananas, cașon, portocală, mere și suc de afine, gem și gem, smochine. Paste tari, bastoane de crab, granola, orez brun, pere măcinate, piersică din conservă.

cincizeci

Ketchup, muștar, sushi și rulouri, suc de struguri, porumb din conservă.

55

Cacao cu zahăr, înghețată, maioneză industrială, lasagna, pizza cu brânză și roșii, clătite cu făină de grâu, orez cu cereale lungi. Pepene galben, papaya, ovăz gata.

60

Paine de secară, drojdie de pâine brună, paste cu brânză, cartofi fierti în uniformă, conserve de legume, sfeclă fiartă. Dulceata, stafide, sirop de artar, sorbet, granola cu zahar, marmelada.

65

Nutriția indicelui glicemic – de unde să începi

Începeți să construiți o dietă bazată pe indicele glicemic al produselor, excludeți complet pe cei care au o rată ridicată: cartofi, fructe dulci, miere, floricele și altele. Nu uitați că în timpul sarcinii nu trebuie să vă limitați brusc, deoarece aceste produse conțin componentele necesare dezvoltării copilului. Planifică-ți meniul de dietă, astfel încât să fie mai compus din fasole, legume, produse lactate, portocale, fasole, verdeață. Puteți adăuga dulciuri în meniu, de exemplu, marmeladă.

Vas de fasole

Dieta hipoglicemică

O dietă bazată pe indicele glicemic al alimentelor este ideală pentru persoanele supraponderale. Esența dietei este:

  1. Excepția este o scădere accentuată a zahărului din sânge, deoarece acesta este motivul principal al foamei false datorită căreia organismul începe să se depoziteze în țesutul subcutanat al abdomenului și coapsele grăsimii obținute din carbohidrații simpli pe care îi mănânci.
  2. Înlocuirea glucidelor simple cu cele complexe, astfel încât zahărul nu va „sări” peste normal.
  3. Realizarea unui meniu, ale cărui elemente principale sunt carbohidrații complecși – sunt absorbiți mai lent și saturați corpul mult timp.

Etapele dietei

Având în vedere ce constituie o dietă pe indicele glicemic, ar trebui să vă familiarizați imediat cu toate etapele sale:

  1. Primul presupune utilizarea alimentelor cu un GI scăzut, datorită faptului că va exista o ardere activă a grăsimilor. Durata primei etape poate fi de la 2 săptămâni – până când greutatea ta atinge nivelul dorit.
  2. În timpul trecerii celei de-a doua etape a dietei prin indicele glicemic, este permis să mâncați feluri de mâncare cu un IG mediu – acest lucru va ajuta la consolidarea rezultatului. Durata etapei – cel puțin 2 săptămâni.
  3. A treia etapă este ieșirea din dietă. În centrul dietei se află alimentele cu GI scăzut și mediu, dar puteți adăuga treptat carbohidrați cu GI ridicat.

Meniuri cu index glicemic scăzut

Avantajul dietei este o selecție largă de alimente cu un GI minim. După ce și-a dat seama de masă, puteți găti singuri multe feluri de mâncare diferite, compunând ingredientele împreună. Amintiți-vă că unul dintre principiile principale ale combinării mâncărurilor dietetice este faptul că micul dejun ar trebui să fie copios, mâncarea pe jumătate mai mare în calorii și cina ușoară. Un meniu cu un indice glicemic scăzut pentru o zi arată cam așa:

  • mic dejun – făină de ovăz cu fructe uscate sau mere, suc de fructe (de preferință măr) sau lapte cu 0% grăsime;
  • prânz – primul fel de mâncare din orice legume, puteți adăuga cereale, de exemplu, orz. O felie de pâine de secară din făină integrală, mai multe prune pentru desert;
  • ceai de după-amiază și gustări – ceai din plante, ceai verde sau kefir, apă fără gaz;
  • cină – linte fiartă, o bucată mică de carne albă cu conținut scăzut de grăsimi (sau file de pui). O altă opțiune este un pahar de iaurt cu conținut scăzut de grăsimi și o salată de legume condimentată cu ulei de măsline.

Rețete cu alimente glicemice scăzute

Plăcile care pot fi făcute din produse cu un indice glicemic scăzut, o dată în stomac, nu provoacă o creștere accentuată a zahărului. Aceasta înseamnă că, după ce luați o astfel de masă, corpul dvs. va fi saturat mult timp și nu veți dori să aveți gustări între mese. Consultați câteva rețete pentru o dietă hipoglicemică – cu ele puteți obține rezultatul dorit în pierderea în greutate..

Supa de carne

  • Timp de gătit: 50 minute.
  • Servire pe container: 3 persoane.
  • Mâncăruri calorii: 55 kcal.
  • Scop: pentru prânz.
  • Bucătărie: rusă.
  • Dificultate: ușor.

Supă de carne și fasole

Ciorba de varză cu file sau carne cu conținut scăzut de grăsime pe os este unul dintre cele mai pline de suflet și hrănitoare permise în orice stadiu al dietei hipoglicemice. Lista ingredientelor pentru prima include legume care se recomandă a fi utilizate în stare proaspătă, dar chiar și după tratamentul termic, GI-ul lor nu va fi mult mai mult decât recomandat chiar și în prima etapă.

ingrediente:

  • tomate – 1 buc .;
  • piper roșu – 1 buc .;
  • cartof – 2 buc .;
  • ceapă – 1 buc .;
  • varză – 0,25 capete de varză;
  • morcovi – 1 buc .;
  • carne slabă – 300 g;
  • frunze de dafin, condimente, sare, ierburi – după gust.

Metoda de gătit:

  1. Fierbeți carnea punând o bucată în apă rece.
  2. Tăiați roșia, morcovii, ardeii și ceapa, prăjiți puțin, turnând puțin ulei vegetal în tigaie.
  3. Se toacă varza subțire.
  4. Cojiți cartofii, faceți cubulețe.
  5. Adăugați varză în bulionul de carne pregătit, după 10 minute. adăugați cartofi. După ce fierbeți ingredientele timp de 10 minute, trimiteți legumele rămase.
  6. Lăsați supa de varză pe foc timp de 10 minute, apoi adăugați condimente și sare. Opriți focul într-un minut.

Varza calita

  • Timp de gătit: 35 minute.
  • Porții pe container: 5 persoane.
  • Mâncăruri calorii: 40 kcal.
  • Scop: pentru prânz.
  • Bucătărie: rusă.
  • Dificultate: ușor.

Dieta pe indicele glicemic ajută toată lumea să obțină rezultatele dorite în pierderea în greutate, deoarece mâncărurile pot fi preparate în diferite moduri: la aburi, la cuptor sau la fiert. Încercați să faceți varză, o legumă de pe lista cu IG scăzut. Varza bătută cu o dietă trebuie să fie gătită fără a adăuga ulei. În schimb, puteți folosi bulionuri de legume sau carne.

Varză fiartă într-un bol ceramic

ingrediente:

  • ceapă – 1 buc .;
  • cuișoare – 1 buc .;
  • varză – 1 kg;
  • bulion – 2 lingurițe;
  • piure de rosii – 2 linguri. l .;
  • frunze de dafin, boabe de piper, sare – după gust.

Metoda de gătit:

  1. Se toacă varza subțire, se pune într-o căldură. Pune tocană, bulion de dafin.
  2. Ceapa tocata marunt, amestecata cu pasta de rosii.
  3. Ceapa gătită și condimentele sunt adăugate la varza moale..
  4. Pune-le pe toate min. 10, acoperiți și lăsați vasul să stea un timp.

Salată de pui cu avocado

  • Timp de gătit: 50 minute.
  • Porții pe container: 2 persoane.
  • Mâncăruri calorii: 65 kcal.
  • Destinație: pentru cină.
  • Bucătărie: rusă.
  • Dificultate: ușor.

Mulți oameni le place o dietă hipoglicemică, deoarece aici meniul poate fi absolut orice, condiția principală este ca mâncărurile să fie compuse din produse cu un indice glicemic scăzut sau mediu. Observând un astfel de sistem de nutriție, nu veți muri de foame, iar dieta dvs. va fi umplută cu mâncarea preferată. Diversifică meniul de dietă cu o salată ușoară și gustoasă cu pui, avocado și castraveți.

Salată cu legume și pui pe o farfurie

ingrediente:

  • castraveți – 2 buc .;
  • usturoi – 2 căței;
  • sos de soia – 6 lingurițe. l .;
  • semințe de susan, ceapă verde – după gust;
  • ouă – 3 buc .;
  • avocado – 1 buc .;
  • muștar – 1 lingură;
  • piept de pui – 1 buc.

Metoda de gătit:

  1. Se fierbe pieptul de pui, se rupe în fibre.
  2. Fierbeți ouăle, tăiate în cubulețe.
  3. Se toacă castraveții în felii subțiri.
  4. Se macină avocado în cuburi mici.
  5. Amestecați ingredientele preparate într-un bol.
  6. Pregătiți pansamentul: amestecați muștarul cu sosul de soia, usturoiul tocat și penele de ceapă. Se toarnă amestecul în salată, se presară cu semințe de susan.

Pro și contra de dietă

Dieta pe indicele glicemic cu virtuțile sale impresionează pe toți cei care vor să slăbească:

  • chiar și în prima etapă a dietei, greva foamei este exclus, deoarece meniul este divers și hrănitor: dieta se bazează pe principiile unei alimentații adecvate;
  • puteți sta pe o dietă cel puțin întreaga viață, pentru că beneficiază organismul: datorită acestuia, metabolismul este accelerat, intestinele funcționează, munca tuturor organelor interne este normalizată;
  • Puteți construi o dietă din produse dietetice în timpul sarcinii și alăptării, la persoanele care suferă de diverse tipuri de boli cronice sau grave.

În ceea ce privește deficiențele, dieta lor cu un nivel scăzut de glicemie practic nu are. Cu toate acestea, nutriția după indice glicemic nu este recomandată adolescenților și celor care au probleme sub forma:

  • tulburare metabolică;
  • probleme mentale;
  • diabetul zaharat;
  • stare de slăbit după operație sau boală prelungită.

Dezavantajele relative ale dietei pe indicele glicemic este că, atunci când este urmată, este necesar să urmăriți în mod constant tabelul compilat de specialiști și că este imposibil să obțineți o pierdere rapidă în greutate cu acesta. Chiar dacă depuneți eforturi maxime, puteți pierde până la 10 kg într-o lună, iar rezultatul pierderii în greutate este semnificativ afectat de aportul caloric de alimente și de cantitatea de activitate fizică.

Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate