Ce este proteină și care este mai bine

Conținutul articolului



Proteina este un participant cheie la procesele fiziologice importante, fără de care funcționarea organelor și sistemelor nu poate avea loc. Suplimentele proteice sunt mai populare în rândul sportivilor, deoarece ajută la îmbunătățirea performanței și la creșterea masei musculare slabe..

Ce sunt proteinele

Aceste substanțe sunt cele mai importante elemente de construcție ale corpului uman. Proteinele sunt în fiecare organ și celulă, în plus, servesc ca surse indispensabile de energie. Dacă nu intră în organism o cantitate suficientă de proteine, ficatul transformă proteinele în grăsimi, formând astfel un stoc de sursă de forță accesibilă rapid. Absorbția unei substanțe începe imediat după ce intră în stomac cu alimente și durează mult timp, în comparație cu procesul de digerare a carbohidraților. Prin urmare, atunci când consumă alimente proteice, o persoană se simte plină timp de câteva ore.

Din ce sunt proteine? Compoziția acestei substanțe include aminoacizi, care sunt transportați de sânge în fiecare celulă de țesuturi și organe. Proteinele joacă un rol important în viața și creșterea organismului, sunt capabile să normalizeze echilibrul de apă și acid-bază. Fără aminoacizi, crearea de enzime, hormoni este imposibilă, iar aceasta este doar o mică parte din funcțiile acestor substanțe. Formula chimică a moleculei proteice este următoarea: H2N – CH (R) –COOH.

Pentru ce este proteina?

Proteine, polipeptide și proteine ​​- numele unui element, care constă dintr-un lanț de aminoacizi. Componenta servește ca bază a țesuturilor și a blocului principal de construcție al corpului. Pentru ce este proteină și pentru ce este vorba? Aportul regulat de proteine ​​în corpul uman garantează echilibrul de azot și crește rata de formare a mușchilor. Proteinele sunt substanțe care conțin un număr mare de aminoacizi. Pot fi de natură vegetală sau animală..

De ce bea proteine? Cu un consum regulat al unui produs care conține multe proteine, sportivii cresc volumul muscular și mențin încărcarea energetică necesară pentru un antrenament complet. În același timp, cantitatea potrivită de proteine ​​pentru o persoană implicată în culturism depinde de gradul de intensitate al sportului. Pot fi consumate zilnic până la 2-3 grame de proteine ​​la 1 kg de greutate corporală. Pentru ca aminoacizii să fie absorbiți în mod corespunzător, carbohidrații trebuie să fie prezenți și în dietă..

Ce ajută proteina să realizeze culturistii? Dacă folosești în mod regulat substanța în paralel cu sportul:

  • începe o creștere a masei musculare;
  • depozitele de grăsime se vor arde rapid (aceasta se datorează faptului că proteina suprima bine foamea, în plus, rata de descompunere a grăsimilor depinde de volumul muscular: cu cât sunt mai multe, cu atât este mai ușor pentru o persoană să piardă în greutate);
  • sănătatea se va îmbunătăți (proteinele asigură reînnoirea fiecărei celule din corp);
  • corpul sportivului va deveni mai proeminent (asta se datorează creșterii masei musculare și ajută la pierderea în greutate).

Praf de proteine ​​în ciorbe

Proteine ​​de creștere musculară se agită

Acest produs aparține grupului de produse nutritive sportive și este o sursă bogată de proteine, în timp ce pulberea de proteine ​​nu crește aportul zilnic de calorii. Este bine să bei un shake proteic pentru toți cei implicați serios în sport, încercând să-și îmbunătățească mai repede corpul. În acest caz, alegerea produsului trebuie să se bazeze pe intensitatea antrenamentului, frecvența și parametrii individuali ai unei persoane (greutate, înălțime etc.).

Puteți bea cocktailuri înainte sau după jocul cu sport timp de o jumătate de oră. Este de dorit ca temperatura băuturii să fie de aproximativ 37 de grade – acest lucru va îmbunătăți digestibilitatea nutrienților. Luând un shake de proteine ​​noaptea nu poate fi benefic decât dacă bei un anumit tip de produs care este absorbit mult timp. Pentru a obține efectul scontat, pulberea trebuie diluată în 250-300 ml de lichid, apoi proteina este absorbită de corp în întregime.

Pentru creșterea în greutate

Pentru a crește greutatea corporală, este important să mănânci o mulțime de alimente proteice, dar nu toată lumea este capabilă să mănânce cantitatea potrivită de alimente pentru a compensa lipsa de proteine ​​din organism (în special pentru sportivi). În acest scop, au fost create suplimente proteice care conțin o proporție mare de proteine. Puteți cumpăra praf de proteine ​​în orice magazin de nutriție sportivă. Cu toate acestea, merită să înțelegem că proteinele pentru creșterea în greutate sunt doar un plus la dieta obișnuită și nu un înlocuitor pentru alimentele proteice (brânză de vaci, alte produse lactate, carne, fasole etc.).

Cel mai eficient este să consumi aminoacizi în combinație cu sport, odihnă bună și o dietă echilibrată. O persoană care decide să bea un shake proteic pentru a câștiga greutate corporală, dar nu participă la sport, ar trebui să se asigure de cel puțin o activitate fizică minimă (jogging de câteva ori pe săptămână, exerciții fizice zilnice, dezvoltarea unui grup muscular specific). În caz contrar, proteina rezultată va fi redundantă, deci nu va fi absorbită de organism, iar grăsimile și carbohidrații din produs se vor așeza în exces în greutate pe corp sub formă de depozite..

fete

Sexul corect, fitness-ul, folosesc adesea nutriția sportivă, inclusiv shake-urile proteice. Proteina pentru fete este un aminoacid care este responsabil nu numai pentru dezvoltarea mușchilor, dar ajută și la:

  • pentru a stabili funcționarea tractului digestiv;
  • restabilirea nivelului hormonal;
  • livrează oligoelemente și nutrienți țesuturilor corpului;
  • îmbunătățirea funcțiilor de protecție a omului.

Nu există nicio diferență în efectul aminoacizilor asupra organismelor de sex feminin și masculin: pentru o persoană care se ocupă cu intensitate intensă de culturism, aportul zilnic de substanță trebuie să fie de aproximativ 1-2 grame pe kilogram de greutate corporală. Proteinele care intră în organism sub formă de suplimente îndeplinesc aceleași funcții la bărbați și femei, astfel încât pulberea proteică nu este împărțită în femei și bărbați (cu excepții rare, în care nutriția sportivă poate conține hormoni sexuali, dar acest lucru este neapărat indicat pe pachet).

Fata bea un shake proteic

Pentru pierderea în greutate

În plus față de creșterea în greutate, un supliment nutrițional poate îndeplini funcția complet opusă și poate fi folosit pentru pierderea în greutate. Acest lucru poate fi obținut prin alegerea unei diete potrivite, tipul și intensitatea antrenamentului sportiv. Consecința exercițiilor fizice obișnuite și a alimentației scăzute de calorii va scăpa de depunerile în exces din organism. Cu toate acestea, întrucât organismul începe să ardă nu numai grăsimi, ci și mușchi atunci când este deficitar în calorii, este important să consumăm suficientă proteină în timpul pierderii în greutate pentru a preveni pierderea țesutului muscular.

Proteine ​​pentru pierderea în greutate, fetele și bărbații au nevoie nu numai de a păstra mușchii existenți, ci și de a construi un țesut muscular nou. Aminoacizii ajută organismul să piardă în greutate în mod corespunzător, permițând doar acele acumulări care au o structură grasă în consum. În același timp, este important să se angajeze activ în sport, în caz contrar, proteinele consumate vor fi depuse în organism cu noi pliuri. Când consumați proteine ​​pentru pierderea în greutate, trebuie să respectați această regulă: ar trebui să existe un minim de carbohidrați nocivi în meniu și trebuie să consumați cu 15% mai puține calorii decât cheltuiți pe zi.

Tipuri de proteine ​​în nutriția sportivă

Există o mulțime de soiuri ale produsului, iar aditivii sunt împărțiți în funcție de tipul de materie primă și gradul de purificare. Mai mult, al doilea factor joacă un rol mult mai mic decât primul. Tipurile de proteine ​​și scopul produsului sunt strâns legate, deoarece fiecare tip de supliment este eficient și eficient. Pentru a alege proteina potrivită pentru o anumită sarcină, merită analizată caracteristicile fiecărui tip de proteină.

Zer

Numele produsului indică faptul că este fabricat din zer. O caracteristică distinctivă a acestui supliment este digestibilitatea rapidă (procesul durează minimum de timp în comparație cu alte tipuri de proteine), de aceea este mai bine să folosiți proteine ​​din zer solubile imediat înainte sau după antrenament. Produsul conține proteine ​​din carne, prin urmare nu este potrivit pentru vegetarieni. În funcție de gradul de purificare, acesta se împarte în:

  • hidrolizat de proteine ​​din zer;
  • izolat de proteine ​​din zer;
  • concentrat de proteine ​​din zer.

Cazeină

Un supliment alimentar de acest tip are un preț mai mare decât alții, dar se distinge printr-o compoziție mai utilă (bogată) de aminoacizi. Cu toate acestea, proteina de cazeină este absorbită de organism mai mult timp, prin urmare, este necesar să bea un cocktail înainte de antrenament sau chiar noaptea. La persoanele mature, proteina de cazeină poate provoca alergii, așa că folosiți proteina cu precauție. Produsul este preparat prin lapte curdling, acasă poate fi înlocuit cu brânză de căsuță naturală acră (este mai puțin gras). În funcție de gradul de purificare, produsul se împarte în:

  • cazeinat de calciu;
  • cazeină micelară.

Cupa de proteine ​​din cazeină

Proteină din soia

Substanța este obținută din soia, deci produsul are un cost relativ redus. Cu toate acestea, proteinele vegetale, inclusiv proteina din soia, nu au un profil complet de aminoacizi și nu sunt capabile să stimuleze sinteza proteinelor așa cum fac alte tipuri de produse. Dacă creșteți doza suplimentului și completați produsul cu lecitină, efectul va fi mult mai bun. Avantajul proteinelor din soia și cânepă este că se umflă foarte mult la frământare, ceea ce este foarte potrivit în timpul pierderii în greutate (băutura dă senzație de sațietate).

Care proteine ​​este mai bună

Potrivit multor sportivi, proteina din zer este cea mai bună: produsul este bine absorbit de organism, satura corpul cu substanțe utile pentru recuperarea rapidă a unei surse de energie, cum ar fi ATP. În plus, suplimentul stimulează anabolismul, accelerând astfel creșterea musculară. Cu toate acestea, principalul dezavantaj al proteinei din zer este costul relativ mare..

Este imposibil să spunem că cea mai bună proteină este cea obținută din zer, deoarece pentru fiecare sportiv, acest tip de nutriție sportivă poate fi mai util, în funcție de obiectivele, sistematicitatea și intensitatea antrenamentului sportivului. Luați în considerare avantajele și dezavantajele fiecărui tip de proteine:

  1. Cazeină. Avantajele suplimentului includ prezența tuturor aminoacizilor esențiali în proteină și constanța acesteia, cu care organismul asimilează produsul mult timp. Deci, luând o porție de proteine ​​noaptea, nu vă puteți face griji cu privire la distrugerea țesutului muscular – cazeina va oferi mușchilor componentele necesare recuperării lor. Digestibilitatea slabă este considerată un minus al suplimentului: intrarea în proteine ​​stomacale este curdled, transformându-se într-o forfotă continuă și încetinind procesul de digestie nu numai al său, ci al tuturor celorlalte tipuri de proteine. Utilizați cazeina este pentru cei care doresc să slăbească, deoarece dă o senzație de sațietate de lungă durată..
  2. Zer Produsul este împărțit în trei tipuri în funcție de gradul de purificare, printre care se remarcă izolatul de proteine ​​din zer. Avantajele sale sunt gustul plăcut, calitatea excelentă și digestibilitatea bună. Suplimentul nu conține lactoză, nici grăsimi, în timp ce proteina are toți aminoacizii necesari pentru dezvoltarea și creșterea volumului muscular. Dezavantajul aditivului este costul relativ ridicat și probabilitatea ridicată de a achiziționa mărfuri de calitate scăzută, deoarece unii producători amestecă alte tipuri de proteine ​​în el.
  3. Soia. Este considerată cea mai puțin eficientă proteină pentru sportivi, deoarece conține un set incomplet de aminoacizi. În plus, proteina de soia are capacitatea de a se transforma în estrogen, ceea ce este nedorit pentru sportivii de sex masculin. Avantajul suplimentului este beneficiul său pentru organism: proteina întărește sistemul imunitar, normalizează colesterolul și reduce riscul de cancer.
  4. Ou. Avantajele produsului sunt o digestibilitate excelentă și o compoziție bogată, perfect echilibrată de aminoacizi. Dezavantajele suplimentului sunt prețul ridicat și gustul neplăcut..
  5. Proteine ​​de pește. Dezavantajul suplimentului este că aminoacizii necesari în corpul sportivului sunt slab absorbiți, de aceea produsul este practic inutil pentru culturist.
  6. Orez, proteine ​​de mazăre etc. Proteinele de cereale nu sunt foarte eficiente pentru sportivii care doresc să câștige masa musculară, deoarece au o valoare biologică scăzută. În plus, aminoacizii vegetali se descompun încet și sunt absorbiți. Unele suplimente conțin inhibitori care inhibă digestia. Avantajul produsului este prețul mic..
  7. Macelarii. Suplimentul nu conține practic nici colesterol și grăsimi și este făcut din proteine ​​de vită. Avantajul produsului este prezența creatinei în compoziția sa, care în plus stimulează creșterea și forța musculară. În plus, proteina din carne este bine absorbită și are un profil bogat de aminoacizi. Dezavantajele acestui tip de nutriție sportivă includ costuri ridicate.

Ceas de măsurare, ceașcă de cocktail și proteine ​​de soia

Cum să luați proteine

Pentru creșterea mușchilor, o persoană este optimă să consume 1,5-2 grame de proteine ​​pe kilogram de greutate. Consumul de proteine ​​este mai bine de două ori pe zi, deoarece la un moment dat organismul este greu să absoarbă o cantitate mare de proteine. În acest caz, este mai bine să bei un cocktail între mese: în zilele de antrenament – între micul dejun și prânz și după imediat după curs. În zilele obișnuite, consumul inițial al unei băuturi proteice se poate face în loc de o gustare de o zi și a doua oară înainte de cină.

Cum se face un shake proteic

Pentru a face un cocktail, puteți pur și simplu să amestecați pudra cu apă, suc sau lapte. Opțional, puteți face o băutură cu mai multe componente folosind rețete din rețea. Principalul lucru este că shake-urile proteice nu ar trebui să fie fierbinți, altfel unele dintre proprietățile benefice se vor pierde. Indiferent dacă te străduiești să slăbești sau să câștigi masă musculară, prepararea cocktailurilor nu este diferită. Cu toate acestea, în primul caz, trebuie să înlocuiți 1-2 mese pe zi cu o băutură proteică, în ultimul caz, suplimentați dieta obișnuită cu aminoacizi. Metoda de gătit:

  • măsurați cantitatea potrivită de proteine ​​cu o lingură de măsurare;
  • adăugați niște vanilie;
  • amestecă pulberea cu limonada sau laptele (200 ml);
  • agitați amestecul într-un agitator.

Beneficiu și rău

Proteina este un ajutor indispensabil în procesul de construcție a țesutului muscular, care au nevoie de materiale suplimentare de construcție în timpul încărcărilor intense. Ca orice produs, suplimentul are avantaje și dezavantaje. Ce este proteina utilă, pe lângă faptul că ajută la creșterea volumului muscular:

  • suprima foamea, contribuind la reducerea aportului caloric zilnic al dietei și contribuind astfel la pierderea în greutate;
  • scade glicemia;
  • poate servi drept gustare sănătoasă și sănătoasă la serviciu sau în excursie;
  • odată cu aceasta, puteți compensa lipsa de proteine ​​din dietă, ceea ce este valabil mai ales pentru vegetarieni;
  • include un complex de aminoacizi necesar organismului;
  • rapid absorbit, fără a lăsa senzația de greutate;
  • ajută la creșterea încărcării de energie, rezistență, rezistență;
  • normalizează nivelul insulinei.

Pe lângă aspectele pozitive, suplimentul proteic are mai multe dezavantaje. Care ar putea fi răul:

  • pulberea poate provoca tulburări alimentare (acest lucru se aplică persoanelor care nu tolerează lactoza);
  • dozele excesive de supliment pot deteriora rinichii sau ficatul;
  • îndulcitori chimici, arome și alte substanțe adăugate de producători la produs sunt reflectate negativ în organism.

Omul bea un shake proteic

Efecte secundare

Citiți cu atenție eticheta înainte de a cumpăra un supliment sportiv: producătorul indică de obicei efectele secundare ale proteinei. Probleme cu cazeină / pudră de zer pot apărea la persoanele care au probleme la nivelul intestinului sau la intoleranță la lactoză. În plus, odată cu abuzul de aminoacizi, rinichii sunt expuși la stres excesiv. Pentru a evita dezvoltarea condițiilor patologice, este necesar să se controleze cantitatea de proteine ​​care intră în organism. Un alt efect negativ al aportului excesiv de proteine ​​poate fi obezitatea..

Contraindicații

Știind ce este o proteină și că lipsa proteinei duce la tulburări diverse în funcționarea organelor interne și a sistemelor umane, merită să înțelegem, totuși, că unele proteine ​​sunt contraindicate. Pentru a refuza să luați un supliment sportiv este necesar pentru persoanele cu:

  • boli renale, insuficiență renală;
  • dispozitie genetica la boli ale rinichilor, ficatului;
  • alergie la componente;
  • intoleranță la lactoză (atunci când se utilizează proteină din zer / cazeină).
Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Distribuie prietenilor
Recomandări și sfaturi în orice domeniu al vieții
Adauga un comentariu

Dând clic pe butonul „Trimiteți comentariul”, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal și accept politica de confidențialitate