Dieta de tip sanguin

Conținutul articolului



Ideea de nutriție bazată pe tipul de sânge aparține medicului american de naturopatie, Peter J. D’Adamo. El a propus o dietă care va ajuta la pierderea în greutate, îmbunătățirea organismului, încetinirea îmbătrânirii. Conceptul se bazează pe faptul că grupurile de sânge s-au format în timpul evoluției omenirii. Caracteristicile creației lor depindeau de produsele predominante din dietă. Esența sistemului propus de D’Adamo este utilizarea alimentelor, care au format un tip specific de oameni.

Cum funcționează o dietă de tip sanguin?

Produse interzise

Medicul conține principiile nutriției, în funcție de preferințele nutriționale ale strămoșilor noștri, în cărțile sale, care au devenit cele mai vândute. Tipul de sânge este un sistem de celule roșii cu identitate antigenică. Este identificat prin specificul proteinelor și carbohidraților din membranele celulare. Conform naturopatului, pentru a menține caracteristicile stabilite de natură, ar trebui să mănânci doar alimente adecvate grupului sanguin.

Principiile dietei:

  • teste pre-treci pentru a determina cu exactitate grupul tău;
  • factorul rhesus nu contează;
  • elimina complet alimentele necorespunzătoare din dietă;
  • Caloriile nu trebuie să fie luate în calcul;
  • fără restricții de mărime a porțiunii;
  • rămân la o dietă toată viața.

Rolul lectinelor în alimentația umană

Reguli de nutriție

Teoria lui D’Adamo se bazează pe pericolele componentelor proteice din alimente. Se numesc lectine și au capacitatea de a lega carbohidrații de pe suprafața globulelor roșii. Acest proces duce la adeziunea globulelor roșii și a precipitațiilor acestora. Lectinele se găsesc în cantități mari în semințe, soia și grâu. Aceste componente proteice pot perturba procesele digestive, pot duce la secreția excesivă de mucus în intestine și pot încetini absorbția alimentelor.

Dr. Peter susține că limitarea dietelor cu lectină va ajuta la îmbunătățirea sănătății, la prevenirea cancerului și a problemelor cardiace..

Există un punct de vedere alternativ. Se bazează pe afirmația că nu toate lectinele sunt dăunătoare. Dacă nu sunt abuzate, ele nu sunt periculoase pentru organism, iar unele chiar au activitate antitumorală.

Eficiența pierderii în greutate

Tabel rezumativ

Nutriția în grupul sanguin nu are o bază de dovezi științifice, dar nu poate fi numită ineficientă. Nutriționiștii spun că dieta pe acest sistem ajută la pierderea în greutate. Ei nu asociază pierderea în greutate cu teoria propusă de D’Adamo, întrucât modificările din dietă, într-un fel sau altul, vor afecta organismul. În general, dieta a 4 grupe de sânge este de 4 planuri separate.

Ambele pot să se potrivească unei persoane și să fie dăunătoare – nu depinde de apartenența sa la un anumit tip.

Ce pot mânca după tipul de sânge

Statistici pentru Rusia

Conceptul lui D’Adamo se bazează pe fapte cunoscute despre evoluția omului. Preferințele alimentare s-au format în funcție de metoda de extracție a alimentelor. În etapa de vânătoare și adunare, principala sursă de hrană a fost carnea. Așa că s-a format 1 grup sanguin (0 conform sistemului AB0), care în teoria doctorului Peter se numește „Vânători”. După ce persoana a fost introdusă în cultivarea legumelor și culturilor de cereale, a apărut grupa a II-a (A) sau „Agricultorii”..

Odată cu debutul unui stil de viață nomad și domesticirea bovinelor, produsele dietetice au apărut în dietă și s-a format un grup sanguin 3 (Nomads, B). Când s-au amestecat globulele roșii cu caracteristici antigenice diferite, a apărut un nou sistem. Este considerată cea mai tânără și mai rară..

Persoanele cu 4 grupe de sânge (AB) sunt cele mai adaptate condițiilor de viață moderne, iar în teoria lui D’Adamo sunt numite „Oameni noi”.

1 grup „Vânători”

Hunter Products

Cel mai vechi tip de sânge s-a format pe vremea mâncătorilor de carne, când nu existau alte alimente disponibile. Pentru prima grupă sanguină, cea mai sănătoasă hrană este bogată în proteine. Carnea slabă și păsările de curte sunt baza dietei. Alimentele interzise includ carne de porc, grâu, lapte, brânzeturi, cafea și băuturi spirtoase..

Pește de râu poate fi consumat, dar într-o măsură limitată.

2 grup „Agricultori”

Dieta pentru al doilea grup

Oamenii angajați în cultivarea culturilor din antichitate au devenit progenitorii tendinței vegetariene. Pentru a doua grupă de sânge, este permisă consumul de alimente vegetale – pâine, legume, fructe și leguminoase. Se admite vin roșu și cafea. Din pește puteți mânca macrou, crap și hering. Sunt interzise toate tipurile de carne, organe, ciuperci și lapte..

Prelucrarea minimă este recomandată..

3 grup „nomazi”

Produse aprobate pentru nomazi

Posesorii de sânge de tip B sunt mai norocoși decât alții. Acest grup a fost format cu un stil de viață mixt, astfel încât lista de produse pentru reprezentanții săi este extinsă. Dieta pentru sângele de tip 3 trebuie făcută ținând cont de caracteristicile și preferințele individuale. O listă scurtă de interdicții include hrișcă, porumb, grâu, alune și pui.

Ele pot fi ușor înlocuite cu alte produse din carne, ouă și lapte..

4 grup „Oameni noi (cetățeni)”

Dieta pentru oameni noi

Persoanele cu digestie sensibilă și imunitate slabă au o natură mixtă de sânge. Aciditatea gastrică scăzută este inerentă în acest grup, de aceea este necesar să refuzați cărțile afumate, murăturile și alcoolul. Sunt permise fructe de mare, iepure, curcan, tofu, produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi și legume verzi.

Brânzeturile și organele nu sunt interzise, ​​dar nu trebuie consumate des..

Meniul grupului sanguin de o zi

Un plan alimentar separat pentru grupele de sânge este realizat ținând cont de caracteristicile organismului. Nu numai caracteristicile antigenice afectează meniul zilnic, ci și starea de sănătate. În cazul problemelor cu tractul gastro-intestinal, este necesar să consultați un medic despre dieta acceptabilă. Pentru tratamentul bolilor cronice ar trebui să se abțină de la dietă.

Pentru toate grupurile se recomandă să bea un pahar cu apă curată dimineața.

Un meniu de probă pentru o zi pentru „vânători”:

  • Mic dejun: prăjim cu unt de arahide, 1 banană, un pahar cu suc de roșii.
  • Masa de pranz: salată de fructe de struguri, pere, mere.
  • Masa de seara: Vită coapte, ierburi proaspete, măr.
  • Gustare de după amiază: o mână de nuci, un pahar de suc de vișine.
  • Masa de seara: tăieturi de cod, salată de sfeclă.

Rația zilnică pentru „fermieri”:

  • Mic dejun: iaurt de fructe.
  • Masa de pranz: brânză feta, salată verde.
  • Masa de seara: friptură de somon în sos de lămâie cu roșii.
  • Gustare de după amiază: desert cu brânză de căsuță cu conținut scăzut de grăsime, ceai.
  • Masa de seara: legume coapte.

Meniu de o zi pentru „nomazi”:

  • Mic dejun: făină de ovăz cu mere, ceai de mentă.
  • Masa de pranz: prune cu nuci, băutură cu ghimbir.
  • Masa de seara: ciorba de varza cu ciuperci.
  • Gustare de după amiază: piure de mazăre, ardei verde.
  • Masa de seara: tocană de miel cu legume.

Planul zilnic de masă pentru „cetățeni”:

  • Mic dejun: terci de grâu în lapte, ceai verde.
  • Masa de pranz: suc de morcovi, alune.
  • Masa de seara: curcuma julienne, salată de castraveți.
  • Gustare de după amiază: mere, un pahar de kefir.
  • Masa de seara: ton fiert, tocană cu vinete.

Beneficiile dietei

Pro și contra sistemului

  1. Toleranță bună. Conținutul de calorii și cantitatea de alimente nu limitează.
  2. Pierdere în greutate. Pierderea în greutate fără efort suplimentar se observă numai la începutul unei diete. Pe măsură ce corpul se obișnuiește, este necesar să crești nivelul de activitate fizică.
  3. Efect de durată. Dieta este echilibrată corect pentru principalele oligoelemente, compatibilitatea alimentară a produselor pentru fiecare grupă de sânge este bună, prin urmare, planul de nutriție propus poate fi urmat pentru o lungă perioadă de timp.
  4. Accelerarea metabolismului. Tranziția la o nutriție adecvată și introducerea proteinelor în dietă ajută întotdeauna la accelerarea unui metabolism lent.
  5. Îmbunătățirea sănătății. O dietă de testare a sângelui cu abordarea corectă are un efect pozitiv asupra imunității și ajută la eliminarea toxinelor..

Riscuri și contraindicații

  1. Deficiența unor nutrienți. Restricțiile pentru anumite grupuri (mai mult pentru 1 și 2) pot duce la o lipsă de calciu, prin urmare, în procesul de dietă, trebuie luate vitamine și suplimente alimentare pentru a menține organismul.
  2. Exces de proteine. Acest lucru este legat mai mult de grupul 1. Aportul ridicat de proteine ​​cu un consum frecvent de carne poate duce la probleme cardiace..
  3. Există contraindicații. Dieta nu este potrivită pentru femeile însărcinate și care alăptează, persoanele cu boli cronice severe.

Atenţie! Informațiile prezentate în articol sunt destinate doar orientării. Materialele articolului nu necesită tratament independent. Doar un medic calificat poate face un diagnostic și poate oferi recomandări de tratament pe baza caracteristicilor individuale ale unui anumit pacient.

Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate