3 teste pentru a verifica cât de vârstă are corpul tău

Conținutul articolului



Odată cu vârsta, toate procesele din corp încetinesc. Îmbătrânirea biologică a organismului apare individual la toată lumea. Depinde de mulți factori – genetică, stil de viață, nutriție etc. Determinați rata de îmbătrânire folosind teste simple. Vor arăta care sisteme de corp necesită ajustare, ce trebuie făcut pentru a îmbunătăți rezultatele..

Te confrunți cu îmbătrânirea prematură

Modificările legate de vârstă sunt adesea însoțite de durere cronică în timpul mișcării, de coordonarea afectată sau de scăderea forței musculare. O persoană este amețită de o schimbare accentuată a corpului, ceea ce crește riscul de cădere, fracturi sau vânătăi. Acest lucru afectează în mod semnificativ calitatea vieții persoanelor de vârstă mijlocie sau veche. Rezultatele testelor simple vor arăta dacă o persoană se confruntă cu îmbătrânirea prematură sau în ce stadiu. Datele obținute vor releva ce trebuie făcut pentru prevenire.

Test de echilibrare

Test de echilibrare

Ochii determină vizual poziția corpului în spațiu. Apoi, organele vederii transmit un semnal către creier, care trimite un impuls mușchilor și articulațiilor. Aceasta este mișcarea. Dacă o persoană nu poate controla corpul, aceasta indică debutul îmbătrânirii.

În procesul de echilibrare este implicată urechea internă. Canalul său este umplut cu fluid care trimite semnale către creier despre poziția capului. Dacă membrul se mișcă, atunci sistemul nervos determină direcția. Acest mecanism se numește orientare internă în spațiu. Testul de echilibrare durează 1-2 minute. Este necesar un asistent care va marca rezultatele sau va preveni o cădere.

Cum se testează:

  1. Stai desculț pe podeaua dură.
  2. inchide ochii.
  3. Cereți unui asistent să verifice ora.
  4. Ridicați piciorul stâng, aplecându-vă la genunchi – pentru drepți. Stâncii trebuie să rupă de pe podea membrul drept.
  5. Păstrați piciorul la o înălțime de 15 cm de suprafață.
  6. Coborâți-vă brațele de-a lungul corpului. Stai neclintit, fără să stai în picioare.
  7. Opriți timpul când piciorul atinge podeaua sau persoana ridică mâinile, deschide ochii.
  8. Repetați testul de 3 ori. Apoi adăugați toate rezultatele și împărțiți la 3. Acesta va fi timpul mediu de echilibrare.

Indicatori normali în funcție de vârstă:

  • 40 de ani – 16 secunde;
  • 50 până la 9;
  • 60-7;
  • 70 – 4.

Test de rezistență musculară

Ridicare mâini libere

Următorul test este pentru exercitarea corpului sau brațelor inferioare. Acestea sunt mușchii șoldurilor, spatelui sau ale membrelor. Rezultatele testelor indică nivelul de coordonare, echilibrare și rezistența corpului inferior. Acești indicatori vor ajuta la identificarea riscului de cădere în viitor..

Dacă totul merge bine, nu vă puteți face griji cu privire la îmbătrânirea prematură a organismului. Oamenii de știință consideră rezultatul pozitiv ca dovadă că șansele de a pierde din timp activitatea motorie sunt cu 50% mai mici decât cei care nu au trecut testul..

Cum se realizează un studiu:

  1. Stai pe podea, picioarele și spatele drept.
  2. Încercați să vă ridicați fără să folosiți mâinile sau obiectele din jur..

Există o a doua opțiune pentru testarea rezistenței musculare:

  1. Stai pe un scaun cu picioarele pe podea.
  2. Ia dinamometrul în mână. Acesta este un contor de forță..
  3. Strângeți-l bine timp de 3 secunde.

Forța compresiunii arată cât de rapid îmbătrânește corpul. Dacă mușchii brațului sunt puternici, restul corpului funcționează bine.

Media testului dinamometrului:

  • femei 50 ani – 28 kg;
  • bărbați – 44;
  • femei 60 ani – 24 kg;
  • bărbați – 40 de ani.

Test dinamic

Cronometru

Îmbătrânirea corpului începe atunci când o persoană își pierde capacitatea de a se mișca rapid. Puteți determina acest lucru cu un test simplu..

Ce sa fac:

  1. Stai pe un scaun, relaxează-te.
  2. Pregătiți un cronometru. Porniți-l când începeți să vă ridicați.
  3. Ridicați-vă, mergeți repede înainte în jur de 3 metri.
  4. Întoarce-ți axa, du-te în loc.
  5. Faceți timp pentru a sta pe un scaun.

O persoană adultă și sănătoasă face treaba în 10 secunde sau mai puțin. Dacă exercițiul a durat mai mult sau amețit, ar trebui să faci efort.

Ce sa fac

Exerciții de dans pentru coordonare

  • Mergeți din călcâie în vârf pentru a vă antrena aparatul vestibular.
  • Stai pe un picior dacă rezultatele testului de echilibrare nu sunt reconfortante.
  • Mănâncă mai multe struguri roșii, afine sau alune. Conțin resveratrol, ceea ce va ajuta la încetinirea îmbătrânirii organismului..
  • Mergeți la sală de două ori pe săptămână, concentrându-vă pe exerciții pentru dezvoltarea musculaturii, ligamentele gleznelor, genunchilor și spatelui, dacă nu puteți ridica de pe podea fără brațe.
  • Dacă rezultatele presării dinamometrului sunt mai mici decât în ​​mod normal, lucrați cu dispozitivul dimineața și seara.
  • Testul dinamic este corectat printr-o instruire continuă pentru a îmbunătăți coordonarea..

Exemple de exerciții:

  • În poziție în picioare, cu mâinile pe talie, mutați piciorul stâng în lateral. Țineți-l timp de 5 secunde. Reveniți la poziția de pornire. Repetați exercițiul cu piciorul drept. Faceți-o de 10 ori.
  • În picioare, apăsați-vă picioarele unul pe altul. Încrucișează-ți brațele peste piept. Inchide ochii. Stai cât poți.
  • Completați exercițiul anterior cu o îndoire în genunchi. Puneți piciorul ridicat pe interiorul membrului de susținere. Repetați exercițiul pentru ambele picioare de 10 ori.
Evaluează acest articol
( Încă nu există evaluări )
Adaugă comentarii

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: