Cum să slăbești cu o mamă care alăptează – dietă și exerciții pentru alăptare

Conținutul articolului



După nașterea unui copil, orice femeie care dorește să alăpteze dorește repede să revină la formele lor anterioare, iar pentru aceasta, o dietă pentru pierderea în greutate pentru o mamă care alăptează este excelentă. Înainte de a schimba dieta, trebuie să pregătiți cu atenție, să aflați ce puteți și nu puteți mânca. Dacă urmați cu strictețe recomandările nutriționiștilor, respectați regulile de nutriție pentru alăptare, atunci un rezultat pozitiv nu durează mult.

Cum să slăbești în timp ce alăptezi

În perioada nașterii unui copil, fiecare femeie devine mai bună. Creșterea în greutate este provocată de estrogenii hormonilor sexuali, care rotunjesc treptat formele femeii însărcinate. După nașterea copilului, de regulă, pleacă imediat 4-6 kilograme. Uneori, acest lucru este suficient pentru a reveni la forma lor anterioară, dar nu toate femeile sunt atât de norocoase. La o lună după naștere, doar 10 la sută dintre mame pierd în greutate în mod natural, în timp ce restul trebuie să urmeze o dietă specială.

Nutriția corectă pentru alăptare pentru pierderea în greutate are câteva reguli de bază:

  1. Un meniu echilibrat, hrănitor este cheia unui lapte matern, gustos și sănătos.
  2. Dieta pentru a pierde în greutate la o mamă care alăptează implică utilizarea obligatorie de lichide (trebuie să beți 2,5 litri de apă sau ceai pe zi).
  3. Pentru pierderea în greutate în timpul alăptării, se recomandă respectarea unei diete fracționate (de 5-7 ori la fiecare 3-4 ore).
  4. Este necesar să se limiteze drastic numărul de făină, produse de cofetărie și chiar mai bine să refuzați astfel de alimente în timpul alăptării.
  5. Este interzisă consumul de alimente conservate, prăjite, sărate, condimentate și grase.
  6. Nu cumpărați fructe și legume în afara sezonului.
  7. Nu puteți include o mulțime de alimente bogate în carbohidrați și alimente care pot provoca gaze în meniul dietei pentru alăptare..

Fata alege mâncare la frigider

Ce să mănânci atunci când alăptezi

Înainte de a introduce o nouă dietă, trebuie să aflați mai întâi ce puteți mânca alăptarea. Experții sfătuiesc să respecte aceste reguli dietetice pentru scăderea în greutate:

  1. Trebuie să mănânce mai multe legume. Au puține calorii, dar aceste produse sunt sănătoase, hrănitoare, conțin multe substanțe utile..
  2. Alimente proteice sub formă de produse lactate, pește, carne, se recomandă să mănânce de două ori pe zi.
  3. Cerealele de cereale pot fi, de asemenea, incluse în meniul alimentar al unei mame care alăptează. Sunt bine digerate, dau sațietate, furnizează organismului carbohidrați.
  4. Ca gustare între mesele principale, puteți mânca fructe, iaurturi naturale.
  5. Când o femeie alăptează, pierde mult lichid. Din acest motiv, meniul zilnic ar trebui să includă mai multe apă, compoturi de fructe uscate. Lichidul nu numai că reface resursele de lapte, dar ajută și mama care alăptează să lupte cu excesul de greutate.

Ce nu puteți mânca atunci când alăptați

Pentru a pierde în greutate eficient la o mamă care alăptează, trebuie să vă familiarizați cu lista de alimente interzise în avans. Dacă mâncați „dăunător”, atunci există riscul de a face rău bebelușului (acest lucru poate provoca alergii și alte probleme de sănătate). În plus, greutatea nu va scădea, rezultatele pierderii în greutate vor fi negative. Dieta în timp ce hrănești un bebeluș pentru pierderea în greutate implică faptul că următoarele produse ar trebui să fie complet excluse din dietă:

  • orice băuturi carbogazoase;
  • alcool;
  • carne afumată, cârnați;
  • sosuri (ketchup, maioneză și așa mai departe);
  • mancare la conserva;
  • mâncare grasă, picantă;
  • fast food;
  • cofetărie;
  • cafea instant, saci de ceai;
  • Miere;
  • lapte integral (vacă);
  • paste, cartofi (se reduce la o cantitate minimă);
  • citrice.

A ieșit mâncarea rapidă

Dieta de alăptare

Tot ceea ce mănâncă o femeie se reflectă în calitatea laptelui matern și starea de bine a nou-născutului. Având în vedere acest lucru, medicii sunt sfătuiți să adere la o dietă sănătoasă pe toată perioada de lactație. O dietă echilibrată, formată din produse sănătoase, ajută la scăparea activă a kilogramelor în plus. Dieta pentru scăderea în greutate pentru o mamă care alăptează ar trebui să fie bine gândită, să includă vitamine, oligoelemente, să aibă un conținut de calorii permis.

De câte calorii are nevoie de o mamă care alăptează pentru a slăbi

Pentru a vă întoarce rapid o cifră subțire, trebuie să calculați de câte calorii are nevoie de o mamă care alăptează. Un astfel de indicator este calculat individual pentru fiecare femeie, dar conținutul total de calorii nu este mai mare de 1300-2000 de calorii. Calculele sunt ușoare, pentru aceasta se folosește o formulă specială. Greutatea ta trebuie înmulțită cu 24 (cu activitate scăzută), 30 (activitate medie) sau 44 (pentru cele mai mobile mame care alăptează). La rezultatul obținut se adaugă 400-600 kcal. Rezultatul va fi norma de calorii zilnice pentru pierderea în greutate.

Alimente fără calorii la frigider

Dieta pentru mamele care alăptează – lista de produse

După cum am indicat anterior, meniul unei femei care alăptează ar trebui să includă doar alimente sănătoase. Dacă știți ce puteți mânca, atunci crearea unei noi diete cu rețete delicioase va fi simplă. Lista de produse pentru o mamă care alăptează în timp ce pierde în greutate arată cam așa:

  • tocană sau carne fiartă slabă (vițel, pui, iepure, curcan);
  • paste, paine integrala (nu abuzati);
  • produse lactate: brânză de vaci, brânză tare, smântână cu conținut scăzut de grăsimi, lapte;
  • pește: cod, merluci, știucă, biban, șarpe;
  • cereale din cereale: hrișcă, mei, ovăz;
  • unt (nu mai mult de 30 de grame pe zi);
  • ouă de pui (1 bucată la fiecare trei zile);
  • ulei de măsline, porumb (15-20 g);
  • legume proaspete, fierte sau aburite (dovlecel, sfeclă, morcovi, dovleac);
  • compot gătit din fructe uscate (stafide, prune, caise uscate);
  • o mamă care alăptează poate uneori să se răsfățeze cu pastilă sau mămăligă cu o compoziție naturală.

Pește roșu, piept de pui, legume și fructe

Dieta pentru a pierde în greutate la o mamă care alăptează timp de o săptămână

Există multe opțiuni pentru o dietă pentru alăptare, care depind de preferințele individuale ale femeii. Mai jos este un meniu aproximativ pentru a pierde în greutate pentru o mamă care alăptează timp de o săptămână (gustări și desert – iaurt, kefir, fursecuri de biscuiți, fructe):

Zi a săptămânii

Bucate

luni

Mic dejun: prăjim cu brânză tare, roșii în sucul propriu.

Prânz: supă de piure de legume, pește copt, salată de legume proaspete și ceai.

Cina: conopidă aburită sau coaptă la cuptor, salată de legume cu suc de lămâie, banană.

marţi

Dimineața: toast (cereale integrale), ou fiert, ceai.

Prânz: chiftele cu pui la abur, două pâine prăjite, banane.

Seara: cartofi „jacheta”, carne de curcan fiartă, măr copt.

miercuri

Mic dejun: făină de ovăz cu fructe uscate, iaurt.

Pranz: ciorba de hrisca, o bucata de vita fiarta, legume fiarte.

Cina: spaghete, salată de morcovi cu stafide, ceai sau compot.

joi

Dimineața: ou fiert, iaurt natural, pere.

Pranz: ciorba de sfecla cu smantana, curcan fiert.

Cina: hrișcă, pui fiert (sau aburit), salată de mere și morcovi.

vineri

Dimineața: făină de ovăz cu fructe uscate, semințe de dovleac, mere coapte.

Prânz: ciorbă de legume, tăieturi cu aburi de vită, ceai sau compot.

Seara: tocană de legume, carne de iepure fiartă în smântână.

sâmbătă

Mic dejun: orice terci cu unt, prăjit cu brânză, măr.

Pranz: ciorba de dovlecel cu branza, conopida coapta cu pui.

Cina: tocană de pește cu smântână, morcov, iaurt și salată de prune.

duminică

Dimineața: caserolă de brânză de vaci cu stafide, ceai.

Ziua: urechea cu pește scăzut de grăsime, chiftelute aburite din curcan, banane.

Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate