Ce fel de pâine este considerată dietetică – tipuri sănătoase, cu rețete din tărâțe, cereale integrale și făină de ovăz

Conținutul articolului



Aproape singurul produs din făină care este permis să fie consumat de majoritatea sistemelor sănătoase pentru pierderea în greutate este pâinea pentru dietă. Conține o cantitate mică de calorii și se saturează bine datorită ingredientelor care compun compoziția. Fetele care își urmează figura trebuie să includă cu siguranță o astfel de pâine de slăbit în dieta lor. Nu îl poți cumpăra doar în magazin, ci și să-l faci singur acasă.

Ce fel de pâine poți mânca atunci când slăbești

Magazinele oferă o varietate uriașă de produse fainoase cu un conținut scăzut de calorii, astfel încât puteți ridica cu ușurință ceva care nu va provoca un set de kilograme în plus și va fi pe gustul vostru. Ce fel de pâine poți slăbi:

  1. Cu tărâțe. În ea există o mulțime de fibre, contribuind la eliminarea din organism a produselor de descompunere. Contine aminoacizi sanatosi, vitamine, carbohidrati complexi.
  2. Secară. Bine satura, normalizează metabolismul.
  3. Cereale integrale. Conține cereale pentru care stomacul are nevoie de mult timp pentru a digera. Provoacă rapid un sentiment de plenitudine..
  4. Drojdia-free. Elimină problemele digestive.
  5. Rulouri de pâine. Produse din grâu, orz perlat, hrișcă, mai întâi înmuiate, apoi separate de umiditate și presate în brichete. Acestea conțin o mulțime de fibre, carbohidrați complexi, din acest motiv se saturează mult timp.

Ce este pâinea dietetică

Este necesar să înțelegem clar care produse se potrivesc acestui concept. Pâinea dietetică este un produs cu făină cu un nivel scăzut de glicemie. Acest indicator caracterizează gradul de impact al unui anumit aliment asupra glicemiei. Dacă indicele este scăzut, atunci persoana va primi destul de repede. Puteți să-l determinați studiind cu atenție compoziția produsului. Cel mai mare indice glicemic este pentru făina de grâu de calitate premium, praful de copt și aditivii de unt. Dacă oricare dintre aceste componente este prezentă în produsul de panificație, atunci aceasta nu poate fi numită dietetică..

Sfaturi nutriționiste pentru alegerea produselor:

  1. Atenție la tărâțe. Are un indice glicemic foarte scăzut..
  2. Cereale din făină integrală.

Este posibil să mâncați pâine brună atunci când slăbești

Coacerea făcută din făina de secară este considerată utilă pentru organism și este familiară tuturor din copilărie. Mâncați pâine brună când puteți slăbi, dar cu moderație. Trebuie să fie coapte din făină integrală. Produsele din acesta rețin o mulțime de nutrienți, fibre. Va fi util în special să mâncați o felie dimineața. Acest lucru va ajuta la activarea proceselor digestive..

Pâine de casă neagră

Tipuri de pâine dietetică

Există o mulțime de produse oferite de magazinele moderne, motiv pentru care uneori este foarte dificil să faci alegerea. Există mai multe tipuri de pâine dietetică:

  1. Secară. Indice glicemic scăzut, bogat în magneziu, fier, fosfor, vitamine..
  2. Cereale. Secară calorică, dar cu moderație, o astfel de pâine cu o dietă nu va provoca rău. Conține fibre grosiere al căror consum ajută la îmbunătățirea funcției intestinale.
  3. Cu tărâțe. Satura bine. Bran se umflă în stomac, astfel încât o persoană nu poate mânca multe alte alimente. Dacă vă gândiți care dintre ele este mai puțin caloric, nu ezitați să luați tărâțele.
  4. În viaţă. Conține multe oligoelemente și aminoacizi. Digestia necesită multă energie, ceea ce contribuie la pierderea în greutate..
  5. Aclorură sau fără sare. Contine zer.
  6. Biobread. Este format din mai multe tipuri de făină integrală. Nu conține arome, substanțe aromatizante, conservanți, praf de copt. Preparat cu aluat natural.

Cereale integrale

Produsul este fabricat din făină integrală. Există elemente ale boabelor integrale: germeni, tărâțe. Painea integrala este bogata in fibre, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism. Contine un complex de vitamine care scad colesterolul. Se satura mult timp, reduce riscul de a dezvolta diabet. Sfaturi pentru alegerea:

  1. Produsele din făină din cereale integrale nu pot fi luxuriante și albe..
  2. Compoziția nu trebuie să fie îmbogățită, naturală, făină cu mai multe cereale.
  3. Caloriile pot varia între 170 și 225 kcal la 100 g.

Din tărâțe

Are multe proprietăți utile:

  1. Branul conține o mulțime de fibre alimentare care reglează și curăță intestinele.
  2. Scade glicemia.
  3. Previne constipația.
  4. Îmbunătățește funcționarea sistemului digestiv, ajută nutrienții să fie mai bine absorbiți.
  5. Crește nivelul hemoglobinei. Îmbunătățește compoziția sângelui.

Cea mai utilă coacere dietetică, unde aproximativ 20% din cojile de boabe. Un adult are voie să mănânce nu mai mult de 300 g de astfel de produse pe zi, partea principală este de preferat consumată înainte de prânz. Dieta de coacere cu tărâțe nu numai că va ajuta la pierderea în greutate, se saturează foarte repede și ajută la normalizarea intestinelor. Principalul avantaj este că este bogat în vitamine și minerale, de care organismul îi lipsește la dietă..

Pâine de tărâțe cu semințe și condimente

Ce fel de pâine grosieră se vinde în magazine

Aproape fiecare producător oferă mai multe tipuri de produse făinoase dietetice care pot fi înlocuite cu cele albe. În magazine puteți cumpăra o astfel de pâine grosieră:

  • cu tărâțe;
  • biobread;
  • cu granola;
  • porumb;
  • făină de secară decojită;
  • diabetic;
  • fără drojdie;
  • Gri;
  • achloride;
  • vitamină.

Rețetă pentru pâine dietetică

Dacă înveți cum să te coace acasă, vei fi sută la sută sigur că include doar componente de înaltă calitate și utile. Veți putea alege o rețetă de pâine pentru o dietă al cărei gust va satisface toate cerințele dvs. Produsele sunt coapte la cuptor, aragaz lent. Este deosebit de convenabil să le faceți cu o mașină de pâine. Acest dispozitiv nu numai că coace produsul, dar, de asemenea, efectuează frământarea aluatului. Amintiți-vă câteva rețete simple și asigurați-vă că le folosiți..

In cuptor

  • Timp de gătit: 125 min.
  • Servire pe container: 8 persoane.
  • Valoarea energetică a vasului: 1891 kcal.
  • Scop: dieta.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: mediu.

Prima rețetă din cuptorul cu care vă veți familiariza este foarte neobișnuită. În compoziția de coacere nu există un gram de făină. Au pus tărâțe, brânză de vaci, ouă. Se dovedește nu numai cu un conținut scăzut de calorii, ci și foarte gustos, ceea ce este foarte important pentru persoanele care consumă alimente alimentare. Se recomandă utilizarea unui produs pregătit conform următoarei opțiuni dimineața sau pentru prânz.

ingrediente:

  • ouă – 8 buc .;
  • coriandru măcinat – 1 linguriță;
  • brânză de căsuță fără grăsimi – 240 g;
  • sare – 2 linguriță;
  • tărâțe de ovăz – 375 g;
  • drojdie uscată – 4 linguriță;
  • tărâțe de grâu – 265 g.

Metoda de gătit:

  1. Folosind o mașină de tocat carne, o moară sau alt obiect adecvat, măcinăm și amestecăm două tipuri de tărâțe. Turnați-le într-un bol adânc.
  2. Adăugați drojdia, ouăle, amestecați totul cu grijă.
  3. Introduceți cașcavalul ras. Se toarnă coriandru, sare. Framanta aluatul.
  4. Acoperiți o formă de silicon profund cu pergament. Puneți masa pe ea, aplatizați și lăsați să stea aproximativ o jumătate de oră.
  5. Preîncălziți cuptorul la 180 de grade. Așezați tigaia pe tigaie și gătiți o oră.
  6. Umeziți crusta pâinii finite cu apă caldă. Acoperiți tigaia cu un prosop. Se recomandă coacerea tăiată după răcire completă.

Pâine dietetică de porumb

Reteta de paine Ducan la cuptor

  • Timp de gătit: 65 min.
  • Porții Per Container: Șase.
  • Mâncăruri calorii: 1469 kcal.
  • Scop: dieta.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: mediu.

Rețeta de pâine conform Ducane în cuptor este ușoară, va dura puțin peste o oră pentru a o repeta. Produsele de patiserie preparate în acest fel sunt lăsate să mănânce în toate etapele dietei, dar cu „Attack” nu trebuie să adăugați cereale acolo. Pâinea este potrivită pentru fabricarea de sandvișuri ușoare. Se prepară pe kefir cu adăugarea de tărâțe, ouă, semințe. Dacă doriți, puteți adăuga verdeață tocată la test.

ingrediente:

  • tărâțe de ovăz – 8 lingurițe. l .;
  • piper măcinat – un vârf;
  • seminte de in – 1 lingurita;
  • tărâțe de grâu – 4 linguri. l .;
  • soda – 1 lingurita;
  • ouă – 2 buc .;
  • semințe de susan – 1 lingură;
  • sare – 2-3 ciuperci;
  • kefir cu conținut scăzut de grăsimi – 1,25 căni.

Metoda de gătit:

  1. Tărâți tărâțe. Combinați-le cu ouă, sare, piper.
  2. Se dizolvă sodă în kefir, astfel încât să se stingă. Când adăugați un produs din lapte fermentat, frământați aluatul.
  3. Introduceți imediat amestecul în formă și lăsați-l să se rumenească puțin.
  4. Preîncălziți cuptorul la 180 de grade.
  5. Presarati cultura cu doua feluri de seminte. Se pune la cuptor. Gatiti 40 de minute.

Pâine de kefir de casă conform Ducan

Rețetă de pâine Ducane într-un aragaz lent

  • Timp de gătit: 75 min.
  • Porții pe container: două.
  • Feluri de calorii: 597 kcal.
  • Scop: dieta.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: mediu.

Dacă nu aveți un cuptor sau nu doriți să-l folosiți, nu uitați de rețeta populară de pâine Ducane dintr-un multicooker. A face o asemenea coacere dietetică este foarte ușor. Ar trebui să se dovedească delicios și să completeze bine orice fel de mâncare dietetică, atât prima, cât și principală, poate fi folosită ca bază pentru sandwich-uri. Felia conține foarte puține calorii.

ingrediente:

  • tărâțe de ovăz – 8 lingurițe. l .;
  • sare – 2 ciuperci;
  • ierburi uscate – 2 linguriță;
  • praf de copt – 2 linguri;
  • ouă – 4 buc .;
  • tărâțe de grâu – 4 linguri. l .;
  • brânză de căsuță fără grăsimi – 4 linguri. L.

Metoda de gătit:

  1. Într-un bol mare, bateți cu grijă ouăle cu sare.
  2. Adăugați ierburi uscate, praf de copt.
  3. Se macină tărâțe în orice mod convenabil pentru tine. Adăugați-le la masa de ou, frământând aluatul.
  4. Intrați în cașul cu piure. Amestecați masa până este netedă..
  5. Ungeți panoul multi cu o cantitate minimă de ulei vegetal. Întindeți aluatul pe el.
  6. Gatiti la cuptor 40 de minute. După timpul specificat, întoarceți ușor ruloul și lăsați-l în aparat încă 10 minute să se rumenească.

Pâine gata preparată cu semințe de susan, conform Ducan

Rețetă pentru pâine cu tărâțe într-un producător de pâine

  • Timp de gătit: 195 min.
  • Servire pe container: 6 persoane.
  • Valoarea energetică a vasului: 1165 kcal.
  • Scop: dieta.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: ușor.

Rețeta de pâine cu tărâțe într-o mașină de pâine va atrage toți proprietarii acestui aparat de bucătărie. Procesul de coacere durează mult timp, dar frământarea manuală nu este necesară. Trebuie doar să încărcați toate produsele sub forma unei mașini de pâine, să alegeți modul corespunzător, iar dispozitivul va pregăti în mod independent aluatul, îl va lăsa să se potrivească. Mâncarea este absolut sigură, conține puține calorii..

ingrediente:

  • apa – 0,2 l;
  • seminte de in – 2 linguri. l .;
  • tărâțe de grâu – 4 linguri. l .;
  • făină de secară – 0,2 kg;
  • ulei vegetal – 4 linguri. l .;
  • kefir – 0,4 l;
  • drojdie uscată – 2,5 linguriță;
  • sare – 1 lingură;
  • zahăr – 2 linguri;
  • făină de grâu – 0,5 kg.

Metoda de gătit:

  1. Turnați apă încălzită și kefir în forma de făină de pâine.
  2. Adăugați sare și zahăr.
  3. Adăugați tărâța, zdrobită la o stare de făină. Adăugați semințe de in.
  4. Se toarnă într-o găleată de ulei de floarea soarelui.
  5. Cerneti ambele tipuri de faina, adaugati la alte produse.
  6. Adăugați drojdia.
  7. Setați modul la „Basic” (în funcție de modelul aparatului, numele poate diferi, principalul lucru este că timpul total de gătit este de trei ore). Gradul de crustă prăjită poate fi stabilit la discreția dumneavoastră. Trei ore mai târziu, scoateți ruloul finit de pe mașina de pâine, serviți. Nu tăiați la cald.

Pâine tocată cu nuci

Pâine dietetică într-un aragaz lent

  • Timp de gătit: 115 min.
  • Porții pe container: trei.
  • Valoarea energetică a vasului: 732 kcal.
  • Scop: dieta.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: mediu.

Pâinea dietetică aromată într-un aragaz lent se prepară rapid. La frigider, va rămâne proaspăt aproape o săptămână, nu se va înnegri și nu se va deteriora. A face coacerea dietei este ușoară, trebuie să pregătiți ingredientele, să frământați aluatul, să puneți în vasul aparatului și să coaceți într-un anumit mod. Pâinea se întunecă, cu o structură densă și un miros grozav.

ingrediente:

  • apă – 150 ml;
  • zahăr – o jumătate de lingură;
  • coriandru măcinat – 0,5 linguriță;
  • malt – 0,5 linguri. l .;
  • aluat de secară – 200 ml;
  • sare – un vârf;
  • ulei vegetal – 1,5 linguri. l .;
  • fulgi de ovăz – 175 g;
  • făină de secară – 175 g.

Metoda de gătit:

  1. Puneți malț, zahăr, sare într-un bol mare. Amesteca.
  2. Adăugați coriandru tocat.
  3. Se toarnă în ulei vegetal și apă, se amestecă cu atenție ingredientele.
  4. Adăugați ambele soiuri de făină după cernere.
  5. Se toarnă dospitul treptat, începând să frământăm aluatul.
  6. După ce a primit o masă elastică și omogenă, așezați-o în vasul multicooker, după ce ați uns grăbit pereții și partea de jos cu ulei vegetal.
  7. Setați modul în care temperatura va fi menținută la 40 de grade. Păstrați-o așa cam 8 ore.
  8. Porniți „Coacerea” timp de o oră. Se răcește pâinea, se taie și se servește.

Trei felii de pâine pe o farfurie

Reteta de paine proteica

  • Timp de gătit: 135 min.
  • Servire pe container: 4 persoane.
  • Mâncăruri calorii: 1821 kcal.
  • Scop: dieta.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: mediu.

Dacă, pe lângă alte calități, în coacerea dietei, prețuiești soiul, nu uita rețeta pentru pâinea proteică. Conține puțin mai multe calorii decât produsele făinoase anterioare, dar se dovedește a fi plăcut gustului, deloc proaspăt. Spre deosebire de alte tipuri de coacere dietetică, proteinele nu ies înfundate și dense, ci ușor luxuriante, moi. A învăța să gătești cu această rețetă este un lucru indispensabil pentru toți oamenii care doresc să slăbească..

ingrediente:

  • făină integrală de grâu – 100 g;
  • sare – 2 linguriță;
  • tărâțe de grâu – 40 g;
  • praf de copt – 20 g;
  • migdale dulci – 200 g;
  • albusuri de ou – 14 buc .;
  • seminte de in – 200 g;
  • brânză de căsuță fără grăsimi – 0,6 kg;
  • semințe de floarea soarelui – 80 g.

Metoda de gătit:

  1. Porniți cuptorul în avans pentru a se încălzi până la 180 de grade.
  2. Turnați făina cernută într-un bol, tărâțe, amestecați.
  3. Adăugați sare, praf de copt, migdale, semințe de in.
  4. În porții, adăugați brânză de vită rasă în masă.
  5. Pune veverițele bătute până când spumă luxuriantă groasă.
  6. Pune aluatul în formă. Este necesar să stropiți fier cu făină, siliconul poate fi folosit imediat.
  7. Presarati cultura cu seminte de floarea soarelui.
  8. Introduceți-l la cuptor pentru o oră. Îndepărtați pâinea numai când s-a răcit complet..

Pâine de proteine ​​de casă

Paine de secară cu tărâțe

  • Timp de gătit: 255 min..
  • Porții pe container: cinci.
  • Valoarea energetică a vasului: 1312 kcal.
  • Scop: dieta.
  • Bucătărie: europeană.
  • Dificultate: mediu.

Pâinea de secară cu securi cu tărâțe de casă este mult mai gustoasă decât una cumpărată din magazin, oarecum amintește de Borodino, dar totuși o depășește. De asemenea, puteți găti astfel de produse alimentare coapte dietetice în aparate electrice speciale, dar acum vi se va prezenta o rețetă folosind un cuptor obișnuit. Asigurați-vă că luați notă de această rețetă uimitoare..

ingrediente:

  • lapte – 0,25 l;
  • tărâțe de secară – 60 g;
  • zahăr – 0,5 linguriță;
  • făină de secară – 150 g;
  • sare – 1 linguriță;
  • făină de grâu – 180 g;
  • ulei slab – 45 ml;
  • drojdie uscată – 2 linguriță.

Metoda de gătit:

  1. Amestecați laptele cald cu drojdia și zahărul. Lăsați scurt într-un loc unde nu există schițe. Lichidul trebuie acoperit cu o spumă..
  2. Când are loc fermentarea, se toarnă ulei vegetal și sare. Se amestecă ușor.
  3. Se introduce faina de grau de doua ori cernuta. Se amestecă până când masa este uniformă și groasă..
  4. Introduceți tărâțe, făină de secară în porții mici. Nu înceta să agite.
  5. Când masa devine densă, așezați-o pe o placă de lemn. Continuați să frământați cu mâinile.
  6. Acoperiți aluatul cu un prosop sau o înveliș și păstrați la cald o oră.
  7. Ungeți mucegaiul cu ulei vegetal.
  8. Faci aluatul. Pune-l pe formular. Lasă încă o oră să vină..
  9. Preîncălziți cuptorul la 185 de grade.
  10. Utilizați un cuțit ascuțit pentru a face mai multe tăieturi diagonale superficiale pe test. Dai forma la cuptor pentru o oră și jumătate.

Atenţie! Informațiile prezentate în articol sunt destinate doar orientării. Materialele articolului nu necesită tratament independent. Doar un medic calificat poate face un diagnostic și poate oferi recomandări de tratament pe baza caracteristicilor individuale ale unui anumit pacient.

Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate