Brânză pe o dietă – este posibil să mănânci și care dintre ele, cum să alegi conținutul caloric, varietatea și compoziția

Conținutul articolului



Dieteticienii din întreaga lume se ceartă în mod constant despre posibilitatea introducerii brânzei în dieta unei persoane care vrea să slăbească. Opiniile sunt diferite, dar toate sunt de acord cu privire la utilitatea unui astfel de produs ca sursă de proteine, acid lactic și macronutrienți. Pentru a înțelege dacă este posibil să mâncați brânză la o dietă, trebuie să cunoașteți regulile de bază la alegere – procentul de conținut de grăsime, conținut de calorii, cantitatea de proteine ​​de origine animală și gust.

Dieta de brânză

Un număr mare de soiuri de brânză sunt create în lume, dar nu fiecare dintre ele este recomandat să fie utilizat în timpul pierderii în greutate, deși nu este interzis să se bucure de o bucată mică de brânză tare chiar grasă. Principala condiție este calitatea, compoziția nu trebuie să conțină grăsimi vegetale dăunătoare, deoarece proprietățile utile ale brânzei depind de respectarea tehnologiei corecte de gătit. Adesea, costul unui produs bun este mult mai mare decât prețul analogilor de calitate scăzută. Dar întrebarea principală nu este nici măcar în calorii, ci în cantitatea mâncată.

Tabel de clasificare a brânzeturilor după metoda de producție:

Proaspăt

Fără maturare

Brânză de vacă

Moale

Spălat

Trou du Crus, Afidelis

 

Crustă „pufoasă”

Bree, Camembert

Semisolid și presat

Fiert

Maasdam, parmezan

 

nefiartă

Gouda, Cheddar, Edamer

 

Saramură

Feta, brânză feta, suluguni

 

Cu mucegai

Roquefort, albastru bavaria

 

Topit

Rambola, viola

 

Afumat

Carnati fierti

Beneficiile și prejudiciile brânzei pentru organism

Foarte des produsele de brânză sunt folosite ca adaos la salate, gustări și sandwich-uri. Dacă îl consumați la micul dejun, la prânz sau la o cină târzie, nu se vor adăuga probleme cu excesul de greutate. Datorită conținutului de proteine ​​și capacității de a produce hormonul responsabil de sațietate, nu este necesar să mâncați o cantitate mare pentru a satisface foamea. În plus, diferite soiuri sunt bogate în calciu, fosfor, magneziu și potasiu, lactoză, vitaminele A și D, care ajută la menținerea sănătății. Dar situația intoleranței individuale este destul de reală.

Diferite soiuri de brânză și legume pe o farfurie

Este posibil să mâncați brânză cu o dietă

Întrebarea dacă este posibil să mănânce brânză la o dietă îi îngrijorează pe mulți oameni care doresc să slăbească, deoarece acest produs este utilizat în dieta aproape oricărei persoane și este dificil să-l refuze. Nutriționiștii recomandă alegerea brânzei scăzute de calorii pentru o dietă, renunțarea la soiurile tari și supraîncălzite (în special sărate și picante), precum și soiurile cu umplutură. Principalul criteriu de selecție este calitatea și data de expirare: nu puteți mânca mucegai, chiar și după tăierea mucegaiului, deoarece este plin de intoxicații grave.

Cum să distingi un produs de calitate scăzută:

  • ia în considerare cu atenție compoziția de pe ambalaj (nu este acceptabilă în compoziția impurităților uleiului de palmier sau a altor grăsimi vegetale);
  • culoare omogenă, fără pete luminoase și urme de „revitalizare” (înmuiere, tăiere);
  • prinde aroma, absența mirosurilor străine;
  • nu poate fi ieftin.

Dieta cu brânză

Un număr mare de programe de pierdere în greutate permit utilizarea de produse pentru coșuri. Dieta pe brânză și cafea a câștigat popularitate specială recent, deoarece nu este nevoie să gătiți constant ceva, iar acest lucru economisește mult timp. Durata sa este de 10 zile. În timpul scăderii în greutate, este interzis să mâncați legume și fructe, puteți doar ouă și băuturi cu lapte acru (un pahar de kefir sau iaurt de casă fără umpluturi). Există însă și alte variante – o dietă cu brânză și vin sau o dietă standard cu brânză (puteți adăuga supă sau salată cu legume în dietă).

Brânză și un pahar de vin roșu

Dieta lui Ducan

Franța, după cum știți, este locul de naștere al producției de brânzeturi, așa că acest produs din sistemul nutrițional de la nutriționistul francez Pierre Ducane nu ar fi putut face fără el. Având în vedere caracteristicile sistemului alimentar, întrebarea dacă este posibil să brânzi pe o dietă Ducane, cu siguranță nu va funcționa. Sistemul de nutriție este împărțit în 4 etape, dieta fiecăruia dintre ele are propriile sale caracteristici, de exemplu, brânza degresată este permisă în toate etapele (chiar și în timpul atacului), 30 de grame pot fi introduse în stadiul de alternanță, cu un conținut de grăsime de până la 6,5%. Conținutul de grăsimi de până la 20% este permis în timpul fixării, dar în cantități mici.

Dieta japoneză

Unul dintre cele mai dure, dar eficiente sisteme de dietă pentru pierderea în greutate este dieta japoneză de 14 zile. Celor care doresc să slăbească li se interzice să își schimbe dieta, să confunde succesiunea zilelor, să consume sare, alcool, zahăr și dulciuri. O condiție prealabilă este să beți 1,5 litri de apă minerală nemișcată sau apă fiartă. Brânza la dieta japoneză este permisă, dar nu mai mult de 1 bucată (15 grame) pe zi, ca adaos la meniu. Nu puteți numi un astfel de program nutrițional „flămând”, deoarece există multe feluri de mâncare cu pește, carne, legume și fructe (neîndulcite) în el. Permis să bea cafea și ceai neîndulcit.

Este posibil să brânzi pe o dietă Maggi

Printre cei care doresc să slăbească, așa-numita dietă de ouă câștigă popularitate. Nu este nevoie să numărați calorii, deoarece se bazează pe reacții biochimice din organism. Doar asigurați-vă că respectați strict dieta. Nu există contraindicații pentru un astfel de sistem de pierdere în greutate, persoanele cu vârste absolute și greutatea inițială îl pot folosi. Este permis să mănânce mâncăruri cu carne și pește, ouă, legume și fructe, dar nu toată lumea este potrivită pentru dieta Maggi. Pentru soiurile tari conținutul de grăsimi de 17% este permis, dar pot fi înlocuite cu brânză de căsuță cu conținut scăzut de grăsimi, brânză feta sau mozzarella.

Cu o dietă proteică

Dietele cu conținut scăzut de carbohidrați (inclusiv proteine) sugerează consumul de carne, pește și ouă. Este posibil să brânzi pe o dietă proteică? Conținutul ridicat de proteine ​​și carbohidrați în acest produs îi permite să servească drept un plus excelent la un astfel de sistem de nutriție. Este adevărat, este permis să mănânci doar soiuri cu conținut scăzut de grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi (Adyghe, feta, tofu). Această metodă este foarte eficientă în pierderea în greutate, dacă combinați antrenamentul regulat cu acesta, deoarece proteinele sunt materialul de construcție pentru masa musculară. Este interzis să adăugați în meniu produse coapte, fructe bogate în calorii și băuturi carbogazoase.

Brânză și cuțit Adyghe

Ce fel de brânză pot mânca cu o dietă

Toate programele de pierdere în greutate sunt concepute pentru a arde în siguranță excesul de greutate, dar există adesea situații când doar apă (cu abundență de sare) sau țesut muscular (cu deficit de proteine) pleacă. Ce fel de brânză pot mânca cu pierderea în greutate? Un produs de bună calitate nu va dăuna cifrei, chiar vă va ajuta să scăpați de excesul de kilograme obosite, așa că, cu siguranță, trebuie să îl mâncați în timp ce slăbește, poți alege ca fel de mâncare independent sau să adaugi la diferite rețete.

Cele mai populare soiuri recomandate de nutriționiști:

brînză

Conținut de calorii – de la 160 la 260 kcal, conținut de grăsimi – până la 20%, proteine ​​- 20 de grame.

Folosiți ca aditiv la feluri de mâncare și ca masă independentă. Gust salbos obținut din lapte de capră sau vacă.

ricotta

Calorii – 172 kcal, conținut de grăsimi – de la 8 la 24%, proteine ​​- 11 grame.

În compoziție – proteina albumină, care contribuie la absorbția rapidă, obținută din ser.

tofu

Până la 90 kcal, 5% grăsimi, proteine ​​- 8 grame.

Fabricat din soia, conținut de calorii foarte scăzute, compus dintr-un număr mare de aminoacizi și proteine ​​vegetale de înaltă calitate.

brânză mozzarella

Până la 280 kcal, 17-24% grăsimi, proteine ​​- 28 grame.

Merge bine cu ierburi, roșii coapte și ardei. Gustos și sănătos.

feta

290 kcal, 24% grăsime, 17 grame de proteine.

Folosit ca supliment alimentar (în special pentru salatele de legume), la cumpărare, acordați atenție compoziției, denumirii și datelor de expirare.

Saramură

Una dintre cele mai bune soiuri pentru pierderea în greutate este brânza saramură. Se prepară din diferite tipuri de lapte (capră, vacă, oaie). Cu o pregătire adecvată, astfel de soiuri sunt frânte, se disting prin absența unei cruste dure. În magazine puteți vedea mozzarella, suluguni, Adyghe. Tipurile de brânză murate au adesea un gust sărat și sunt vândute în ambalaje sub vid, în saramură. Atunci nu își vor pierde proprietățile în timpul depozitării. Conținutul de calorii al unui astfel de produs este scăzut, de aceea este permis să îl consumi cu aproape orice program de slăbit.

Solid de calorii reduse

Pentru iubitorii de brânzeturi tari, un sistem nutrițional cu absența lor poate fi un adevărat test, o lovitură pentru sistemul nervos. Brânzeturile cu un procent redus de conținut de grăsime sunt greu de găsit în magazine, astfel încât cei care pierd în greutate învață adesea să gătească produsul în sine. Pe internet există un număr mare de rețete pentru prepararea brânzei în condițiile gătitului acasă. Dintre soiurile cunoscute cu conținut scăzut de calorii semi-solide, merită să alegeți Gaudette, Fitness (produs în Rusia sau Belarus), Oltermani (conținut de grăsimi până la 17%). Alimentele cu calorii mai mari de 20% pot fi consumate în porții mici..

Brânză olandeză

Este posibil să mâncați brânză procesată în timp ce pierdeți în greutate

Brânza cremă cu conținut scăzut de grăsimi nu este ușor de găsit în magazine. Deseori, alimentele cu conținut mediu de grăsimi (de la 25 la 45 la sută) cad sub braț. Brânza cremă cu o dietă ajută foarte mult la slăbit, pentru că este gustoasă și sănătoasă. Filadelfia cu un conținut de grăsime de 5% este, de asemenea, potrivită, se combină în special bine cu bucatele japoneze. Brânzeturile prelucrate vin în diferite tipuri: coajă, pastă, cârnați și dulci (cu adaos de miere, nuci și fructe uscate). Este posibil să mâncați brânză procesată la o dietă? Cu siguranță, dacă este scăzut de calorii și de înaltă calitate.

Recomandări despre alegerea unuia de calitate:

  • etichetarea pe ambalaj trebuie să fie PP, ceea ce indică posibilitatea utilizării sale pentru alimente;
  • temperatura de depozitare – +3 grade, puteți cumpăra doar unul care a fost păstrat la frigider;
  • ambalaje fără deformare și deteriorare;
  • culoarea este uniformă, nu prea galbenă;
  • suprafața este netedă, strălucitoare;
  • fara mirosuri neplacute, arome.

Câtă brânză pot mânca pe zi?

Dacă utilizați produsul în cantități rezonabile, nu veți obține mai bine de la acesta. Cel mai bine este să mănânci noaptea, îți poți permite o felie de până la 70 de grame (aproximativ dimensiunea unei cutii de chibrituri). Pentru soiurile tari, porția se reduce la jumătate, la 35 de grame. Cu cât produsul caloric este mai mic, cu atât conținutul de grăsimi este mai mic, cu atât poate fi consumat mai mult. Este posibil să mâncați brânză de caș la o dietă în cantități nelimitate? Cu excepția cazului în care doar brânză de căsuță cu conținut scăzut de grăsimi (0 kcal) și chiar atunci este mai bine să acordați atenție mărimii servirii.

$ 1

Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Brânză pe o dietă – este posibil să mănânci și care dintre ele, cum să alegi conținutul caloric, varietatea și compoziția
Chiuvete de bucătărie