Cum să slăbești în timpul sarcinii fără a face rău bebelușului – diete, alimente și exerciții interzise

Conținutul articolului



Pierderea în greutate corespunzătoare în timpul sarcinii ar trebui să fie echilibrată pe deplin prin selectarea de produse și exerciții eficiente pentru a nu dăuna copilului nenăscut. Este recomandat să vă consultați cu medicul dumneavoastră înainte de a începe procedura și să aflați dacă există vreo contraindicație pentru activitate fizică și o dietă săracă în calorii.

Este posibil să slăbești în timpul sarcinii

Procentul persoanelor obeze este în creștere, femeile însărcinate sunt de asemenea incluse în acest grup. Medicii care au declarat anterior categoric că este interzis să apeleze la pierderea în greutate, sunt de acord că pierderea în greutate în timpul sarcinii este o practică normală care nu interferează cu gestația. În acest caz, este necesar să se asigure că copilul adaugă kilograme, iar greutatea mamei scade.

În unele cazuri, pierderea în greutate este o măsură necesară pentru a atenua starea mamei. O femeie care are supraponderale este mult mai dificil să-și îndure poziția. Suferă de dezvoltarea edemului, toxicozei, hipertensiunii arteriale, modificărilor de dispoziție. Pentru a alege sistemul adecvat de slăbit în timpul sarcinii, trebuie să consultați doi medici – nutriționist și ginecolog.

Cum să slăbească o femeie însărcinată

Este mult mai simplu dacă o femeie a respectat un stil de viață sănătos înainte de sarcină, atunci îi va fi ușor să observe restricțiile alimentare. Pierderea în greutate pentru femeile însărcinate trebuie să se bazeze pe recomandările medicului în ceea ce privește dieta. Pe întreaga perioadă de purtare a unui bebeluș, este considerat normal dacă o femeie câștigă aproximativ 11-16 kg. Aceasta include greutatea:

  • făt – 3-3,5 kg;

  • placenta – 5-6,5 kg;
  • lichid amniotic – 0,6-1 kg;
  • țesut adipos – 3-5 kg.

Masa glandelor mamare, țesuturile uterine și volumul de sânge circulant crește. Pentru calcularea corectă a creșterii săptămânale, trebuie să știți cât cântărea mama în expectativă înainte de începerea sarcinii. Odată cu înregistrarea timpurie, este mai ușor să aflați când greutatea începe să crească, depășind norma. Pentru a face o dietă corect, trebuie să țineți cont de perioada și boala gravidei.

Fata însărcinată care mănâncă salată

În 1 trimestru

În primele săptămâni de sarcină, pierderea în greutate este permisă conform schemei obișnuite. După 8 săptămâni, încep să apară simptome precum greața, o schimbare a preferințelor gustului. În acest moment, este foarte greu de recuperat, astfel încât o pierdere în greutate mică în timpul sarcinii în primul trimestru, care apare din cauza toxicozei, este considerată normală. Dacă mama care așteaptă nu întâmpină inconveniente în timpul sarcinii, puteți continua să mâncați mâncărurile obișnuite, eliminând gustările și cântărind în mod regulat.

În al doilea trimestru

Al doilea trimestru vine din săptămâna a 14-a. Creșterea în acest moment a sarcinii pe săptămână ar trebui să fie de aproximativ 500-800 g. Dacă această cifră este mai mare, greutatea femeii va crește. Vor fi respirații scurte, greutate în picioare, va deveni dificil să faceți plimbări zilnice. În această etapă, trebuie să consultați un nutriționist și să aflați cum să slăbiți în timpul sarcinii 2 trimestru. Reguli simple vor ajuta la reducerea câștigului săptămânal și pierderea în greutate:

  1. Luați mâncare de 5-6 ori pe zi în porții de 150-200 g.

  2. Excludeți cafeaua și cacao, înlocuiți-le cu ceaiuri din plante, băuturi cu fructe, sucuri naturale.
  3. În loc de dulciuri, există fructe uscate, fructe confiate, marmeladă, jeleu.
  4. Preferați pâinea de secară sau ovăz grosier.
  5. Adăugați mai multe legume în meniu, limitând consumul de cartofi la 1 dată pe zi.
  6. Evitați alimentele prăjite, afumate, fierte, fierte, aburite, coapte.
  7. Bea apă curată cel puțin 1,5 litri în timpul zilei.
  8. Efectuați exerciții fizice simple, plimbări.

În 3 trimestru

De la 28 la 40 de săptămâni, fătul crește activ, iar creșterea în greutate este mai rapidă. O femeie ar trebui să monitorizeze eliberarea regulată a intestinelor și vezicii urinare. Dacă lichidul și fecalele încep să se acumuleze în corpul femeii însărcinate, acest lucru va duce la edem, acumularea de kilograme în plus. Trebuie să respectați dieta obișnuită, să vă odihniți mai des, urmați recomandările pentru pierderea în greutate, prescrise de medicul dumneavoastră.

Fata însărcinată care face exerciții

Cum să slăbești gravidă fără a face rău copilului

Pentru a nu face rău bebelușului în timpul scăderii în greutate și pentru a nu obține complicații de sănătate, trebuie să întocmiți cu atenție o dietă, inclusiv alimente bogate în vitamine. O femeie însărcinată trebuie să bea:

  • oligoelemente: iod, calciu, fier, magneziu;

  • vitamine: E, A, PP, C, B;
  • fibră;
  • proteine;
  • hidrati de carbon.

În cazul în care toate componentele sunt prezente în meniu în loc de mâncare, apoi vor beneficia de întrebarea multor femei despre dacă este posibil să pierdeți în greutate în timp ce sunt însărcinate, fără a dăuna copilului, medicii răspund pozitiv. Activitatea fizică moderată este de asemenea bună pentru sănătate. Exercitarea sub supravegherea unui specialist va ajuta la menținerea tonusului muscular.

Dieta maternității pentru pierderea în greutate

Dieta corectă în timpul sarcinii pentru pierderea în greutate asigură necesarul zilnic de vitamine ale mamei și fătului. Nu se recomandă reducerea alimentelor cu dieta calorie, este mai bine să faceți porții mici. Asigurați-vă că includeți astfel de produse în meniul pentru gravide:

  • carne;

  • legume: varză, ardei gras, roșii, vinete;
  • peşte;
  • ouă
  • nuci
  • chefir și lapte;
  • nuci
  • cereale: hrișcă, orez brun, făină de ovăz, orz.

Trebuie observat echilibrul de proteine, alimente grase și glucide sau BJU:

  • proteine ​​- 110-135 g;

  • grăsimi – 25-30 g;
  • carbohidrați – 200-240 g.

La micul dejun se consumă alimente bogate în carbohidrați. Pentru prânz, alegeți alimente proteice, în loc de o cină abundentă, este recomandat să beți un pahar de kefir sau să mâncați o salată. Este imposibil să excludeți mâncărurile din carne din dietă, deoarece aceasta devine cauza apariției anemiei la o femeie însărcinată. Puteți utiliza sisteme nutriționale sigure în timpul sarcinii. Numărul de kilograme pe dieta Ducan, carne, fără sare, este bine redus. Zilele de post te vor ajuta să slăbești. Un produs este selectat și consumat în timpul zilei – pește roșu, mere, brânză de căsuță, țelină.

Orez brun într-o farfurie adâncă

Exerciții de pierdere în greutate de sarcină

Centrele de fitness sunt rezervate pentru clase speciale. Femeile sunt grupate în timp pentru a efectua exerciții de slăbit. O condiție prealabilă este consultarea unui medic. Puteți alege singuri lecțiile, ascultându-vă sentimentele și nu apelând la sarcini excesive. Cele mai eficiente sunt:

  1. Yoga. Complexul include asane statice cu respirație adecvată. Dacă urmați recomandările antrenorului, atunci pierderea în greutate în timpul sarcinii se va întâmpla rapid.

  2. Înot. Aerobicul activ al apei este contraindicat femeilor însărcinate, dar puteți înota în bazin sub îndrumarea unui instructor.
  3. Mersul pe jos. Acest tip de antrenament în timpul sarcinii include plimbări în aer liber și exerciții de alergare cu banda de rulare cu o viteză scăzută reglementată..
  4. Lecții de fitball. Ele ajută la efectuarea antrenamentelor pentru pierderea în greutate, reduc încărcarea pe coloana vertebrală și se pregătesc pentru naștere.

$ 1

Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate